Veľmi dobrý článok. Len škoda, že otcovia biskupi asi si z neho nezoberú tak skoro poučenie...
Veľmi dobrý článok. Len škoda, že otcovia biskupi asi si z neho nezoberú tak skoro poučenie...
Žiaľ nieje vid aj
http://www.kbs.sk/obsah/sekcia/h/cirkev/p/ap…
osobitne citujem záver zmluvy:
Článok 25
Táto zmluva sa môže meniť a dopĺňať na základe vzájomnej dohody zmluvných strán. Zmeny a doplnky sa musia vykonať písomnou formou.
Nič iné tam nie je. Fakt by musel Ústavný súd rozhodnúť, že táto zmluva bude vyhlásená za neplatnú od samotného začiatku, veď oveľa práv tam má katolícka cirkev a v podstate povinnosti má hlavne Slovenská republika...
V čí prospech je kampaň proti Stratégie ochrany a podpory ľudských práv v Slovenskej republike?
Odpoveď je jednoduchá. Vyplýva aj z tohoto článku :
",Ďalšie dva dodatky o výhrade vo svedomí a financovaní cirkvi, k prijatiu ktorých Slovensko zaväzuje základná zmluva, žiadna vláda dosiaľ neratifikovala. Za prípravu dodatku o výhrade vo svedomí zodpovedal iniciátor neplatného februárového referenda Anton Chromík. V čase, keď sa dokument pripravoval, Chromík pracoval na ministerstve spravodlivosti, ktorému šéfoval Daniel Lipšic (2002 – 2006)."...
Moja vlastná poznámka na záver. Pred 50 rokmi sme si nevedeli predstaviť napríklad ženy ako kapitánky námorných lodí, či pilotky dopravných lietadiel ( i keď v 2. svetovej vojne pokiaľ viem boli v Červenej armáde pilotky bojových lietadiel). Pojem "zdravotný brat" ako ešte sme nepriali, pričom títo ošetrovatelia, ak majú príslušné vzdelanie ako ženy, zdravotné sestry môžu vykonávať toto povolanie. Samozrejme je tu úloha štátu, ale aj médii, aby jasne vysvetlili tieto pojmy tak, aby im porozumeli občania, ktorí nemajú prístup na internet, dokonca aj tie babenky, ktoré svoje informácie majú hlavne od pána farára. otázka však znie je to v záujme pána farára, aby im to vysvetlil ? V stredoveku sa napríklad bojovalo o to, čo je dnes samozrejme, to, aby omše boli v rodnom jazyku veriacich a nie iba v latinčine. V Nemecku napríklad Luthera vyhlásili za kacíra aj za to, že preložil bibliu do nemeckého jazyka. Nuž svet sa mení. bojova proti rodovej rovnosti nás iba v očiach sveta zosmiešni.
Napr. moslimské ženy si z náboženských dôvodov pokrývajú hlavy a v rigoróznejších krajinách i celé telo, niektoré africké kmene ako Masajovia dodnes udržujú tradície mladých mužov – bojovníkov. Niektoré znaky správania sú naprieč kultúrami veľmi podobné – napr. spravidla sa očakáva od ženy starostlivosť o deti a domácnosť, kým od muža ich ochrana a zabezpečenie. Tieto zaužívané („tradičné”) formy správania sa v závislosti od pohlavia – výzor, správanie sa a vystupovanie, voľba zamestnania a záľuby – označujeme ako rodové stereotypy. Hoci je rodová rola je jednou z množstva iných sociálnych rolí, spravidla ju vnímame ako prirodzenú, biologicky podmienenú a historicky potvrdenú. Takýto (nevedomý) prístup prispieva k vzniku a fixácii rodových stereotypov.
