Vodičovi autobusu nastriekal do očí slzotvorný sprej, polícia po mužovi pátra
Nie je to praktické, v niektorých prípadov musí vodič komunikovať s cestujúcimi - napríklad na prímestských linkách. Ak by aj vodič bol úplne uzavretý, tak napríklad pri obsluhe rampy pre vozíčkárov a pri technických problémoch. Trolejbusári musia vystúpiť kvôli zberačom, električkári musia niekedy prehodiť výhybku, ak ovládanie zlyhá.
Zaujímavé je, že v štátoch, kde je miera nebezpečnosti vyššia ako u nás (Francúzsko, USA) majú vodiči prakticky otvorené kabíny. V Marseille to došlo do tej miery, že ak vodiči na trasy cez problematické sídliská nedostanú policajnú eskortu, prejdú trasu bez zastavenia - v tých sídliskách aj hasiči (tí majú na starosti aj záhranky) prídu na miesto zásahu, len ak tam príde aj CRS (niečo ako naši kukláči). Ale aj tak tam kabíny neuzavreli.
Ono, vodičov treba chrániť, možno budúce vozidlá oddelia vodiča nepriedyšne of cestujúcich a tomu sa prispôsobia niektoré postupy.