Na realitne konferencii to minulý týždeň uviedol koordinator rozvoja najomneho bývania ktorý pracuje pre mesto. Mesto prirpavuje koncepciu rozvoja bývania, keď to bude zverejnené, budú aj konkrétne čísla.
Na realitne konferencii to minulý týždeň uviedol koordinator rozvoja najomneho bývania ktorý pracuje pre mesto. Mesto prirpavuje koncepciu rozvoja bývania, keď to bude zverejnené, budú aj konkrétne čísla.
V Bratislave chýba na počet obyvateľov - ten oficiálny, nie koľko ich tu reálne býva - až cca 40 000 bytov oproti priemeru EU. Takže nie je pravda že bytov je dosť.
Žiaľ, zlyháva systém. V normálnej ekonomike by na rastúci dopyt reagovala ponuka, stavalo by sa výrazne viac a ceny by tak rýchlo nerástli. Žiaľ, povoľovacie procesy v kombinácii s lokálnou politikou robia z povolenia stavby bytovky obrovský problém. Toto je potrebné zmeniť, inak ceny pôjdu hore. Parkovacia politika v Bratislave spraví dochádzanie drahším, čo tiež prispeje k rastu dopytu. Preto je naozaj potrebné spraviť niečo aj pre to, aby mohla byť väčšia ponuka.
Problémy sú nie len na stavebných úradoch u úradníčok, ale aj na magistráte. Na stavebných úradoch stoja povolenia niekedy aj na vyšších miestach, často len "čakajú" u starostu na podpis. Na magistráte je to podobné s vydávaním záväzných stanovísk. Pripravujú sa dlho a pri niektorých po ich napísaní uplnynú dlhé mesiace kým sú aj podpísané. NAKA by sa mala pozrieť na všetky úrovne.
Musím povedať že Nesrovnal neotočil. Pozri koľko garáží je vo Viedni - http://www.parken.at/ - ak sa chceme priblížiť ich kvalite života, tak autá treba upratať pod zem. Iné riešenie žiaĺ dnes nemáme.
Aj u nás sú podzemné garáže verejne prístupné. Žiaľ, je ich málo a tak v porovnaní s Viedňou drahé. A to že každý chce parkovanie zadarmo je síce pekné, ale tu musí mať mesto odvahu a spoplatniť parkovanie na povrchu. Je to zabratie verejného priestoru. Tu sa ale dostávame opät na začiatok, lebo v tomto momente už musí byť vybodovaných dostatok garáží, aby bolo kam tie autá z povrchu "upratať".
Odporúčame