Bola za Jelcina demokracia? A Rusko upadalo.
Bola za Jelcina demokracia? A Rusko upadalo.
Zelensky je nenahraditeľný, preto je prezidentom aj bez volieb. Prišlo mi do cesty video z jeho TV vystúpenia v roku 2014:
Putin je tam už pridlho a jeho chyba je, že sa nepripravil na odovzdanie moci, neurobil základy pre to, aby Rusko fungovalo aj keď bude dôchodcom. To je veľmi zle a vidím v tom nedobrú budúcnosť.
Ale vezmime to od začiatku Putina. Rusko bolo vtedy úbohol ožobračenou, aj keď veľkou krajinou. Na čele bol ožratý Jelcin, ktorý západu vyhovoval, lebo v delíriu im odklepol všetko a nechal Rusko rozkrádať. Putin postavil na nohy armádu, ktorá ukončila vojnu v Čečensku, zatočil s oligarchami - s individuálnym prístupom, tí, ktorí pustili majetok v prospech Ruska prežili, tí ostatní neprežili a majetok im Putin aj tak zhabal. Tým sa Rusko postavilo na nohy a Rusom sa vrátil ako tak dôstojný život. Tam splnil svoju historickú úlohu.
Momentálne mu ide o to dokázať, že s Ruskom nevybabrú a treba ho brať vážne - ale tam už je tak akosi opojený svojou mocou a nedokáže ju odovzdať ďalšej generácii. Zmenil sa z prezidenta na cára. Neverím, že tak veľké Rusko nedokáže obmeniť svoje vedenie.
Jedlá dodávané do lietadiel sú pripravené všetky podľa špeciálnych receptúr - obsahujú viac soli, korenia a iných ochutín, pretože v nízkom tlaku sa oslabujú chuťové vnemy cestujúcich a normálne jedlo by bolo bez chuti.
Cestoval so dva alebo tri razy British Airways z Washingtonu do Európy v business class. British Airways mali vo Washingtone salón (lounge), kde podávali cestujúcim večeru pred odletom a zdôvodňovali to tým, že chcú aby cestujúci neboli počas nočného letu rušení a mohli spať. Ale výhoda bola, že to jedlo bolo akosi prirodzenejšie (v rámci Amerických zvyklostí, kuchyňu starej mamy v tom nehľadajte). Cestujúci v economy urobia lepšie ak sa najedia niekde, kde sa nepodáva totálny junk food. Jedlo na palube je všetko nanič, bez ohľadu na triedu, v ktorej cestujete a bez ohľadu na to, či je v cene letenky alebo sa predáva na palube. Low cost spoločnosti zarábajú na predajúch na palube, len vďaka tomu sa im darí držať lacné letenky - ale predávajú junk.
Matovič, Ódor a Čaputová dostali Fica to krela predsedu vlády. Matovič svojou blbosťou a tí dvaja ďalší intrigami, ktoré im nevyšli.
Šimečka naháňa Ficovi hlasy - pretože to nie je žiaden výkvet. Ani on nie je anjel, bol ochotný spojiť sa s Pellegrinim, aby sa dostal k moci. Takticky to bola možnosť, morálne a eticky to čisté nebolo - ale etika v našej politike je ako potraty vo Vatikáne.
Takže nemám ilúzie o tom, čo by Šimečka urobil so Slovenskom. Naša tragédia je v tom, že nemáme alternatívu. Fico Slovensko ruinuje, Šimečkovi je Slovensko ľahostajné, Matovič je šašo, Pellegrini sa už o seba postaral, Danko je... , KDH sú outsideri, ktorých už nesledujem, extrémisti tu už boli v polovici minulého storočia... nič tam nie je. Ale Fico nebol najmenším zlom - jeho voliči teraz pochopia, že je klamár. Mládež, čo volila Šimečku ešte nevidí, že aj on je klamár.
