Veľká časť američanov volila Trampa, pretože predpokladali, že práve on nie je podporovaný žiadnou záujmovou skupinou. Žiaľ bol to omyl. Zbraňová loby nič nenecháva na náhodu.
Veľká časť američanov volila Trampa, pretože predpokladali, že práve on nie je podporovaný žiadnou záujmovou skupinou. Žiaľ bol to omyl. Zbraňová loby nič nenecháva na náhodu.
Odliadnúc od politiky - Čína je jedným z najväčších veriteľov USA. Načo sú jej potom tie výnosy z dlhopisov ? Predsa chce tie doláre niekde zainvestovať. Či tomu nerozumiem?
A že tak nikto zo Slovenska neprotestoval, keď sme talianskej firme predávali časť elektrární...
Najdôležitejšie nie je, kto stranu zastupuje, až to nie je grázel.Dôležitejšie je ako vie strana posúvať smerovanie celej krajiny. Je to mozaika podmienok bežného života jej obyvateľov. Zvyšovanie miezd, zlepšenie zdravotníctva, školstva - v každej oblasti sa nejaké zlepšenie uskutočňuje. Ale - práve som čítala vyjadrenie nejakého nového ázijského šéfkuchára na adresu správania sa občanov Bratislavy. Stálo by za zamyslenie ako zvýšiť záujem o reštaurácie. V západných krajinách je rodinná návšteva počas napr. víkendu spoločenskou udalosťou, kde sa občas stretajú rodiny kolegov, prípadne rodiny priateľov. Treba sa zamyslieť, ako zvýšiť záujem o tieto miesta napr. aj zníženou DPH v reštauračných službách. Veď máme jednu z najvyšších DPH v rámci Európy. Stretnutia sa odohrávajú doma za zavretými dverami. Z pohľadu cudzinca nás to radí medzi málo spoločenských. Potom nie sme atraktívni pre firmy s vysokou pridanou hodnotou.Na ich záujem sú potrebné kvalitní ľudia, ale aj kvalita prostredia.
Nerozumiem prečo nie sú rovnaké pravidlá pri testovaní všetkých športovcov. Veď predsa nastavia sa pravidlá a hotovo. Ktorá krajina nepodpíše, nemôže štartovať. Ako sa môžu porovnávať výkony športovcov, keď nie sú jednotné pravidlá? Čo sú to potom za výsledky? Toto je postavené na hlavu.
Aj keď nejaká opozičná strana s týmto návrhom príde a tento bude zmetený zo stola, určite tým získa u voličov svojej a možno aj iných strán pozitívny ohlas a možno aj nových voličov.
Možno by stálo za to pouvažovať nad výškou príspevku na žiaka na jednotlivé školy podľa toho, koľko jej absolventov sa zaradí na trh práce, alebo koľko absolventov sa prihlási na úradoch práce. A podľa dĺžky zotrvanie na UP - premietnuť náklady (časť nákladov) a odpočítať škole z príspevkov na žiaka v nasledujúcom roku. Predsa keď sa absolvent prihlási na UP, musí dokladovať, kedy ukončil vzdelanie. Takže dostať do systému presný názov školy s potrebnými údajmi problém byť nemôže. Takto by sa museli školy a ich pedagógovia začať zaujímať aj o to, či sa ich absolvent uplatní na tomto trhu práce. Školy so zníženým príspevkom na žiaka by museli sami hľadať zdroje napr. u rodičov, ktorí trvajú na zaradení svojho dieťaťa do školy, aj keď na trhu nenájde uplatnenie. Dalo by sa napr. finančne zohľadniť aj to, že absolvent vo svojom obore nenájde uplatnenie a je potrebné ho na náklady štátu ešte prevzdelať. Takýto náklad sa tiež dá presne vyčísliť.