Rozdiel medzi pohlavím a rodom je zrejmý napr. pri rodení detí. Kým je biologicky podmienené, že rodiť deti môžu len ženy, biológia neurčuje, kto sa o ne má starať a vychovávať ich. Táto úloha sa prisudzuje ženám ako rodová rola. V sociálnych vedách rod (gender) predstavuje analytický nástroj, ktorý umožňuje porozumieť spoločnosti a spoločenským vzťahom a nerovnostiam v ich zložitosti (odhaľuje „neviditeľné“ mechanizmy pretrvávania asymetrie medzi ženami a mužmi). Poskytuje aj nástroj na identifikáciu problémov a vytváranie možných riešení pri presadzovaní rodovej rovnosti a občianskych a politických práv v spoločnosti. Rodová rola je jednou zo sociálnych rolí udržiavaných spoločnosťou a potvrdzovaných každodenným životom. Je utváraná obrazmi „mužskosti“ a „ženskosti“, ktoré sú formované prostredím a menia sa jednak historicky v čase vývojom spoločnosti, ale i podľa rôznych kultúr na základe sociálnych, kultúrnych a náboženských vplyvov a tradícií.
Nie sú však natoľko zásadné, aby vylučovali ženy alebo mužov z niektorých oblastí života. Inými slovami, tieto rozdiely nesmú byť dôvodom na znevýhodňovanie žien a vylučovanie mužov z niektorých sfér zodpovedností. Rodová rovnosť sa nestavia proti rôznorodosti mužov a žien. Je alternatívou k súčasnej spoločenskej hierarchii, ktorá znevýhodňuje najmä ženy a naopak privileguje najmä mužov. Cieľom rodovej rovnosti je vytvoriť rešpektujúci priestor pre každú ženu a každého muža, aby realizovali v živote svoj vnútorný potenciál naplno, bez ohľadu na tradične predpisované rodové role jednotlivým pohlaviam.
Našiel som niečo o rodovej rovnosti je to tzv."Gender rovnosť?"Rod (angl. gender) pomenováva sociálne konštruované rozdiely medzi ženami a mužmi. Je to súbor vlastností, charakteristík, činností a znakov, ktoré mužom a ženám pripisujeme a s ktorými sa muži a ženy v rôznej miere stotožňujú.. Rod sa formuje na základe výchovy, vzdelania, pod vplyvom prostredia, očakávaní, jazyka, vlastných rozhodnutí atď. Rod je vlastne analytická kategória, ktorá sa popri etnicite alebo triede radí medzi základné analytické nástroje sociálnych vied.Nesprávne pochopenie tejto problematiky vytvorilo mýtus, že „gender ideológia chce zrušiť rozdiely medzi mužmi a ženami“ alebo že tvrdí, že také rozdiely neexistujú. Nie je to pravda. Biologická predispozícia hrá určitú úlohu v živote každého jednotlivca a existujú rozdiely medzi mužmi a ženami, ktoré sú nesporne biologicky podmienené.
Priemerný ročný zárobok v Grécku 8371 eur : 12 = necelých 698 eur. Potom sme mi Slováci a Slovenky so štatistickým platom či mzdou za tri štvrťroky 2014 vo výške 838 eur bohatší...Nám teda Gréci nepožičajú a načo potom dostávame dotácie z EU? Ešte "dobre" že nemáme tie povestné "švajčiarske" dôchodky. Aj vďaka Dzurindovej vláde máme viac ako dvojnásobné platy. Ceny ?? Nuž nech posúdi každý sám podľa toho na čo dával svoj plat a čo kupoval predtým a čo teraz...
Na jednej strane je v Trestnom zákone uvedené v ust. § 8 " Trestný čin je protiprávny čin, ktorého znaky sú uvedené v tomto zákone, ak tento zákon neustanovuje inak." V tomto prípade ide druh trestného činu " prečin" Prečin je
a) trestný čin spáchaný z nedbanlivosti alebo
b) úmyselný trestný čin, za ktorý tento zákon v osobitnej časti ustanovuje trest odňatia slobody s hornou hranicou trestnej sadzby neprevyšujúcou päť rokov.
(2) Nejde o prečin, ak vzhľadom na spôsob vykonania činu a jeho následky, okolnosti, za ktorých bol čin spáchaný, mieru zavinenia a pohnútku páchateľa je jeho závažnosť nepatrná.
V predošlom TZ bolo uvedené :(1) Trestným činom je pre spoločnosť nebezpečný čin, ktorého znaky sú uvedené v tomto zákone. (2) Čin, ktorého stupeň nebezpečnosti pre spoločnosť je nepatrný, nie je trestným činom, aj keď ináč vykazuje znaky trestného činu. Tu je jadro problému-pohnútka páchateľa, je jeho závažnosť nepatrná? Asi je!!
