Neexistuje politik, ktorý by si neuvedomoval význam médií pre svoju kariéru. Uvedomuje si to aj oligarchia, preto investuje do médií. Nie pre zisk, ale pre ovplyvňovanie situácie. Kúpiť si novinára je lacnejšie ako si kúpiť politika.
V žurnalistike, a nie len v slovenskej, chýbajú osobnosti. Nie každý intelektuál sa dá kúpiť. Nájomní novinári sa chcú presadiť a zapáčiť šéfom nie komentovaním politiky, ale priamo jej tvorbou. Nemajú záujem sprostredkovať občanom názor politika-respondenta, najmä keď je iný ako ich názor, V rozhovore chcú prezentovať seba a svoj názor.
Novinári vždy mali svoje politické preferencie, svojich patrónov a klanovú príslušnosť. Mnohí novinári ubližovali a ničili ľudské životy v akomsi perverznom spojení pocitu výnimočnosti a beztrestnosti. Etický kódex novinára im nič nehovorí. Preto majú takú povesť, akú majú. Možno by sme potrebovali ochranu občana pred takými novinármi!