Dobrý článok, zaujímalo by ma ešte takéto porovnanie údajov pre tzv. hypotéky pre mladých...
Dobrý článok, zaujímalo by ma ešte takéto porovnanie údajov pre tzv. hypotéky pre mladých...
Chystam sa kupit byt v Petrzalke, samozrejme musim zobrat aj hypo. Tak som zvedavym ci budem viac nadavat na banky, ci parazitov z realitiek....
Inak kazda rada zo zivota pri kupovani bytu je vitana.
1. Ak podľa teba každý, komu táto vláda nesedí má komplexy a psychické problémy, tak sa nad sebou zamysli, nemieniť nadväzovať na takéto detinské osočovanie.
2. Vadí mi skoro všetko, čo má v programovom vyhlásení...najmä zmeny v soc. oblasti na úrovni ekonomického fašizmu, ale je toho omnoho viac.
Dúfam, že Miki tam ešte chvíľu pobudne a jeho súperenie so Zdražičovou vyústi v pád tejto hroznej vlády :)
Na vine su Rakusania, niekto im zabudol v pravidelnych periodach opakovat, ze si musia utiahnut opasky a za to im bude potom lepsie :)
Tento spôsob financovania má svoje plusy, aj mínusy. Predovšetkým je pinajmenšom otázne, či je vôbec prípustný z hľadiska komunitárnych pravidiel štátnej pomoci (k tomu pozri Oznámenie Komisie o uplatňovaní pravidiel štátnej pomoci pre verejnoprávne vysielanie z roku 2009).
4. "Aj ja si myslím, že by sa mal zmeniť archaický spôsob výberu poplatkov (mimochodom, jeho názov už dávno nezodpovedá pôvodnému významu, keď počas prvej republiky každý, kto chcel počúvať rádio, musel požiadať ministerstvo o koncesiu a stával sa koncesionárom)." - Len poznámočka, táto vláda oprášila pojem koncesionárske poplatky, ale v súčasnosti je správny pojem "úhrada za služby verejnosti poskytované Slovenskou televíziou a Slovenským rozhlasom", pričom z právneho hľadiska sa úhrada "skutočným poplatkom" vyďaľuje ešte viac, ako jej predchodca, a naopak začína mať charakter dane (sui generis).
Inak aj sám som zvedavý, ako bude návrh nakoniec vyzerať a ako sa k nemu postavia poslanci pri hlasovaní (a pred tým vláda). Veľa šancí tomuto návrhu na jeho nepoškvrnenosť nedávam, bude sa škrtať a prepisovať. . O tom, či k lepšiemu môžeme podebatovať potom, tu, alebo aj osobne v BA...ak budete mať čas a budete v BA, kľudne sa ozvite:) (PS: Nie, nie som "dúhový":P)
3."Napokon však tento dokument zverejnilo až s týždenným oneskorením, no verejnosti nechalo na pripomienkovanie len dva dni, čo je z hľadiska demokratickosti celého procesu úplná nehoráznosť: vládna moc si neplní svoje úlohy voči verejnosti, nemá veci odborne ani politicky pripravené a bezhlavo ženie verejnoprávne médiá do niečoho, čo ich môže v konečnom dôsledku zlikvidovať."
Súhlasím, dalo by sa veľa popísať o tom, prečo množstvo návrhov súčasnej garnitúry nebolo zverejnených na Portáli právnych predpisov, atď. 2 sú smiešne málo. Kde je pani Magda V., ktorá ostatné 4 roky rozprávala o tom, ako jej chýba verejná diskusia o tom, čo je to verejná služba? Kde sú MVO (mám deja vu ohľadne Vášho staršieho článku o vládnych mimovládkach), prečo nad takýmto postupom nikto Nesyčí a Nebeble? Prečo sa nikto nepýta, či táto vláda naozaj dostala transparentnosť do Wienka?
2. "Nemožno sa ubrániť dojmu, že tento fakt súvisí do istej miery aj so skutočnosťou, že prípravu mediálnej legislatívy s úplne odlišnou filozofiou bývalej a terajšej vlády má na starosti na ministerstve tá istá osoba – Nataša Slavíková." - Pozerám, že ste už s pani Natašou mali tú česť:)
Pán Chmelár:
Neviem, či ešte čítate diskusie pod Vašími článkami, ale môj príspevok adresujem hlavne Vám. Z ideou článku súhlasím, ale dovolím si niekoľko poznámok:
1. "podobne ako v prípade tlačového zákona predkladaného bývalým ministrom Markom Maďaričom aj v prípade tejto právnej normy sa razancia, odvaha a rýchlosť nemusia stotožňovať s odbornosťou, múdrosťou a politickou predvídavosťou" - Návrh zákona o RTS by som s tlačovým zákon určite neporovnával. Výsledná podoba tlačového zákona je s ohľadom na OKOLNOSTI a vtedajšiu realitu veľmi dobrá. Iste, čo to by v ňom mohlo byť upravené aj lepšie, ale je otázne, či by to bolo aj politicky priechodné. Veď si všetci pamätáme, že tento predpis sa narodil cisárskym rezom. Pamätám si, ako ste napr. kritizovali krátkosť lehoty na uplatnenie práva na odpoveď. Je však verejne známym tajomstvom, že nešlo o zámer predkladateľov, ale výsledok politických a strategických ústupkov pred hlasovaním
o zákone.
Odporúčame