Nebudem tu spomínať Ústavu SR, ktorá zdôrazňuje, že sme sekulárny štát, ktorý sa neviaže na žiadnu ideológiu a ani náboženstvo. Je však potrebné seriózne diskutovať. Pápež František svojimi krokmi aspoň dokazuje, že nie svet, ale katolícka cirkev sa musí prispôsobiť krajinám, kde pôsobí. Takouto zmenou u nás môže byť určitý model aký majú v Taliansku. Ja som osobne tiež za túto možnosť. Ak som veriaci budem podporovať časťou svojich daní jednotlivé cirkvi, alebo sa slobodne rozhodnem, že podporím povedzme sociálne neziskové organizácie, či podporím športové aktivity mládeže. Samozrejme to mi nemalo brániť, aby štát naďalej podporoval ako doposiaľ zachovanie významných náboženských kultúrnych pamiatok. Pokiaľ ide o vykonávanie náboženských obradov v armáde, neviem či sme v stave vojny, kedy profesionálny vojak potrebuje formou spovede či kázne povzbudiť v boji ( azda výnimka sú zahraničné misie). Kňazi predsa na želanie chorých chodia aj do nemocníc, kde ich môžu aj spovedať.
Najťažšie je praktizovať láskavosť samozrejme počas hádky. Je to však ten najdôležitejší čas, kedy to je potrebné robiť. Ak necháte pohŕdanie a agresivitu uniknúť spod kontroly počas konfliktu, môže to na vzťahu narobiť nenapraviteľnú škodu.Keď chcú ľudia praktizovať láskavosť, myslia sa tým predovšetkým malé akty štedrosti, ako napríklad vzájomné kupovanie si darčekov alebo vzájomná masáž tu a tam.Toto sú výborné príklady ústretovosti, no láskavosť by mala byť zabudovaná aj priamo do „chrbtovej kosti“ vzťahu prostredníctvom toho, ako sa k sebe navzájom partneri denno-denne správajú. A to bez ohľadu na to, či si dajú niekedy masáž či obdaria čokoládou. Dalo by sa o tom veľa písať, ale myslím si, že žiadne referendum dobré manželstvo ani rodinu nezabezpečia....
Problém bol, že aj „pohromy“ stále vykazovali známky vzájomnej fyzickej príťažlivosti, no v štýle bojového alebo únikového módu. To znamená, že biologické faktory v tom neboli. Sedenie vedľa svojho partnera a vzájomná konverzácia však bola pre nich podobná trauma, ako keby čelili zuby čeriacemu tigrovi.Vedci zistili, že pohŕdanie je dôvodom číslo 1, ktorý trhá partnerské vzťahy. Ľudom zameriavajúcim sa na kritizovanie druhých, unikne 50% pozitívnych vecí, ktoré ich partneri robia. Môžu dokonca vytvoriť aj negativitu tam, kde žiadna nie je! Ľudia, ktorí nastavujú svojim partnerom studené plece – čiže ich vedome ignorujú alebo reagujú na nich minimálne – ničia svoje vzťahy tým, že sa ich partner potom cíti zbytočný, neviditeľný a bezcenný.
Láskavosť je druhý najdôležitejší indikátor (spolu s emocionálnou stabilitou) spokojnosti a stability vo vzťahu. Láskavosť robí to, že sa každý z partnerov cíti, že je o neho postarané, rozumie sa mu, čiže jednoducho, že je ľúbený.
Sociológia tvrdí, že pre trvácne vzťahy sú typické 2 znaky.Zo všetkých párov, ktoré sa zosobášia, len 3 z 10 zostane v zdravom a šťastnom manželstve.Sociológovia po prvý krát začali študovať manželstvo jeho pozorovaním v akcii v 70-tych rokoch 20. storočia. Bola to reakcia na vtedajšiu krízu, keď sa ľudia rozvádzali v tempe ako nikdy predtým.Rozhodli rozhodiť na manželské páry „vedecké siete“. Priviedli ich do svojich laboratórií, kde ich pozorovali a snažili sa zistiť, aké sú ingrediencie zdravého a trvácneho vzťahu.Pokým testovacie páry rozprávali, elektródy zaznamenávali ich prietok krvi, tlkot srdca a mieru potenia. Potom poslali výskumníci páry domov. Znovu ich kontaktovali o šesť rokov neskôr, aby zistili, či sú stále spolu.Z údajov, ktoré získali, rozčlenili páry do dvoch hlavných skupín,majstri a pohromy.Majstri boli stále šťastne spolu aj po 6 rokoch. Pohromy sa buď rozišli alebo boli síce stále spolu, no chronicky nešťastní.Čo ma s tým všetkým spoločné psychológia?
