Vobec ho neobhajujem a nech nesie dosledky. Pravdepodobne si len uvedomoval nezlucitelnost "verejne priznanej" diagnozy s akoukolvek dalsou politickou karierou.
Vobec ho neobhajujem a nech nesie dosledky. Pravdepodobne si len uvedomoval nezlucitelnost "verejne priznanej" diagnozy s akoukolvek dalsou politickou karierou.
Dovidenia, koniec politickej kariery. Ale pre tych, ktori si myslia, ze ked sa na nich uprene zadiva dotycny, hned ochoreju, dodam, ze kazdy vecer pride/privezu na urgent nasich nemocnic xy ludi z roznym spektrom krvou nakazlivych chorob...
No ked si budeme klast polena pod nohy, tak mozno to skutocne nezvladneme. Narazam najma na povod tej elektriny. Celospolocenske, alebo aspon europske trendy su jasne, a to je odklon od jadra. Nuz a tu nam potom ostavaju, v nasich podmienkach, dost otazne zelene moznosti. Vietor ma u nas velke geograficke obmedzenie, male vodne elektrarne su zas paseka pre cely biotop v ich okoli (tak ako ich u nas stavaju na aktivnych tokoch). Ostava nam asi len primontovat si panel na kazdu strechu.
Udaj 0-100 je trocha skresleny kvoli pomalej cvt pri rozbehu. Odpoveda to cca 9 sekundam s manualom. A nasledne pruzne zrychlenie je uz porovnatelne s manualom, mozno este trocha lepsie. Na to ci je to vela alebo malo, to uz si odpovie kazdy sam. Keby si mam vybrat, ci absolvujem dlhy vylet vo fabii alebo v outbacku, volba je jasna:) Dodam, ze radsej by som zobral outback vo verzii pred tymto faceliftom, pridali tu priamy vstrek a gpf a nejde lepsie ako predchadzajuca verzia.
Nie nema. Pretoze ak ides napr do prace do inej PAAS zony, platis rovnako ako cezpolny. Ako bratislavsky majitel auta sa neho mozem pozerat, ako zadarmo (po vybaveni karty) stoji pod panelakom a mozem ho ist zadarmo zaparkovat akurat tak k vedlajsiemu panelaku.
prvych 100 dni sa sustredili na to najdolezitejsie, na seba. Specialna prokuratura a novela trestneho zakona, vymena ludi na strategickych/silovych poziciach, uzurpovanie vojenskej vyroby pre seba, a nove ministerstvo s novymi moznostami dobrych tendrov. Takto sa to robi. Co tam po skolstve, zdravotnictve, hospodarstve a inych paclivych problemoch beznych ludi. Sra* na nich. Ako povedal jeden erudovany filozof: "Vyhraj volby a mozes vsetko"
Tiez to vnimam podobne. Kedysi sa jazdilo povedzme za 7 litrov.. preslo 20-30 rokov a nejazdime za menej. Lebo auta sa nafukli, pribrali, skomplikovali. Suvisi to ale aj s nasim spravanim. Doba je rychlejsia. Sme ovela narocnejsi, zhyckani. Dnes sa viac cestuje hore-dole, na vylety, sluzobne, do prace, do zahranicia. Kazdy chce vidiet vsetko a hned. Lietame na otocku cez nizkonakladovky a popritom vsetkom sa potom cudujeme, preco su stale tie emisie temou dna. Napr kovid ukazal, ze ked spomalime tempo a obmedzime cestovanie na nevyhnutne minimum, tak o nic neprideme a priroda sa nam troska odvdaci. S takymto konzumnym spravanim nas mozno ani elektromobily a elektrolietadla nezachrania..
ale ved cely svet nevyraba len elektroauta :) stale su trhy, na ktore sa oplati vyrabat aj spalovacie auta, len to uz nie je v Europe. Bavime sa o najma o americkych , japonskych a korejskych automobilkach. Naopak, europske automobilky a my s nimi, na rozhodnutia EU trpia najviac, lebo ani predtym a zrejme ani potom sa mimo trhy eu velmi nedostanu a vyvoj spalovaich motorov sa totalne stopol. Nove spalovacie neponukaju, a EV nie su konkurencieschopne. Priznam sa, neviem specifikovat dovod, preco sa v Cine tak masivne rozmohli elektricke auta, ale ako najvacsi (a zaroven aj pokriveny) trh nema asi problem sem poslat par aut a totalne tak polozit na lopatky, to co tu ostalo.
