"namietaná obyvateľstvom"..Kde? V krčme? V anonymných internetových diskusiách? Čo tento druh námietok od veci neznalých akože znamená?
"namietaná obyvateľstvom"..Kde? V krčme? V anonymných internetových diskusiách? Čo tento druh námietok od veci neznalých akože znamená?
Hm, Tvoja taktika je posplietať piate cez deviate tak aby ti vyšiel žiadaný výsledok - diskreditácia autorov. Nevadí, sme zvyknutí, na Slovensku je to tak.
Píšeš - "Skladateľ a interpret dostávajú zaplatené či už od objednávateľa alebo na koncerte." To sa však týka výkonu, nie šírenia, SOZA vyberá autorské (nie však interpretačné) odmeny pre autorov za šírenie. V tom je ten podstatný rozdiel.
Zvukové nosiče sa vyvíjali na základe toho, že existovala hudba nejakých autorov, po ktorej bol dopyt. Čiže najprv hudba od autorov - potom jej nosiče, ktoré si konzumenti zakupovali/zakupujú na základe dopytu po hudbe, čiže nosiče s hudbou sa stali obchodným artiklom na báze ich obsahu - autorských diel. Ďalej píšeš - "Na tom nosiči je len hromada dát ktoré sa pri prenose cez prehrávač stávajú pesničkami." Na tomto výroku je tiež zjavné Tvoje predpojaté nastavenie - účelové obracanie príčiny a dôsledku je výrečným dôkazom toho, ako urputne sa snažíš degradovať pozíciu autora.
Koleso bolo historicky preukázateľne vynájdené ďaleko pred spomínaným austrálčanom, iba hlupák by pokladal jeho "patent na koleso" za niečo, čo by bolo v poriadku DJW..ale keď už si si nenašiel nič relevantné voči mojej argumentácii, tak si aspoň vyskúšal :)
Popovič nie je v brandži zďaleka jediný, kto je schopný čeliť nezmyselným príspevkom, ktoré miešajú hrušky z jablkami a potierajú duševné vlastníctvo, SOZA má viac než 2100 členov autorov a vydavateľov, na http://www.soza.sk nájdeš tých, ktorí ju reprezentujú a sú schopní zaujať stanovisko.
Jaaj, tak to bol všetko humoor..:)
SOZA rieši autorské práva, SLOGRAM, OZIS súvisiace práva. čiže práva interpretov, nie autorov..
Rádiá uhrádzajú odmenu pre autorov na základe svojich ziskov súvisiacich s vysielaním.
To nemá s kaderníčkou nič spoločné.
Tomuto sa povenujte,zapálení diskutéri -
Spomínaný protest umelcov proti zníženiu ziskov však možno považovať za celkom oprávnený. Podľa týchto informácií pri predaji hudby cez internet 49% z peňazí za predané hudobné nosiče ide do vrecka online sprostredkovateľovi, teda spoločnosti vlastniacej daný server, nahrávacia spoločnosť „zhrabne“ 30%, 18% si nechajú ďalší sprostredkovatelia či vydavatelia a umelcovi napokon zostane priemerne len 12% z pôvodnej sumy.
"Verím iba tým prieskumom, ktoré som sám zmanipuloval."
Winston Churchill
Tento prieskum bol namietaný zo strany IFPI ako účelovo postavený v prospech istých záujmových skupín..
Ľudové piesne, nápevy sa zachovali ústnym podaním, alebo sú súčasťou rozsiahlych zborníkov, do ktorých boli rôznymi zberateľmi v minulosti zapísané v podobe nôt a textu ako jednohlasné melódie. Práve pre túto skutočnosť je pre konečné inštrumentálne znenie (ľudová hudba, dychovka, orchester) často potrebné upravovať ľudovú pieseň, aby mali použité nástroje v úprave - aranžmáne rozdelené svoje melodické línie. Vymyslieť tieto melodické línia tak, aby korešpondovali s hlavnou témou - to je tou tvorivou činnosťou, to je vo vzťahu k spracovávanému hudobnému materiálu tou mierou kreatívneho, autorského počinu.
Však choď a zahraj, keď to vieš...
Ale nevieš, lebo keby si to vedel - keby si vedel ľuďom zahrať tak, aby mali záujem Ťa počúvať, mal by si úctu k tejto svojej schopnosti, pretože by si vedel, koľko úsilia si do nej vložil.
Vedel by si, že Tvoja hudba nie je vzduch a má svoju HODNOTU.
Poznámka pre enviromentalistov - vzduch má samozrejme tiež svoju hodnotu - a ešte akú..
A účty platíš láskou, prípadne identitou..dobre to máš vymyslené..
Je zjavné, že si nikdy žiadnu ľudovku nespracoval, lebo ani nevieš ako by si to mal spraviť. Najprv by si musel veľa času a námahy investovať do vzdelania v hudbe, úspech by však tým nebol zaručený, darilo by sa Ti na základe Tvojej miery talentu, podľa toho ako by sa Tvoje úpravy páčili, či by sa našli tie súbory, ktoré by ich chceli hrať a koľko by sa nazbieralo tých, ktorý by ich chceli počúvať.
Máš proste o tom všetko totálne utopickú predstavu, človeče. O to viac sa k tomu ale vyjadruj, nech je aspoň sranda :)
Ako sa prosím ťa SOZA priživuje na tvorcoch a poslucháčoch? Aparát SOZA (zamestnanci realizujú na základe autormi schváleného vyúčtovacieho poriadku organizačné a právne zabezpečenie tejto zložitej, komplexnej činnosti) vykonáva len to, čo sa v civilizovanom svete v rámci ochrany duševného, intelektuálneho, priemyselného vlastníctva premieta do legislatívy krajín sveta už od konca 19.storočia.
SOZA funguje 90 rokov na týchto medzinárodných princípoch. Drvivá väčšina diskutérov má o systéme fungovania mizivú predstavu. To im však nebráni "spravodlivo" sa rozhorčovať na tom, že za rôzne použitia hudby na verejnosti vyberá SOZA od používateľov, ktorí sa SLOBODNE rozhodli ju používať odmeny pre autorov podľa štandardov ochrany ich duševného vlastníctva. Internetoví "diskutéri" netušia na akej báze medzinárodnej spoločenskej dohody, fungujúcej viac ako storočie tento systém SOZA realizuje na našom území, ale prepadli skalopevnému presvedčeniu, že majú právo o dušu spasenú kritizovať.
Zdá sa, že si jedne z tých, čo by chcel všetko zadara..Vyplakávaš tu o cenách hudby, pričom vďaka technologickým možnostiam kopírovania sa hudba najmä kradne, nie kupuje.
Ak sa autori nedostanú k svojim legitímnym odmenám, tak budú súčasný autori budú musieť robiť niečo iné ako hudbu, nakoľko nebude existovať ekonomický základ pre ich činnosť. Ale nakoľko je vďaka činnosti autorov hudby dosť, tak by si s tým iste nemal problém, vystačil by ste si so všetkým tým hudobným materiálom, ktorý vznikol vďaka autorskej činnosti z minulosti.
To s tým zborom a členským je ďalší nezmysel, nik zo SOZA nemôže žiadať od nikoho z nejakého zboru, aby platili členské, máš to úplne dopletené.
Autori, ktorí sa sami od seba prihlásia do SOZA platia po prijatí istý smiešny poplatok ako "členské".
Odporúčame