Prakticky sa jedná o sociálne inžinierstvo s cieľom obmedziť mobilitu európskej civilizácie.
Európa produkuje asi 8 % skleníkových plynov na svete a doprava z nich činí štvrtinu. Z tej štvrtiny tvoria osobné autá asi 15 %. Keď sa to spočíta, tak keby EU okamžite zastavila všetky osobné automobily, tak sa z pohľadu uhlíkovej stopy nestane vôbec nič.
Podľa najnovšej štúdie fy Volvo vzniká pri výrobe elektrickej verzie C40 (50 000 €) o 70 % viac emisií ako pri výrobe spaľovacej verzie XC40 (30 000 €). Keď sa spočítajú emisie pri výrobe a prevádzke tak sa vyrovnajú spaľovaciemu modelu po najazdení 120-tisíc kilometrov a to už pomaly končí životnosť batérie, ktorá tvorí cca 40 % ceny auta.
Ako vážne to EU myslí s elektromobilitou jasne ukazuje fakt, že likviduje svoje staré zdroje energie a nové nestavia.