...slabé komunikačné schopnosti, nižšiu profesionalitu či odlišný prístup k autorite...
Celodenné čumenie do mobilu im nepomôže rozvíjať komunikačné schopnosti. Nižšia profesionalita súvisí s tým ako sme za posledné roky zlikvidovali školstvo, kde okrem poklesu vzdelanosti sa stratila autorita učiteľov. Žiaci si v škole môžu robiť čo chcú, ale zamestnávateľ to nebude tolerovať. Peniaze do školstva sa vynakladajú neefektívne. Štát prispieva na akokoľvek štúdium. Vysoké školy by sa mali kategorizovať podľa toho akých odborníkov štát potrebuje. Je rozdiel študovať politológiu, genderové štúdie atď. a medicínu alebo technické odbory. Počet vysokoškolákov vzrástol v porovnaní s rokom 1989 približne trojnásobne, ale pribudli všelijaké zbytočné predmety na úkor exaktných vied. Kopu z nich by sa malo ukončiť bakalárskym a nie vysokoškolským titulom. V EU sa stále rozpráva o produktivite, inováciách a technologickom pokroku, ale skladba predmetov na školách to nezohľadňuje.