To je čo za trest?
Jazdiť opitý je ako vyjsť vonku so zbraňou a začať streliť.
Pokuta má byť oveľa vyššia.
A VO naspäť o 5 rokov (a medzitým sa ukázať každý deň na policajnú stanicu, že je triezvy).
Mal šťastie, že nikoho nezranil. O.r.n.
To je čo za trest?
Jazdiť opitý je ako vyjsť vonku so zbraňou a začať streliť.
Pokuta má byť oveľa vyššia.
A VO naspäť o 5 rokov (a medzitým sa ukázať každý deň na policajnú stanicu, že je triezvy).
Mal šťastie, že nikoho nezranil. O.r.n.
Nie sme takí bohatí, aby sme si kúpili lacné veci.
Takže, radšej zaplatíme x % až x krát viac ako v západných krajinách, aby sme mali aspoň dojem,
že si kúpime kvalitné veci.
Platíme za veľa veci (oveľa) viac ako napr. v Nemecku, pri tom oni tam zarobia v čistom priemerne trikrát viac. Len služby sú tu lacnejšie (pretože máme nízke platy)
Klimatické podmienky sú na Slovensku "trochu" inak ak v Kalifornií, takže čo je tam prijateľné týkajúce sa izoláciu, tu neobstojí.
Starodávne drevenice ale aj modernejšie drevodomy sú určite lepšie pre slovenské podmienky.
Sú vyrábané zo zdravého dreva, nie z odpadu a nemusia stať štvrť milión eur.
Určite je rozdiel medzi malý ťukanec na parkovisko alebo vážna nehoda so zraneným.
Ale medzitým je ešte veľká skála iných nehôd.
Ale chýba prevencia!
Treba dať kamery na úsekoch, kde je veľká premávka a/alebo veľká nehodovosť.
A zastaviť hneď každého, kto jazdi nebezpečne (telefonuje, lepí sa na kufru vozidlo pred neho, jazdí príliš rýchlo, predbieha kde je to zákazané alebo nebezpečne, reže zákruty, prejde cez plnú čiaru, atď.
Nech vysvetlí prečo takto jazdí. Potom symbolickú pokutu (napr. 60 €), ale aj trestné minúty a evidencia do systému cestných pirátov. Ak bude takto prichytený 3x počas 1 rok mu bude odoberaný VO a bude musieť podrobiť psychotest. Priveľa nehôd sa stane kvôli hlúposti, vrátane alkoholu.
Bolo by dobre aj zaviesť systém, kde vodiči môžu nahlásiť, kde videli cestného piráta, čas, miesto a EČV podľa možnosti. Možno sa budeme potom naozaj cítiť bezpečne na slovenských cestách, nielen naoko, pretože podľa štatistiky je menej nehôd, zranených a mŕtvych.
V centre mestách sú kamery, aby chytili napr. mládež, ktorá v opitosti rozbije fľaše, kvetináče a pod.
Prečo na cestách nie sú kamery? Mohli by chytať arogantní vodiči, ktorí jazdia nebezpečne.
Kamery by boli obsadené non-stop s kontaktom priamo ku hliadkam na daný úsek.
Policajná hliadka ich následne môže zastaviť, pokutovať a pod. Dobre by bolo, keby vodič hneď dostal aj trestné minúty, napr. 1/2 hodínu nejazdiť. V tom prípade si možno lepšie uvedomuje, že "lietať" sa
neoplatí, ani finančné, ani časovo", keď pre niektorých 200€ je nič, ale čas veľmi vzácne.
Tieto tresty by platili keď je človek chytený prvýkrát a nepôsobí nehodu.
Pri opakovaní do 2 rokov, trest o jeden stupeň vyšší, pri dve opakovanie o ďaľšie dva stupne vyššie.
Pri spôsobení nehode s len hmotnou škodou trest podľa tretieho riadku. Prí ľahko zranených podľa 4. riadku, a pri ťažko zranených alebo smrt, najvyšší trest.
Ani súd netreba.
Nechapem nejednosť trestov.
Nech robia tabuľky s pevnými hodnotami, ktoré automaticke platia.
pokuta bez vodičaka verejnoprospešná práca väženie
napr. od 0.2 do 0.5 promille : 250 € 1 mesiac 40 hodín -
od 0,51 do 1.0 promiie : 500 € 3 mesiace 100 hodín -
od 1.01 do 1.5 promille : 1000 € 12 mesiace 200 hodín 1 mesiac
od 1.51 od 2.0 promille : 5000 € 36 mesiace 200 hodín 3 mesiace
nad 2.01 20000 € do konca života 2000 hodín 6 mesiace
Zvyčajne teraz medvede spia. Ale keďže je zima ďaleko, už si myslí, že je jar.
