však keď si myslí, že jej príjem pustené rádio neovplyvňuje, nech ho teda už konečne vypne a zostane jej tam ticho..
a ticho lieči
však keď si myslí, že jej príjem pustené rádio neovplyvňuje, nech ho teda už konečne vypne a zostane jej tam ticho..
a ticho lieči
Autori majú platiť za možnosť úpravy skladby? Ale to sa v niektorých prípadoch deje, pretože úprava diela podlieha súhlasu autora diela, ktoré chce upravovateľ nanovo spracovať.
Je to na dohode autora (príp.vydavateľa ako nositeľa jeho práv) a upravovateľa.
Text o WIPO sa nachádza na http://spravy.pravda.sk/otazky-a-odpovede/58…
Teraz sa už snažíte kriminalizovať príkladom s výpalníkmi tých, ktorí sa zaoberajú na základe zákona vyberaním odmien pre autorov. To je úroveň.
P.S.
Aby ste videli ako vyzerajú stránky partitúry symfonického diela -
Vaše vyjadrenie - "A to si myslím že venuje knihe viac času a umu ako textár alebo skladateľ. - prezrádza, že nemáte o veci potrebný prehľad.
Videli ste už partitúru symfonického diela? Pokúsili ste sa napísať nejakú, hoc aj kratšiu kompozíciu pre obsadenie symfonického orchestra, aby ste mali predstavu, čo obnáša činnosť v súvislosti s notovým zápisom pre toto obsadenie, aby ste mohli vysloviť porovnanie tejto činnosti s činnosťou, ktorej sa venuje so spisovateľ?
Je zjavné, že nie. Ale opäť - nemáte nijaký problém s vyjadrovaním sa k niečomu, o čom nemáte vedomosť.
Len polopravdy, nepravdy, nezmysly a konšpiračné teórie.
Je to inak..príklad s lyžiarskym strediskom bol uvedený v inom zmysle ako ste ho pochopili. Lyžiarske stredisko je populárne kvôli možnosti poskytnúť verejnosti emocionálny zážitok z lyžovania - paralela s populárnou skladbou, ktorá poskytuje verejnosti emocionálny zážitok z hudby.
Nemáte NIJAKÝ prehľad o tom, na základe čoho vznikla historicky spoločenská požiadavka vysporiadania autorských odmien za použitie diela, prečo bola civilizáciou - celým demokratickým svetom akceptovaná a ako sa postupne premietala do zákonných noriem národných štátov, ale nemáte problém bohorovne tvrdiť "Celý tento cirkus si niekto vymyslel a presadil aby sa dostal k bezpracnému zisku."
Tantiémy si uplatňujú aj spisovatelia samozrejme - nie však od čitateľa, ktorý si kúpi jeho knižku a v súkromí si ju číta, tak ako poslucháč kúpeného CD neplatí autorovi tantiémy za počúvanie. O ich uplatňovaní rozhoduje POUŽITIE NA VEREJNOSTI.
Akých blbých človiečikov ošklbe SOZA? Čo to tu splietate? SOZA koná v zmysle zákona, je pod legislatívnym dohľadom ministerstva kultúry, jej činnosť je monitorovaná zo strany zahraničných ochraniek, s ktorými má zmluvy (61), vydáva výročné správy o svojej činnosti a výberoch.
Na týchto vašich ironicko - zlovoľných komentároch je zreteľná vaša predpojatosť. Vy už máte jasný názor a žiadna argumentácia vás nezaujíma, stále sa vraciate k tomu istému upieraniu legitimity uplatňovania ochrany duševného vlastníctva. Chceli by ste demontovať princíp, ktorý formoval modernú demokratickú civilizáciu a rozvoj individuálnych, osobnostných ľudských práv.
štandardný:
jednotný, ustálený; vytvorený podľa jednotného prístupu, vzoru, normy
Veď to, že to všetko už bolo racionálne v kontexte kultúrno - civilizačného rozvoja zvážené a na medzinárodnej úrovni legislatívne zakotvené, len na Slovensku sa ako vždy objavuje Amerika..