Veď o tom píšem - saso. Že sa treba pozrieť na výpočet HDP do roku 1989 a prepočítať to na svetové ceny. Nakoľko bezplatné zdravotníctvo a školstvo nezvyšovalo HDP krajiny. Taktiež nízke ceny palív, ktoré sa premietli do nízkych cien energií pre firmy a domácnosti tiež významným spôsobom nezvyšovali HDP. Takže boli nízke ceny aj výrobkov - napr. stavebné stroje, traktory... Nízke ceny sa samozrejme premietli aj do služieb - napr. kaderníčka - nízke ceny za kúrenie, nízke ceny za el.en., za vodu - samozrejme vygenerovala nízku cena za službu. Neexistovali napr. exekútori - takže v minulosti nič v HDP. Napr. v minulosti zubár zadarmo - teraz zubári (pravdaže až si to dajú do tržieb) sú tiež zaujímavou položkou v HDP..... Nájomné byty za nízke ceny.. takže stavebníctvo generovalo tiež neporovnateľný nízky podiel HDP v porovnaní so súčasnou dobou, kedy stavanie bytov a ich predaj tiež dosť významným spôsobom zvyšuje terajšie HDP .Takto by sa dali rozoberať jednotlivé položky.
No podľa teba, by bolo treba naďalej zvyšovať vek odchodu do dôchodku. No možno máš pravdu. Zvýšili by sme si HDP a znížili tlak na financie v sociálnej poisťovni. Minule som čítala blog nejakého slováka žijúceho niekoľko rokov v Japonsku. Aj keď je tam odchod do dôchodku na hranici nejakých 65 rokov, výška dôchodku núti ľudí pracovať ďalej. Práve tam prebieha schvaľovací proces zvýšenia veku pilotov. Doteraz mali piloti povolenú hranicu 67 rokov a pripravuje sa zvýšenie veku pilotov na 72 rokov. Na aj tak sa dá. ? ! !
Myslím, že sme sprivatizovali všetko čo naši starí rodičia vybudovali. Následne sa niekoľkonásobne začali zvyšovať každý rok ceny energií. Privatizácia týchto strategických podnikov bola zdôvodňovaná potrebou zabezpečenia dôchodkového systému. Kde teda tie peniaze skončili? Nebolo by vhodnejšie aby štát vlastnil tieto podniky a zisky každoročne išli do štátnej kasy? Čo teraz chceme vyčítať našim starým rodičom? HDP počas týchto rokov malo ČSSR nižšie ako západné krajiny, avšak mali sme nízke ceny palív, z čoho vyplynuli aj nízke ceny dopravy, nízke ceny energií pre domácnosti a fabriky, služby ako školstvo či zdravotníctvo bolo bezplatné, teda neprodukovalo takmer žiadne HDP, teda až na mzdy. Exekútori tiež v minulosti neprispievali k zvyšovaniu HDP. Keby sa toto prepočítalo na priemerné svetové ceny, bolo by veľmi zaujímavé uvidieť ako to s našim HDP v skutočnosti bolo. Pretože takto porovnávame neporovnateľné.
Jednoznačný súhlas. Naše súdnictvo - smutné až zúfalé.
Neustále voláme po navrátení statusu učiteľského povolania. Pokiaľ žiak 7.triedy bude vo všeobecnom prehľade prevyšovať všeobecný prehľad svojho učiteľa, tak sa tento status zvyšovať len zvyšovaním platov bude dosť ťažko.
Myslím, že tie obavy vyplývajú aj z iných skutočností. Mám vlastnú skúsenosť. Chcela som pomôcť kamarátke. Vlastne jej sestre - učiteľke. ( 42 rokov). Potrebovala som k tomu nejaké údaje. Tak mi to poslala mailom. Nestačilo, bolo potrebné zaslať mailom aj nejakú prílohu. Nakoniec vysvitlo, že pani učiteľka nevie do mailu priložiť prílohu. Na jej ospravedlnenie musím priznať, že nebola učiteľkou informatiky. No ale aj tak. Voláme po zvyšovaní platov pre učiteľov, tvrdíme, že musíme učiteľom vrátiť stratenú vážnosť. No ale uspokojiť sa s tým, že ovládam svoj predmet je v tejto dobe pre učiteľa ukrutne málo. Doba si vyžaduje oveľa viac. A človek by sa mal snažiť "kráčať s dobou". Teda učiteľ určite.
Odporúčame