Medveď je teraz hladný a určite sa nečíti najlepšie po prerúšení spánok v (ne)zime.
Inak, aj ľudia sú premožení. Netreba ich strielať?
Majú trochu divnú cenovú politiku.
Všade sa platí menej pri platbu vopred na 1 rok.
Čo je logické, pretože je to administratívne menej náročné,
Aj pre zákazníka je to lepšie, pretože banky tiež nerobia zdarma.
Ale satelitné príjimanie je stále lacnejšie ako kablovka.
Osobne televízne programy vôbec nesledujem. Až na pár vynimiek, ktoré nájdem v archíve, cez internet, zdarma.
Neviem, odkiaľ máte také informácie, ale nie je to pravda.
Štátna pošta ako inštitúcia stále existuje. Majú svoje poštári, poštárky, distribučné/zberné centrá, ale už nemajú samostatné budovy "pošta" (postkantoor po holandsky). Kvôli klasických poštových služieb treba navštíviť obchody (väčšinou potraviny). Keďže v Holandsku sa prepíšu autá už minimálne 35 rokov na pošte, teraz sa to robí v potravinách. A tie majú otvorené x-krát dlhšie ako polícia na Slovensku, kde krkolomne vybavíme prepis auto na inú osobu.
Priepustnosť kruháča je aj o tom, v akej miere vodiči vyhodia "blinker", keď odchádzajú z kruháča.
Keďže to nerobí ani každý druhý, potom sa vytvoria zbytočné kolóny.
Nech páni poličajta tam kontrolujú aj pokutujú. Nech mesiac tam stoja, každý deň. A hneď % ide z 50 minus na 90+. A to je veľký rozdiel.
Zosuvy svahu sa môžu stať kdekoľvek. Stačí mimoriadny, mraz a/alebo dážd a/alebo sneh a/alebo vysoké teploty. Príroda robí, čo ona chce. V spičke je pod Strečnom veľa aut, mimo nej to až taký problém nie je.
Problémy nastanú keď je nejaká havária (väčšina je príčín ľudský faktor) a tvoria sa dlhé kolóny.
Pretože tam alternatívna trasa nie je. Predvčera som išiel aj po starej ceste medzi ZA a PB.
Pohoda, málo aut. Len lokálna premávka. Ale, na počudovanie aj kamióny TIR. Tie tam podľa mňa už nepatria.
Ubohý názov članku.
Keby také niečo písali o F, G, alebo H by pýtali 30.000 Eur za poškodenie dobrého mena.
Hlavne, že platíme každý mesiac minimálne 130 Eur.
Pekné video. Páči sa mi to. Inde je diskusia o tom, či náhodou nepoužíval rampu, aby sa dostal hore.
Podľa mňa nie. Ale predok auta nevidno predtým ako vstúpa. Až na konci vidno jeho predok. Škoda, že video nebolo natáčané z vonkajšej strany.
V západných krajinách by taký článok o študentovi priťahol záujem nejedneho úradu.
A dôsledok by bol veľmi negatívny pre toho pána študenta.
Kedy bude spravodlivosť aj tu?
Mne sa to zdá dosť drahé. Neviem sice, koľko stojí tam energiu, ale aj tak.
Platy sú tam sice oveľa vyššie ako na Slovensku, ale bývať na 18 m2 a bez kuchyni nie je žiadna slasť.
Veľmi dôstojná fotka pána ministra. Neviem, či také niečo by sa dostalo do (internetových) novín napr. v Nemecku alebo vo Francúzsku. No, čo už, nejaký rozdiel musí byť.
Vládne limuzíny by mali mať čiernu škrinku, aby zaznamili, kde sa chybička vloudi.
V luxusnejšom aute nečítiš veľmi rýchlosť, najmä nie ak sediš na zadnom sedadle a robiš niečo úplne iné.
Takže rýchlosť mohla byť aj 120 až 170 km/h. V každom prípade išiel vodič prirýchlo.
Rýchlejšie ako tí ostatní vodiči, ktorí nehavarovali.
Leontinka, je pravda, že v súvislosti so šetrením energiu, vodu a pod, ich dodávatelia zvyšia ceny.
Ten, kto šetri platí preto koniec koncom len o trochu menej, rovnako, alebo možno aj o trochu viac ako pred úsporných opatreniach. Ale, keby tie opatrenia neurobil, jednoznačne bude platiť viac, a presne o toľko ako dodávatelia zdvihnú ceny. Takže šetriť sa aj tak či tak oplatí. Aj pre svoju peňaženku, aj pre životné prostredie.
Odporúčame