Toto je ten omyl, vážení...odmena autorom prináleží v súvislosti s použitím diela na verejnosti. Európske ochranné organizácie sa opierajú pri vymedzení pojmov o autoritu organizácie na ochranu intelektuálneho vlastníctva WIPO (Svetová organizácia na ochranu intelektuálneho vlastníctva). V zmysle národných právnych úprav sa za verejné predvedenie považuje akékoľvek predvedenie na mieste, kde je, alebo môže byť prítomná verejnosť. Z tejto definície vychádza prax výberov autorských odmien za tú ktorú formu verejného predvedenia.
Ako súvisí obraz s hudobným dielom?
Ktorí autori tvrdia, že "celá činnosť SOZA je vydieračská"?
Čo má SOZA s tým, že "autori a interpreti nie sú spokojní s púšťaním niektorých interpretov v rádiách"?
Vám sa nezdá normálne, že sa na základe schopnosti a talentu daného autora textu stane jeho pesnička populárnou - ak by sa jeho pieseň populárnou nestala a nehrala by sa na koncertoch, v rádiách, a preto by autor nedostával podiely z používania svojho textu, s tým by ste asi problém nemali.
Vás trápi, že sa jeho text v piesni populárny a škrie Vás, že za svoju populárnu tvorbu získa odmenu za použitie svojho diela, čiže Vám vadí jeho úspech.
Poznáte tento populárny text piesne Marty Kubišovej "Zloba, závisť, zášť, strach a svár, ty ať pominou, ať už pominou" ?
Ľudia môžu preladiť frekvenciu, odísť z priestoru, kde hudba, ktorú "nechcejú počúvať "znie a je vymaľované.
Čo také urobili deťom z Pohorelej? Pripomeň mi, nech mám na čo reagovať..
Inak som autor a režisér, keby si chcel vedieť.
Však dobre, ľudia prežili aj pred vedecko priemyselnou revolúciou, aj v jaskyniach by sme to zasa nejako dali..Ak je toto Tvoj vstup do debaty o problematike ochrany duchovného vlastníctva, tak potom čo už..
Ok, objasni mi teda systémovo rozdiel medzi vymyslieť a vytvoriť, nech vieme, o čom sa bavíme :)
SOZA poplatky za stužkovú nevyberá, lebo sa tak rozhodli autori, keď sa spustil povyk v médiách. Pre Tvoju info, česká obdoba SOZA - OSA vybrala za minulý rok cca 7mil.českých korún za použitie hudby na stužkových a nikto v Čechách nemal námietky. SOZA v minulosti vyberala za stužkové cca 370 eur ročne. Na stužkových sa platí za prenájom priestorov, šatňu, večeru, pitie, alkohol, ale proti platbe za použitie hudby sa národ vzpriečil. Skús si predstaviť toto spoločenské podujatie bez hudby.
Proletári do toho! A ešte aj znárodnenie k tomu!
Keby si si prečítal online diskusiu s Popovičom, na ktorú tu reaguješ, nemusel by si klásť tieto otázky.
http://spravy.pravda.sk/otazky-a-odpoved e/58…
Odpoveď na 11. otázku v poradí od nicku karolina
Minister financií nemá nič s aranžérmi a ich slobodným rozhodnutím upraviť ľudový nápev. Poslucháči rozhodnú svojim dopytom, či nedopytom po takýchto úpravách ľudovej hudby, v tom je sloboda výberu konzumentov hudby. Keby nebolo mnohých úprav ľudoviek, ani by ste nevedeli, že existujú, pretože by zostali iba zapísané v zborníkoch. Čiže mnohé úpravy ľudoviek vytvorili to, na čo sa tu pod pojmom kultúrne dedičstvo štátu odvolávate.
Skúsim ešte raz objasniť problematiku úpravy/aranžmán ľudovej piesne. Ľudové piesne, nápevy boli ich zberateľmi, zapisovateľmi zapísané do nôt ako jednohlasné melódie s textom. V takomto tvare sa ľudová pieseň interpretuje málokedy, pokiaľ nejde o spev pri alkohole :).
Aby mohla zaznieť v nejakom komplexnom tvare vokálno - inštrumentálneho obsadenia - ľudová hudba, dychový súbor, zbor, orchester musela byť zaaranžovaná, čiže bolo nutné vytvoriť jednotlivé hlasy pre nástroje, sóla, viachlasy. Bez úprav ľudových nápevov by mnohé "ľudovky" nemali ako zaznieť..
Odporúčame