Presne tak. Automobilizmus nabral sucasny smer z dovodu politickych rozhodnuti. Rozhodne to nie je nieco, po com vyrobcovia tuzili. Najhorsie na tom je, ze smer udavaju "odbornici" a ludia, napr ako nas velmajster na vsetko, pan guru Sefcovic. Je to studovany diplomat, ale zial, okrem desatora neovlada ani chemiu, ani elektrotechniku, ani energetiku, ani strojnictvo, ani ekonomiku a ani enviromentalistiku. Cize okrem jazykov celkom nic. Chcem poukazat na to, ze takych odbornikov mame v eu vela. No a potom to takto vyzera. Pozor, vobec netvrdim, ze by si automobilizmus nenasiel priestor pre elektro, mozno by tento smer casom nabral i sam, ale tento prerod by bol ovela prirodzenejsi, trval by ovela dlhsie obdobie, sprevadazny by bol adekvatnou technologickou podporou vo vsektych vetvach priemyslu vratane vyroby elektriny. Takto je to ako ked armadou nastolite demokraciu v africkom, vojnou rozmetanom state.
Nie som fanusik vlady, ani tarabu, ani huliaka. Ale ja vnimam pozitivne, ze chcu riesit tento problem a ze do riesenia bude zahrnuta lokalna banda. Totizto, je to obdobne ako lokalna povoden. V jednom kute Slovenska sa cuduju, ze aka povoden, a na druhom konci niekomu tecie do obyvacky. V tych oblastiach, kde s medvedom problem maju, su bezmocni a to je mozno aj dovod popularity Huliaka v tychto volbach. Chcu aby sa s tym nieco robilo. A to, ze pani z PS povie, ze medvedi problem vlastne neexistuje, ich z biedy nevytiahne. Sam mam v okruhu znamych cloveka, ktory prezil stret s mevedom, v novinach clanok na dve vety, v realite 3 rocna liecba a par vacsich operacii s dozivotnymi nasledkami. Asi tolko k rozdielu teorie a praxe.
to je sice pekne, ale osadzanie retarderov v praxi sa nedeje na papieri a vysledok obcas tieto normy nesplna, ci uz z dovodu lajdactva pracovnikov pri osadeni, alebo vozovka je v zalostnom stave, vyjazdene kolaje, diery pred a za retarderom a pod. A potom tu je, ako pise Miro, castokrat prilisna iniciativa miestnych "inzinierov a machrov"... Tiez som uz zazil par takych.
neviem odkial pochadazju reci o lepsiom vyhlade z SUV.. ale, poviem len tolko, ze vdaka zvysenej prednej kapote a zvysenej celej karoserii clovek zbada polmetrovy betonovy stlp (alebo male dieta na parkovisku) az ked stoji 2x, mozno aj 3x dalej ako s normalnym autom. Je az neuveritelne o kolko viac okolo seba vidim, ked si presadnem do normalneho sedanu. A to som pomerne vysoky chlap s hlavou tesne pod stropom. Z takeho volva xc90 clovek vidi najskor tak 20-25 metrov pred seba. Ani kamery a 360 stupnovy skyview nemozu nahradit normalny bezpecny vyhlad. Sedim si sice v kresle, ale skoro prd vidim..To nem dobre.
Dlha uvaha autora, ale nespravna. Krasne je na tom to, ze cim viac sa budeme snazit zdanit tych bohatych, tym menej na daniach vyberieme. Mali by sme ist skor opacnou cestou, znizovat danove zatazenie, aby sa tu kazdemu oplatilo tie dane zaplatit namiesto robenia vselijakych okluk. Otazka za milion, co spravi extra dobre zarabajuci jednotlivec/sportovec ako prve ? Snazi sa uchranit si zarobene peniaze a pokial sa da, byva v Monaku, aby mu tu stat nezobral polovicu toho, co zarobi. A tak z toho mame vsetci velke nic. Ak by dan nebola nebola taka vysoka, nikto by ju nemusel obchadzat., alebo aspon vacsina.
