Ľudia odchádzajú z hypermarketov do malých obchodov
Nejde o velkost obchodu ale o to aby nepatril do nejakeho retazca. Je to koli tomu ze obchodne retaze nutia vyrobcov znizovat cenu na ukor kvality. Preto sa napriklad moze lisit tovar tej istej znacky zakupeny v obchodnom retazci od tovaru kupeneho napriklad v malom sukromnom obchode.
Predavat tovar v obchodnom retazci povazuju tieto retazce za privilegium, pretoze kupuju vo velkom a pre vyrobcu je to znacna cast jeho produkcie. Ak raz zacne nejaky retazec kupovat tovar od nejakeho vyrobcu, ten rozsiri vyrobu a potom zrazu prestanu ich tovar predavat, ten vyrobca utrzi velke straty. Je to ako prva davka drogy od dilera zadarmo. Ak si potom retazec povie ze chce nizsiu cenu, vyrobca sa radsej prisposobi, najcastejsie znizenim kvality surovin.
Ma to za nasledok ze v supermarkete je vyber znaciek obmedzeny. Tyka sa to zakladnych potravin predavanych vo velkom. V malom obchode casto najdes kvalitnejsie netradicne znacky, ktore nie su pre retazce zaujimave.