Elektrárne zdvihli cenu niekoľkonásobne a majú MLD zisky. Stačí si pozrieť výkazy. To chceme? Toto podporujeme? Firmy krachujú a sťahujú svoje prevádzky preč, kvôli drahým energiám. A že sa to dá aj lacno, stačí sa pozrieť do USA, aké tam majú ceny
Elektrárne zdvihli cenu niekoľkonásobne a majú MLD zisky. Stačí si pozrieť výkazy. To chceme? Toto podporujeme? Firmy krachujú a sťahujú svoje prevádzky preč, kvôli drahým energiám. A že sa to dá aj lacno, stačí sa pozrieť do USA, aké tam majú ceny
Čo to tu trepete? Sa pozrite na zisk Slovnaftu. Jasné že nakupovali lacnú ruskú ropu, keď mali zisk o miliardu väčší ako pred zdražením PHM.
Ja mám taký blbý pocit, že oni majú dvojaké ceny: jedny pre Turkov a druhé pre turistov :-(
Perfektne napísané. Ja len dodám, že ešte ušetria na nádrži, katalyzátore a výfuku. Keby sa EÚ postarala o lacnú elektrinu = 10 centov za 1 kWh, tak pri rozumnej cene EV budú mať vypredané na roky dopredu.
Renaulty si cenu neudržia. Jazdenky sú lacné. Preto majú malé predajné čísla. Ľudia nechcú stratiť veľa peňazí. Keby bolo auto 7 miestne, s pohonom všetkých štyroch kolies a výkonom 220 kW, a rozumnou cenou, tak by sa dobre predávalo. Bonusom je nabíjanie 22 kW AC, čo nemá ani Enyaq. Lenže to by sa potom nepredávali spaľováky. Oni tie ceny tých EV dávajú také vysoké preto, aby to nezabilo ich spaľováky.
Ktovie, ako to je teraz. Čo skutočne SPP nakupuje za staré ceny, a zvyšovanie ceny plynu pre odberateľov je len divadlo. Mali by preto vykazovať obrovské zisky. Tak ako Slovnaft.
Keby to auto malo 150 kW motor, tak by to nemohol byť rebriňák. Muselo by to mať poriadny podvozok aj pevnú karosériu. Poriadne to odhlučniť, spraviť podporu V2G, SW, aby mohol majiteľ auta nabíjať pri nízkych spotových cenách elektriny a predávať do siete pri vysokých. Ak ho budú predávať za 20.000 €, tak budú mať vypredané na roky dopredu.
Pekne ste to zhrnuli.
1. Áno, banky vďaka vysokým úrokom a energetické koncerny vysokými cenami doslova vysali peniaze od ľudí ako s vysávačom. Ľuďom nezostalo na nové auto. Pri cene batérie 100 € / kWh už môžu byť EV rovnako drahé ako spaľováky, no zatiaľ nie sú.
2. Zákazníci by kupovali EV, keby bola cena elektriny 12 centov doma a 24 centov na rýchlonabíjačke. Súčasné ceny elektriny sú dvojnásobné ako by sa patrilo.
3. Dať do Dacie Sandero 60 kWh batériu, 22 kW AC, 150 kW DC a je vymaľované. Ale to by sa im potom nepredávali spaľováky.
Prečo? V Číne predáva BYD malé auto Seagull za 10.000 €. Má to 30 kWh batériu. Kebyže predáva VW auto so 60 kWh batériou za 20.000 €, a elektrina na nabitie by stála 10 centov za kWh, tak by nemali problém s predajom. Nestačili by vyrábať. Plakali by, že sa im nepredávajú spaľováky.
Áno, ročne vytiahnu z VW Slovakia vyše 3 MLD zisku, ktorý používajú na sanovanie strát fabrík v Nemecku. Oficiálne majú len symbolický zisk 233 Mio €. Je to nepríjemné, ale je tam reálna produkcia, reálny export, ktorý pomáha slovenskej ekonomike. Pomohlo by zníženie cien elektriny, a cien elektromobilov, čo by pritiahlo zákazníkov. V Číne stoja ID3 a ID4 pod 20.000 €. https://www.businessinsider.de/wirtschaft/vw…
Motorky sú aj pre mňa "emócie", ale zlosti. Keď s rachotom prechádzajú v lete o polnoci po sídlisku. Tá neskutočná drzosť pobudiť spiacich ľudí aj deti. A ešte to zabaliť do výroku: keď ma bude počuť, tak je nižšia pravdepodobnosť nehody. Všetky motorky pravidelne pokutovať a rovno brať majiteľom, za takéto odporné správanie. A všetky nové vyrábať len elektrické. Elektrické autá majú emóciu, keď nehlučne zrýchlia za 7 sekúnd na 100 km/h. Nikoho neobťažujú smradom a hlukom. Je to o rešpekte a úcte voči druhým.
