Podľa vašich príspevkov nerozumiete ešte mnohým veciam.
> Nepamatam si, ze by si decka bez prilby kedy boli rozbijali hlavy
Keďže to zaviedli ako povinnosť, asi také prípady boli. To, že vo vašom okolí o takom prípade neviete, nič neznamená. Choďte si urobiť prieskum k primárom na traumatológii, určite vám porozprávajú zaujímavosti, aj keď sa obmedzia len na cyklo-nehody.
Páni novinári, "Čo" si treba všímať, nie "Čoho". Preklad z češtiny, či len nedostatok vzdelanosti? A je jedno, či nadpis napísali v TASR, alebo niekto od vás. Titulok je na vašej stránke, teda je to vaša hanba.
V princípe súhlasím, ale čert tkvie v detailoch. Počet cyklistov možno rastie (a to sám som cyklista, len teraz to mám príliš ďaleko a pár nebezpečných úsekov po trase), ale pri tom počte, aj keby rástol každý rok o 50%, ešte pár desiatok rokov nedobehne počet motor. vozidiel.
Za posledných 30 rokov narástol aj počet motor. vozidiel. Teraz už možno nerastie, dokonca možno klesá, ale iba preto, že sa motoristom kladú prekážky - niet kde zaparkovať a ak aj je, tak stále drahšie; dvojprúdovky sa zužujú, kolóny rastú. A to mnoho tých, čo môžu pracovať z domu, jazdia menej. Takže ak pokles, tak len do miery únosnosti situácie - pokles sa zastaví v momente, keď bude prichádzať toľko vozidiel, koľko vyťaží kapacity ciest tak, že to vodiči ešte znesú. (No ako vidieť na príkladoch z USA, stojace kolóny ľudia dosiahnu aj na 8 prúdových diaľniciach (v 1 smere)).
Na prechod na bicykle netreba trestať motoristov, ale motivovať cyklistov - napr. cyklotrasami do okolitých miest - SC, PK, MA, DS.
Pokiaľ si pamätám, promenáda je dosť široká, a kedysi tam bol vyznačený cyklochodník, ktorý z nej menšiu časť zaberal, čo ja viem, max 1/3. Teraz už vyznačený asi nie je. Určite bolo treba dávať väčší pozor na chodcov, ktorý cyklochodník mohli križovať, ale určite to nebol "chodník pre chodcov", po ktorom by cyklisti nemali jazdiť.
A Praha je dedina pri Lučenci a nie mesto.
Nie, Matovič si k nemu s ampliónmi už netrúfne.
Keď raz Bratislava prestane byť hlavným mestom CELÉHO Slovenska, kde musia ľudia kvôli úradom a inštitúciám dochádzať aj cez celú republiku, potom si možno Bratislavčania budú môcť povedať: Nestarajte sa do nášho mesta... Ale zatiaľ jej rozvoj a bohatstvo rastie aj vďaka obyvateľom na druhom konci republiky.
Ďalší čo sa neorientuje...
- Ako sa povie hlavné mesto SR na 5 písmen?
- Blava
- Na 7 písmen?
- Blava, né?
- Na 9 písmen?
- Ná Blava, né?
- Na 12 písmen?
- Ná šak Blava, né?
Okrem Adély a Veteránov samá zahraničná produkcia, a ešte aj tieto dva sú v češtine.
A čo tak naše rozprávky? Konôpka, Jablonka, Janko Hraško, Zlaté klasy, Najkrajší kvet, Ako zajac prekabátil lenivého horára, alebo hoci aj Ťahal dedko repku.
Ale to je náročné. Ľahšie je skopírovať zo zahraničia?
Čo je na tej dúhe priezračné? Vážne ešte aj k dúhe musíte dať bulvárny nadpis?
To by nebol palenque, keby neukázal svoju primitívnosť. Miešať politiku do umenia.
Vzdávam hold autorovi, bez ohľadu na jeho svetonázor, ako bývalý vystrihovačkár, ktorý sa už pár desiatok rokov k tomu nedostal... možno raz na dôchodku, keď zrak vydrží a ruky neroztrasie parkinson. Nateraz aspoň inšpirujem svoje deti.
To, že ho vy nepoužívate, nezovšeobecňujte na "nikto". Slovo ešte používa veľa ľudí, aj keď hlavne v nárečiach.
Jasné, že tí, ktorí sa radi vychillujú, to v americkom slovníku nevedia nájsť.
Netušil som, že ukrajinci už prestali používať žltú a modrú.
Môžete sa aj o zem hodiť, ale stále to sú ukrajinské farby.
Ale možno už začali používať bielu+modrú+červenú... Východ podľa ruskej vlajky, západ podľa americkej.
Chyby predchádzajúcej garnitúry treba napraviť, aj keď to vyzerá, ako prkotina.
Aha, takže keď sa pri pravidelnej obmene vozového parku, alebo pri premaľovaní po nehode, použije žlto-modrá kombinácia, tak to bude lacné, a keď tam dajú národné farby, tak je to mrhanie peniazmi. Tak?
O masovom premaľovaní, pokiaľ viem, nehovorí nikto.
Keď ste o tom presvedčený, podajte zlepšovák.
Bežte sa prihlásiť, že budete stáť ako vzorový model.
Ťažko, komunisti mali ako základnú farbu červenú.
Bohužiaľ, nemáte pravdu. Súčasné zafarbenie áut má s Ukrajinou spoločné dve farby: modrú a žltú. To, že (podľa všetkého) neboli vyberané podľa UA zástavy neznamená, že spoločné nie sú. A rovnako tak sú spoločné aj so Švédskom, od ktorého historicky UA farby prevzala. Vo všeobecnosti s tým problém nie je, ale v dobe nekritického podporovania UA, to už lezie na nervy.
Odporúčame