Mne veru vadia tie úniky rovnako ako zajtrajšie náklady na referendum. Myslím si, že niet na Slovensku občana, ( okrem tých ktorí majú z toho výhody), aby tieto úniky, ktoré spomínate nevadili. Nemajú však nič spoločné s nákladmi na referendum. Ak sa spomína Švajčiarsko tak tam občan dostane tzv. predreferendovú knižku, kde je mu vysvetlený význam referenda z odborného hľadiska. Koľko občanov má skúsenosti a vedomosti s postupom pri adopcií detí ? Koľko rodičov zbadalo, že doterajšia tzv. sexuálna výchova v školách "pokazila" ich deti,a to v dobe, kedy na internete sa dozvedia o sexe oveľa viac ako v škole ? Prečo sa s touto otázkou spája otázka eutanázie, ktorá u nás nie je a asi dlho nebude možná. Smrť je predsa jediná istota a aj dospievajúcim deťom povedzme vo 8. či 9 ročníku ZŠ je vhodné to vysvetliť, aby pochopili, že je ťažko žiť s bolesťami v smrteľnej chorobe. Ako by tieto vedomosti detí ohrozili ich duševný vývoj či slovenskú rodinu?
Ja som ju zatiaľ prežil, ale to neznamená, že ju doprajem každému a preto na rozdiel od kňaza Kuffu nepovažujem tzv. homosexualistov ( tento pojem použil vo svojej kázni), za rakovinu, ktorej sa máme zbaviť. Rodiny na Slovensku viac trápi chudoba, mladých ľudí nedostatok bytov, drahé hypotéky a pod. Ak bude štát účinne hlavne ekonomicky podporovať mladé rodiny, tak nebude toľko mladých vzdelaných ľudí odchádzať zo Slovenska. Navrhujem skôr, aby bola petícia za právo mať nárok na prvý byt pre mladú rodinu do 30 rokov ako aj zaviesť v rovnakej miere ako pred rokom 1989 systém novomanželských pôžičiek. Rodiny tradičné aj tzv. netradičné to asi viac ocenia ako zajtrajšie referendum .
Pápež Jan Pavol II. sa zmienil o kultúru života v encyklike Evangelium vitae v roku 1995 ."V našom súčasnom spoločenskom kontexte, sa vyznačuje dramatickým bojom medzi kultúrou života a kultúry smrti, je potreba vyvinúť hlboký kritický zmysel schopný rozpoznať skutočné hodnoty a autentické potreby." To je prvýkrát použitý termín "kultúra smrti". Tento termín znamená podporu potraty a eutanáziu, a v širšom kontexte sa niekedy používa, čo je genocída nacistov proti Židom a sovietskych komunistov proti odporcom režimu."
Našiel som na internete článok v srbochorvátštine, ktorý hovorí o kultúre života:Kultúra života je teologický - filozofický pojem označujúci záväzok rešpektovať a chrániť život . Pápež John Paul II. bol prvýkrát vyslovil termín na jeho ceste do Spojených štátov v roku 1993 . rok. Hovorí: "Kultúra života znamená rešpekt k prírode a ochranu Božieho diela stvorenia Vo zvláštnym spôsobom, znamená úctu k ľudskému životu od počatia do prirodzenej smrti.".Kultúra života s pozitívny prístup k životu, názor, že život je posvätný a že pochádza od Boha . Je opozície na rokovania a správanie, ktoré vystupuje deštruktívne k ľudskému životu, ako je vojna , potraty , eutanázia , trest smrti , antikoncepcia , umelé oplodnenie , klonovanie , experimentovanie a zabíjanie ľudských embryí , mrzačenie a mučenie.
Kde je vedecky definovaný pojem "KULTÚRA SMRTI" ako aj dôkazy ako pôsobí negatívne na život ľudstva ?
Odporúčame