Zmena má zmysel v tom, že tí pri moci nie sú takí sebaistí ako Fico alebo Šukaj Pučtok, ale nič viac.
To je paralyzovaná doprava medzi východom a západom Slovenska. V Ružomberku odkláňajú dopravu na Martin a Žilinu - to bude radosť pri Strečne.
V roku 1944 prvé referendum na Kryme neorganisovali "rusáci pod hlavňami nabitých samopalov" a dopadlo rovnako. Ukrajinská vláda vtedy pritvrdila v kontrole Krymu.
Spojenci USA - teda po USA invázii do Kosova dosadení vysokí predstavitelia z radov UCK sa prejavili ako vojnoví zločinci. Ľuďom, ktorí mali trocha súdneho myslenia to bolo jasné už vtedy, ale USA stratégovia na to potrebovali pár desaťročí, aby sa im rozjasnilo.
Zdroj:
https://www.scp-ks.org/en/cases/hashim-thaci…
Human RIghts Watch priznáva zločiny UCK (KLA v angličtine) po povinnom úvode o zločinoch srbskej vlády (tam je chyba, pretože v tom čase to bola vláda Juhoslávie pozostávajúcej zo Srbska a Čiernej Hory), kde hovoria o masových hroboch obetí srbskej armády - roky ukázali, že tie masové hroby boli tak reálne ako zbrane hromadného ničenia v Iraku - teda legenda skôr ako realita).
1994 - vtedy obsadili Rusi Krym?
Je zaujímavé ako sa tu polarizujú diskutujúci - striktne sa koalíciu a striktne za opozíciu. Pritom tie dve bandy vznikli náhodne, koalícia a opozícia mohli vyzerať inak a dokonca sa to môže zmeniť ešte pred koncom volebného obdobia.
Môj postoj je ten, že za to môžu všetci - v pomere času, v ktrom ich koalície boli pri moci. Od Šimečku po Fica, všetkým ide o to urvať si moc a ku korytám dosadiť prasatá zo svojho chlieva. Na zdravotníctvo, školstvo, infraštruktúru zvysoka ... (kašlú), bežní občania sú im u --- (na periférii záujmov). Kto prináša riešenia (myslím výsledky, nie návrhy, štúdie a plány na svetlé zajtrajšky)?
Socialisti sú antisociálni, pravičiari inklinujú k riešeniam bývalých komunistov, atď. Sú to všetko ľudia odtrhnutí od reálneho života, žijú v bubline, ktorú si vytvorili a chránia si ju.
A rakúske diaľnice nie sú kompletne pokryté diaľničnou známkou, za niektoré úseky sa platí mýto - dá sa zaregistrovať (štát + ŠPZ/EČV + banková karta na www ASFINAG), a potom sa toto mýto účtuje automaticky po prechode expresnou bránou, alebo sa platí klasicky - karta alebo hotovosť.
Mimochodom, ten francúzky spôsob spoplatnenia diaľnic cez mýto je pre vodičov veľmi nákladný. Môže pridať k dovolenke aj stovky EUR.
V článku som sa dočítal, že výšku ceny diaľničnej známky určuje smernica EÚ. Nevie niekto číslo tej smernice, rád by som si ju prečítal, lebo neviem si predstaviť, vo vzťahu k čomu EÚ určuje cenu známky - počet obyvateľov, rozloha, dĺžka diaľničnej siete,... Keby to bolo to posledné, možno by štát mal každému majiteľovi auda doplatiť za neexistujúce diaľnice.
Ale prvá vec, ktorá ma pri tej vete o smernici EÚ o cenách diaľničných známok napadla, boto lo, že najväčšie štáty v EÚ nemajú diaľničné známky: Nemecko, Francúzsko, Taliansko, Španielsko. V Nemecku sa za používanie diaľnic neplatí vôbec, kým Francúzsko, Taliansko a Španielsko majú mýto, kde sa platí približne podľa počtu kilometrov - vzhľadom na to, že to zväčša vyberajú súkromné firmy a niektoré úseky majú fixnú cenu (jediné mýto na vstupe), niektoré cenu podľa dĺžky (na vstupe dostanete kartičku, na výstupe zaplatíte), tak sa tie ceny veľmi líšia v závislosti od miesta.
