Bol to clanok zbuchany rano za 15 minut, ale k bodom.
Bod 1 - Ano, je mi jasne ze pohonny system moze niest aj skvapalneny / stlaceny kyslik. Problem je vsak cena. Dnesne vodikove elektromobily to maju vyriesene tak ze ziskavaju pomerne jednoducho a lacno kyslik zo vzduchu cez membrany. Kvapalny,ci stlaceny kyslik/alebo len vzduch by dost navysil hmotnost kapsule.
Bod 2 -Pri pretazeni neriesim ci to bude pohodlne / bezpecne pre ludi, ale pre stroje. Ak pojde vlak do ostrejsej zakruty,nakloni sa a magneticka levitacia bude musiet poriadne zvysit vykon aby sa "vlak" nezacal triet o povrch tunela. Male rozkolisanie, nerovnovaznost a vznikne poskodenie vlaku aj tunela. Ak sa teda bavime o rychlostiach okolo 1000 km/h. Tam uz platia trocha ine pravidla fyziky na ktore sme bezne zvyknuty pri malych rychlostiach.
Samozrejme vsetko sa da riesit, ale jeden z takychto 100 problemov moze zabrat aj roky testovania.