Adina, prd tomu rozumieš. Žel. doprava má svoje špecifiká.
Nákladný vlak za kilometer jazdy platí u nás na staré peniaze cca 300 Sk poplatok za použite koľajníc. Bez energie, bez mzdy rušňovodiča, bez prenájmu mašiny či vagónov. Len "mýto".
Tieto peniaze sa potom používajú na opravy žel. dopravnej cesty a na krytie nákladov s riadením prevádzky na železnici.
Všimla si si tie semaforiky na staniciach? Tie neblikajú tak ako na cestách len na základe náhodného časového programu. Musí ich niekto riadiť podľa toho či je ďalšia jazda vlaku bezpečná, či je voľná trať.
A čo myslíš, kto obsluhuje výhybky? Duch svätý zadarmenko?
Naši ľudia nájdu prácu, veľa práce na údržbe trate a na riadení prevádzky na nej. A dopravca - Rus - bude cvakať za použitie koľajníc. Žiadna dobročinnosť.
Hluk? A hluk z diaľnic ti nevadí? Domy? Prečo by širokorozchodná mala ísť stredom obcí? A keď niekomu dom zoberú, predsa dostane náhradu. Kamoš Trenčan dostal 8 mil. SK za zbúraný rodinný dom a smeje sa.