Súťaž začal Fígeľ, dokončoval Počiatek myslím. Ako áno. Dá sa na to dívať aj tak, že keby sa nechalo vo Fígeľovej súťaži tých ešte lacnejších, že by sa problém dostavil ešte skôr ako pri 40% rozpracovanosti. Za určitých podmienok by to mohla byť výhoda....
Cuzdie krajiny to skúšajú robiť od nepamäti. To iba teraz, lebo času je málo, sa nepodarilo poriadne nasadiť masku demokracie na starú známu intervenciu. ...a to nie je obhajoba Madura, ani jeho skorumpovanej vojenskej chunty. Ibaže tú krajinu idú "oslobodiť" ešte väčší haj**i.
Myslíš že tie tvoje sa človeku čítajú s radosťou? :)
Nenapadaj prosím dámu.
Ani dlhoročný(si pozri jeho životopis), ani známy (ešte pred mesiacom nímad), predseda parlametnu iba dočasný (majú tam rotujúci systém), a ústava eventuelne dovoľuje prevziať moc len a len Viceprezidetnovi (teda toho času Viceprezidentke).....
... asi že máme okrem stíhačiek začať kupovať aj americké jadrové palivo do rekatorov....
Lajčák, Lajčák. Za čo si ťa tento národ platí?
Nummi.... ....ako keby som Franka Burnsa počul.....
Blbci. ....EU práve poprela všetky princípy medzinárodného práva a demokracie. Po novom je "legitímne" prehlásiť sa za prezidenta sám, z pozície, pre ktorú to ústava nedovoľuje.
Pre OLANO aj tak zle aj tak zle ...lebo Fico.
hustotu paliva som uvažoval 800 kg/m3 pre všetky. Od roku 2012 som uvažoval, že sa odhadovaný trend nárastu spotreby 5% udrží..
Môj odhad 2 hodín bol odhad...
Teraz inou metodikou, exaktne: Celková spotreba palív k roku 2012 bola 2,064 ton, pri priemernej hustote (nafta, benzín, lpg) a (vraj potvrdenom) trende nárastu 5% je dnešný priemerný nájazd rozrátaný na 2 mil aút 25300 km ročne. Pri zachovaní trendu na najbližších 20 rokov to bude .....67100 km na jedno auto ročne... Mne sa zdá, že mi ten odhad zhruba sedí...
..vybíjacie straty: Myslím, že to nevnímaš komplexne. Majme 2 milióny aut pripojených k sieti. V elektro špičke čerpáme z nich. Potom je to účinnosť premeny chem energie baterky na elektro * účinnosť konverzie zo sústavy auta na 220V * účinnosť rozvodu napríklad k miešačke..... Nemyslím si, že pri takomto koncepte je 20% strát príliš prehnaných. Dohľadávať sa mi to ale nechce. Keď sa ti to chce exaktne rátať, rád sa poučím...
Inak vďaka za čísla.
...stáť nohami na zemi a prestať prepadať falošným ilúziám. Pri takomto riadení EU (od katastrofy ku katastrofe) sa nenájde nikto, kto by bol schopný dlhodobého budovania energetickej koncepcie. A ak by aj, tak nikto ochotný v takto dlhodobom horizonte investovať....
1. Uvažoval som s priemernou VÝKONOVOU POTREBOU 20kW. To je pri 90tke. Takže či 20kWh (na 100 km) alebo 20kW*1h na 90 km.... Sme v odhadoch, závisí od konkrétnej aerodynamiky.
2. Auto v mojom odhade jazdí dve hodiny denne ročne nabehá 90*2*365=65700km a nie 15tis. Môj príklad totiž na rozdiel od vašeho reprezentuje presun všetkých denne jazdiacich aut od konvenčných motorov k elektromobilite, a to v dlhodobom horizonte.
3. Potom to na 1 auto nie je 3000 kWh, ale 14450 kWh a na 2 miliony aut nie je 6TWh, ale 28,9 TWh
No a ten zbytok. Bežného čitateľa som už nechcel miasť, ale faktom je, že vybíjacie straty treba zarátať, pretože ak zaparkované autá nebudú služiť ako skladisko elektriny (v určitom rozsahu nabitia/vybitia) tú sieť, pri tých jadrovkách ani neuregulujeme...
..Takže by sme potrebovali na 2 mil jazdiacich áut 30TWh ročne. Nech dokážeme 10 TWh postaviť za 10 až 20 rokov... Potom máme 30 -60 rokov za zavedenie do praxe... Z uvedeného dôvodu odporúčam
Bože už je to trapné. Voľba je politická, kandidáti z princípu niesú apolitický. Hoci sa o tom kecá. No a apri tých niektorých nomináciách..... Niet sa o čom baviť. Úroveň je hrozná a Fico je z tých lepších.
No, tak tie PM sa nám stratili v DPF filtri. Pretože dieselový motor ich produkuje, a DPF, ktorý nie je časťou motora, ale jemu príslušiacemu výfukovému systému ich zachytáva.... No a potom treba hovoriť o emisiách motora, alebo o emisiách vozidla. Hoci novinári to spokojne varia v jednom kotli... :)
To samozrejme chápem. Len niektorým nadšencom treba asi vysvetliť, že keď chcú doma elektromobil, že si budú musieť zaplatiť aj linku od elektrárne k baráku....
...skrátka. Tých praktických problémov, ktoré sú s elektromobilitou spojené je toľko, že by si to naozaj zaslúžilo diskusiu skutočných odborníkov a dohodu na ďaľšom postupe... To sa proste vyžaduje plánovanie a systematické investovanie postavená na slušnej stratégii a rozbore možností. A nie na 5 ale na 50 rokov dopredu...
Oprava jednotiek 144 GWh (ospravedňujem sa)
Aby sme zase vraveli v číslach:
Priemerná výkonová potreba auta na ceste je 20 kW. Nech denne "behá" len dve hodiny. To je 40 kWh spotreby denne na jedno auto. Straty rozvodom, nabíjaním, vybíjaní a pod budú (0,8*0,8*0,8=0,512 ) možno aj 50% ale zanedbajme ich. Potom:
40kWh x 2000000 aut = 80 GWh. Inštalovaný výkon na Slovensku je myslím cca 6 GW. Za deň môžme maximálne vyrobiť 144 GW. Väčšinu minieme, sme len tak tak sebestačný. 80/144= 0,55, Teda pre nabitie 2 miliónov áut jazdiacich iba 2 hodiny denne, pri super rozvodoch a superbaterkách potrebujeme zvýšiť inštalovaný výkon o 55% (pri stratách o 110%) a vybuovať zodpovedajúcu rozvodnú sieť..
Verím, že chápeš, kam si máš svojich 6% strčiť...
tak to je celkom iste blbosť. A nietko sa sekol o "nulu". Takých 60%, to by zodpovedalo ako odhadu výkonu, tak aj stratám pri nabíjaní a vybíjaní, účinnosti prenosu.... a pod.
Odporúčame