Raz budeme jazdit vsetci na elektro, iste. Ale dovtedy by bolo fajn, keby sa tak dialo sposobom, ktory je tak trochu aj v nasom zaujme. Aj keby cela europa zajtra prestala jazdit na spalovacich motoroch, zasadny zvrat v globalnom znecisteni to neprinesie. Hadam sa vsetci zhodneme, ze nase automobilky su pozadu vo vyvoji, technologicky a z toho vyplyvajuc aj cenotvorbou, a otvorenie trhu pre EV, resp zakaz spalovakov znamena, ze sa nam tu nasackuju cinania s elektroautami. A robime tak dobrovolne z vlastnej vole. POdla zasad zdraveho rozumu, ziadny gazda si nepusti cudzieho do dvora. Ak sa chce posunut dopredu, odkuka to ineho a spravi si to sam. Robia tak aj cinania v roznych sferach priemyslu. Narozdiel od europy, presadit sa na tamojsom cinskom trhu neazijskej firme je velmi velmi tazke. Zda sa, ze maju viac rozumu...
Skrabku nechavat v kufri neodporucam. Pri sedanoch je obcas problem otvorit zasneseny namrznuty kufor, kedze sa otvara oproti zadnemu sklu...
Stancl, Stesti, Nahoda.... aneb strela, hokejka, hokejka, hokejka, tycka gol :)
z toho co si napisal su relevantne prve dva body: nesmrdia a nerobia hluk. A ta druha je trocha diskutabilna, ani taky dobry benzinovy motor nenarobi vela hluku na parkovisku...(pri jazde je to ine a niektorym sa to paci). Ale zas tiche auto moze byt aj nebezpecne pre okolitych ucastnikov premavky, chodcov atd. Ostatne body su take...pre mna usmevne. A za zmienku stoji este spotrebak..Iste, niekde sa usetri, ale zas taky podvozok elektroauta musi zniest kvoli vacsej vahe o dost viac. Tam ocakavam, ze sa diely budu musiet menit castejsie. Castejsie tiez menis pneu. K vyhode si zabudol napisat najdolezitejsiu vec, elektro nema vela veci, ktore spalovaky maju a teda tam sa to nema ako pokazit (spojka, prevodovka, turbo, druhe turbo, pripadne vstreky, atd.) To je ich brutalna vyhoda. Nevyhoda je cena. Aj ked sa mi pokazi na aute vsetko a ostane fungovat len stierac, opravim toa este stale som usetril oproti cene elektroauta. To je zas nevyhoda.
most spojazdnia po 4 rokoch. A 3 roky na nom nikto nic nerobil, postail sa provizorny most a povodny uzavreli a konec, tma. Nula celych nula celych nula robotnika tam bolo. Firma, ktora zacala s opravou zakratko odisla a most stal uhorom 3 roky. Velka, velka hanba pre vsetkcyh zodpovednych v meste.
kazdy trh je niecim specificky..ten skandinavsky zrovna tym, ze zamestnanci maju silne postavenie. A firma posobiaca tam ma na vyber, bud pojde s vacsinou a zabezpeci si hladky priebeh svojho posobenia a da na vedomie, ze si vazi vlastnych zamestnancov, alebo nie. TPP nie je zmluva o dielo, takyto kontrakt podlieha aj kadejakym vonkajsim vplyvom v case a preto zamestnanec chraneny kolektivnou zmluvou sa ma o cosi lepsie v zmysle nejakych istot. Je to predsa pochopitelne. Nevieme preco o to ziadaju az teraz, mozme polemizovat, ci je za tym prilisny naval do servisov sposobeny kazivostou alebo len prirodzeny stav sposobeny uspesnostou a pocetnostou tesiel. Ja napr nerozumiem, preco obhajujes niekoho, kto kasle na svojich zamestnancov. Stale sa moze stiahnut z tamojsieho trhu, ak ho tam nechcu. P.S: mafianske praktiky su take, pri ktorych nemas na vyber. Napr ako ked ti niekto zakaze predavat, to co chces, aj ked je po tom dopyt. Napr obyc spalovaci motor.
Samozrejme ze nemusi, ale potom by sa mal zmierit s tym, ze bude mat problem si tam najst zamestnancov a nikto normalny, tamojsi pre neho nebude chciet pracovat. Silne odbory totizto znamenaju aj to, ze ked Elonovi jedno rano prdne v bedni, nestratia pracu zo dna na den, to len ako priklad. Musk ma problem akceptovat pravidla, ak ich nestanovil on, tak nech nesie dosledky. Nic take strasne by sa nestalo, keby pristupil na dohodu... Aspon vidiet, ako mu zalezi na vlastnych zamestancoch :)
Odporúčame