Pocas corony stupli predaje elektromobilov cca na dvojnasobok predosleho roka, pricom predaje spalovakov poklesli. Pan Anrejcak, znamy odporca elektromobility neuviedol ziaden zdroj svojich udajov. Zaruka na baterie elektromobilov byva 8 rokov.
Pocas corony stupli predaje elektromobilov cca na dvojnasobok predosleho roka, pricom predaje spalovakov poklesli. Pan Anrejcak, znamy odporca elektromobility neuviedol ziaden zdroj svojich udajov. Zaruka na baterie elektromobilov byva 8 rokov.
Moj 7-rocny elektromobil... pokles kapacity od noveho cca 15%... takze bude pouzitelny cca 20 rokov... No 20 je tiez parne cislo.
Vodikova mobilita je v realite mrtva. Udrzuju ju len niektore kruhy aby vyciciavali rozpocty.
Za poslednych 30 rokov naliali do vyskumu a vyvoja vodikovych vozidiel obrovske dotacne peniaze, no vysledok je biedny. Vyroba vodiku je bud totalne neekologicka z fosilnych zdrojov, alebo extremne draha z elektriny. Problemy s didtribuciou a uskladnenim vodika nie su doteraz vyriesene. Palivove clanky su drahe, maju malu zivotnost a drahy servis. Vykon palivovych clankov je biedny, vodikove vozidla musia aj tak obsahovat baterie nemalych kapacit, aby mohli zrychlovat podobne ako ine vozidla. O nebezpecnosti vodika ani nehovoriac.
Na drhej strane cisto bateriove vozidla a stroje vsetkych druhov za poslednych 15 rokov vyrastli z nuly na vseobecne pouzitelnu technologiu.
Nehovorte prosim mojmu 7 rocnemu elektromobilu, ze o rok dostane novu bateriu... Urcite nedostane. Znizenie kapacity baterie voci novemu stavu je u mna po 7-mich rokoch asi 10%. S povodnou bateriou vydrzi minimalne dalsich 10 rokov. Zaruka na bateriu byva 5 az 8 rokov, vecsinou bez obmedzenia najazdenych kilometrov. Pritom dnesne baterie su podstatne kvalitnejsie ako u prvej generacie elektromobilov. Bateria EV dnes vydrzi celu zivotnost auta. Okrem 12V olovennej - ta sa meni cca po 5 az 10tich rokoch - po 7-mich rokoch mam povodnu. A keby aj doslo k poruche ci neprimeranemu znizeniu kapacity hlavnej litiovej baterie po zaruke, tak jej cena vytrvalo klesa... dnes je pri lacnejsich autach cca na stvrtine ceny auta, pri drahsich este nissie.
Zaujimave, ze tesla predala v EU za 1. kvartal 2020 21225 kusov modelu 3 (a urcite aj nejake S a X) a v tabulke nie je.
Mala by byt cca na 22 - 23 mieste ako Jeep ci Land Rover. Alebo v Pravde ako obycajne elektromobily ignoruju?
Je otazne pre koho budu teraz tie auta vyrabat, ked kupna sila vsade poklesne.
Preco pani redaktori v nadpisoch uvadzaju len pocty nakazenych a mrtvych, pricom neuvadzaju pocet vyliecenych.
Moj 6-rocny elektromobil ma 86% povodnej kapacity baterie. Baterie dnesnych elektromobilov su este podstatne lepsie.
Zaujimave, ze uz aj redaktori Pravdy pochopili smerovanie mobility. Prednedavnom este vecsina clankov Pravdy tvrdila opak. Teraz su hejteri elektromobility uz len na strane komentarov v ktorych donekonecna opakuju klamstva a polopravdy.
Este k tej "teslicke" - ma svoje problemy, no keby aj zajtra skrachovala, tak svoj ciel splnila - nastartovala elektromobilitu a inovacie, ktore priniesla sa uz nestratia.
Pan Andrejcak len okrajovo zdoraznil cinsku hrozbu pre europske automobilky. Tak ako korejske automobilky rychle obsadili cast trhu s autami, pri elektromobiloch to moze byt cina, co zahybe trhom hlavne v lacnejsom segmente, ktory zatial obsadzuju len spalovaky.
Kedze polovicu elektromobilov na cestach nemozno ocakavat skor ako za 20
rokov, tak spotreba elektriny moze z dovodu prechodu na elektromobilitu rast
najviac pol percenta rocne, co nie je ziaden problem pre vyrobu ani
distribuciu elektriny. Naopak elektromobily mozu svojou akumulaciou elektriny
pomoct stabilite siete, lebo staci cenovo zvyhodnit elektrinu ked je jej
prebytok a podstatna cast elektromobilov sa bude nabijat v case prebytkov
elektriny. Najvecsi problen su lokalne emisie, aj tankerov bude menej, ked bude treba menej ropy.
Spotreba v kWh na 100km je ekvivalent spotreby litrov benzinu/nafty na 100km.
kW su jednotkou vykonu rovnako v EV ako v ICE.
Zmena infrastruktury energetiky bude minimalna a rozlozena na desiatky rokov.
Ak by bola polovica vsetkej spotreby benzinu a nafty nahradena elektrinou, tak
by bol narast spotreby elektriny 10%.- pocital som to pre SK z celorocnej
spotreby elektriny a benzinu/nafty. Pre celu EU je to priblizne rovnako.
Pritom som nezaratal elektrinu a inu energiu potrebnu na vyrobu a distribuciu
benzinu/nafty - ak by som ju zaratal, bolo by to menej ako 10%. A to by uz
vtedy muselo byt na cestach podstatne viac elektromobilov vratane nakladnych a
autobusov ako 50%, pretoze vela benzinu a nafty sa pouziva v lietadlach,
lodiach, stavebnej a polnohospodarskej technike, kde bude prechod na
elektromobilitu neskorsi a napr. zalozne zdroje elektriny budu fosilne nadalej.
Dve spodne linky z nejakeho dovodu nefunguju,
skuste na ne kliknut tu:
Kto studiu plati, take vysledky dostane.
Studia Belgickej univerzity, ktoru urcite mozno povazovat za objektivnejsiu ako BSA zase hovori, ze aj ked je takmer vsetka elektrina vyrobena z uhlia ako v Polsku, tak celkove emisie elektromobilov v Polsku budu o 25% mensie ako u dieselov. Pri energetickom mix-e EU spred roka vychadza, ze elektromobily su v EU o 55% ekologickejsie ako diesely.
O studii po slovensky:
https://elepedia.sk/studia-ukazala-z.. .iesel…
v clanku sice uvadzaju ako zdroj
https://www.theguardian.com/environm...el-s t…
No lepsi clanok aj s velavravnym grafom je tu:
Odporúčame