Chyvba faktov: K tejto udalosti došlo na ruskom území. Ruská armáda nesťahovala vojakov z Ukrajiny do Kurska, ale poslali tam nové jednotky. Takže tie ťažko niečo ukradli na Ukrajine.
Tie výbušné paegery v Libanone vyrobila Taiwanská firma v Maďarsku. Dnes tam vraj vybuchovali vysielačky, o tých ešte neviem, kto a kde ich vyrobil. Ale tá výbušná modifikácia mohla prebehnúť aj po ceste, napríklad v Iráne.
Doneck a Luhansk - to vedia aj malé deti. Tak diskutujme na úrovni a netvárme sa, že preukázané fakty neexistujú.
Jedno som deširoval - "Ako je plat..." má byť "Aký je plat".
Čítal som prvú vetu viackrát a stále nechápem aký je rozdiel medzi letuškou a letuškou:
"Byť letuškou alebo letuškou sa často javí ako očarujúca kariéra plná cestovných výhod a exotických destinácií. Ako je však plat v porovnaní s požiadavkami práce?"
Rozmýšľam, ako je v krízových situáciách postarané o dopravu zamestnancov, ktorí sú naozaj dôležitý pre chod zdravotníctva, záchranných služieb, nevyhnutnej infraštruktúry. Existujú na to nejaké krízové plány? Sú ľudia, ktorí by mali radšej sedieť doma, a sú ľudia, ktorí nevyhnutne musia byť v práci. To treba rozlíšiť.
Kedysi z 80. rokoch postihla Bratislavu snehová kalamita (to je pravidelný bratislavský folkór). Prerušila sa všetka verejná doprava. Súdruhovia aj tak nemienili popustiť zo zásad budovania socializmu a v rozhlase informavali občanov, že prerušenie miestnej - mestskej dopravy nie je dôvodom aby sa zamestnanec nedostavil do práce, takže ospravedlnenku mali len cezpoľní. Mne sa to, aj keď s oneskorením podarilo, musel som doručiť nejakú "dôležitú" správu a telefón som nemal. Cestou som stretol niekoľko skupín, ktoré sa snažili vykopať a otočiť autobus, aby ich odviezol. Malo to význam - zahriali sa pri tom, aj keď z odvozu nič nebolo. Na Zochovej, po prekonaní mostu SNP pešo po vozovke, som videl na zastávke Ikarus, ktorý mal ísť mojim smerom, tak som nastúpil. Dvere sa zavreli, autobus to natriasalo ako sa vybiehal zo záveja. Nevideli sme cez okná, kde sme, ale boli sme v teple. Potom otáčky motora klesli a my sme vystúpili - na Zochovej, tam, kde sme nastúpili.
Dnes my všetci, hlavne mladšie generácie, o sebe všetko vyklábosíme na sociálnych sieťach, nevážime si vlastné súkromie. Tých dát je ale v rôznych cloudoch toľko, že ide o presýtenie informáciami, ich spracovanie nestojí nikomu za to, aby ma sledoval. Ak ak to niekomu za to stojí stojí, nech sa páči.
Ale ten starý písací stroj som oživil naozaj - nie na bežné použítie ale z nostalgie ako spomieku na mladosť.
Takže sledovalo nás ŠTB, sledovali ma iné tajné služby, moje pracovné e-maily sa dokonca vyskytli na WikiLeaks - našiel mi ich Google. V mojom živote to nič nezmenilo.
Ale dodnes používam len fyzické bankové karty, na telefóne nemám nič, cez internet nakupujem obmedzene, moje heslá nikomu neposlúžia.
Odporúčame