Presne tak! Všetci tak urobme, a nikto nebude chudobný, všetci budeme mať ušetrených 300.000. Až na to, že keď tých 300.000 budú mať všetci, tak bude všetko drahé ako vo Švajčiarsku. Skutočne si začatých 300.000 kúpi človek služby za 30.000. Preto je aj 2. pilier ilúzia o "bezpečnom" dôchodku.
Zarobili 3,6 MLD €. Neprimerane zvýšili ceny a štáty im ešte dotáciami na ich veľkú kopu peňazí prihodili ďalšie money lopatami....
Veľmi dobrý koment! Nemecko určuje ceny elektriny na európskom trhu. Keď je víkend, štátny sviatok, svieti slnko a fúka vietor, tak je cena elektriny záporná. Nie som proti jadru, ale jednoducho sa to neoplatí. Obzvlášť, keď nejaký chytráci rozpredajú hotové elektrárne. Za štátne peniaze postavíme drahé atómové elektrárne, ktoré potom niekto sprivatizuje. Nech si stavia jadro Křetínsky s Tkáčom, keď je to také výhodné.
Je to otázne, či sa oplatí vyrábať len v špičke v novembri, decembri, a januári. Keď stojí 1 MWh plynu 30 € + 15 € preprava a 5 € skladovanie, tak pri 58 % účinnosti by stála 1 MWh elektriny 86,20 € + náklady na výrobu a amortizáciu + emisné povolenky za 0.5 tony CO2. Pričom elektrina na spote na budúci rok stojí 80 - 90 €/ MWh. Čiže elektráreň je momentálne nerentabilný zdroj elektrickej energie, a ktovie, koľko rokov ešte technológia bez investícií vydrží.
Automobilky presne vedia, čo robia. Vedia, že 60 kWh akumulátor stojí 6.000 €. Vedia, že ušetria na výfuku a katalyzátore 1.000 €, na spaľovacom motore 500 €, na prevodovke 500 €, na nádrži a palivovom systéme 500 €. Ak by však dali na trh EV, ktoré by bolo o 5.000 € drahšie, ako spaľovák, tak stratia 90 % zákazníkov. Tým by totiž stačil dojazd 300 km, a tešili by sa z nákladov 4 € na 100 km, namiesto 10 €/100km
Najhoršie je, že to štát ešte dotuje, a robí miliardové sekery v štátnom rozpočte. Namiesto tvrdej regulácie. Podvodníci odčerpali v rámci celej EÚ stovky miliárd na svoje účty. A štáty im ešte prihodili na tú veľkú kopu dotácie, aby to občanov až tak veľmi nebolelo.
A keď má v tom byte ešte jedného dôchodcu s 500 € dôchodkom, tak sa majú tí dvaja penzisti celkom dobre. Ešte im obedy dovezú, alebo si nakúpia v tých špeciálnych predajniach pre chudobných.
Hlavne, že u nás ten právny štát funguje :-)
Voda v Maďarsku stojí 1 € za m3, u nás 2,80 €. elektrina 0,09€ za kWh, u nás 0,16 €, a plyn tam stojí 0,3 € za m3, a nás asi 3 x toľko.
Takže toľko k tomu.
Honoré de Balzac: Za každým veľkým majetkom sa skrýva zločin.
Niekto dobre "zarobil" a kúpil nehnuteľnosti, ale za tým dobrým zárobkom sa skrýva nespravodlivosť v tom, že mnohí zarobili málo, aby určitý jednotlivci boli superboháči. Preto to vyššie zdanenie nehnuteľností má zmysel. A mnoho tých nehnuteľností bolo kúpených za nezdanené peniaze z korupcie a zločinov. Tak to aspoň dobehnú v dani z nehnuteľnosti.
Odporúčame