Kvalitné školenie treba vyrobiť. Školiteľ musí mať dostatočný prehľad a vedomosti(ich získanie ho stojí čas a peniaze), na školenie sa musí patrične pripraviť(čo stojí ďalší čas), prichystať si materiály... a nakoniec treba ešte započítať čas samotného školenia.
Výsledkom školenia by mali byť vyškolení poslucháči, ktorí sponzorovi školenia prinesú nadobudnutými vedomosťami a zručnosťami zisk, ktorý prevýši náklady na školenie.
Ak to tak nie je, tak sa niekde stala chyba.
Áno, duševná práca sa omnoho ťažšie kvantifikuje a ohodnocuje, ako manuálna, preto sa cez ňu dajú ľahšie tunelovať peniaze. Podľa čoho napr. ohodnotiť takého poradcu, alebo hoci novinára? Podľa počtu odpracovaných hodín?(kto zráta, koľko trvá písanie článku, koľko rozmýšľanie a koľko pitie kávy) Podľa počtu slov? Podľa "umeleckej hodnoty"? A kto a ako ju určí?