Dokážeš aj uviesť zdroj..?
OK, tak znova... CityJet mali 7 SSJ100, všetky prenajímali Brussels Airlines (tí ukončili nájom).
Z dostupných informácií k odstúpeniu CityJet od používania SSJ100:
- Pre CityJet bola jednou z hlavných destinácií letisko London City, na ktoré pre svoje neštandardne strmé priblíženie vyžadovalo úpravu SSJ100 (modifikácia približovacích pristávacích pravidiel, nastavení klapiek, úprava bŕzd). Testy modifikovaných strojov mali začať v decembri 2017, certifikácia mala byť v priebehu roka 2018 a dodávky týchto upravených mašín mali prísť v roku 2019.
- V roku 2017 CityJet zredukovala väčšinu letov na letisko London City.
- V druhej polovici roku 2018 nastali ďalšie zmeny a CityJet už viac neprevádzkuje lety pod vlastnou značkou, lietadlá s posádkou a servisom už len prenajímajú iným leteckým spoločnostiam, ako napr. SAS, Aer Lingus, Air France (HOP!), v ich farbách. Brussels Airlines ich prestali prenajímať, preto je logické, že všetkých 7 SSJ100, ktoré CityJet mali, už viac nepotrebujú.
Súhlasím s Počtárom - A380, z komerčného pohľadu, je neúspešný projekt. Vývoj sa predražil z pôvodného odhadu cca 10 miliárd USD až na 25 miliárd USD (odhad, presné čísla dostupné nie sú). Cenovka jedného stroja je okolo 445 miliónov USD a predávajú sa pritom pod cenu (aby pokryli náklady na vývoj, každý doposiaľ vyrobený a objednaný kus by musel byť o 90 miliónov USD drahší).
Navyše, o A380 v nie je veľký záujem. Letecké spoločnosti dávajú prednosť skôr menším, ekonomickejším lietadlám. A taktiež čoraz menej využívajú systém dopravných uzlov (z bodu A do bodu B veľkým strojom, potom menšími lietadlami do bodov C, D,...), lebo pasažieri preferujú lety bez prestupov (A->B, A->C, A->D,...).
Nezáujem o extra veľké lietadlá nie je iba problém pre Airbus. Boeing so svojím najnovším modelom Jumba (747-8) tiež netrhá rekordy v počte predaných kusov (od roku 2011 odovzdali 130 lietadiel tohto typu, pričom len 47 je dopravných).
Podľa dostupných zdrojov, toto tvrdenie nie je pravdivé. Prescrolluj sa trochu nižšie, už som k tomuto písal obšírnejší komentár...v skratke, plány a biznis stratégia toho posledného európskeho prevádzkovateľa sa za v posledných rokoch zmenili (spoločnosť, ktorá od nich Superjety 100 prenajímala, sa rozhodla pre väčšie a širšie používané stroje, aj kvôli dostupnejšej údržbe).
Neviem, ja môžem hodnotiť a utvárať si názor len na základe toho, čo sa dočítam... Tiež by som sa ale prikláňal asi k verzii s potrebou väčšej kapacity.
Škoda, je to pekná, moderná mašinka...
V segmente menších regionálnych lietadiel jetov má SSJ silnú konkurenciu - Embraer a Bombardier sú silní hráči, etablovaní na trhu. A najnovšie bude zaujímavé vidieť ich biznis spoluprácu s Boeingom resp. s Airbusom. V tomto kontexte som zvedavý aj ako sa bude dariť ázijským novinkám (Mitsubishi, Comac), avšak mám pocit, že budú tiež pôsobiť najmä na domácich trhoch a na západe veľmi neprerazia...
Zo zaujatého pohľadu AvGeeka dúfam, že projekt MS-21 bude úspešnejší...
https://en.wikipedia.org/wiki/Interjet#Fleet
So rry, po ďalšej sondáži v iných zdrojoch uznávam, že tento údaj je tam uvedený nesprávne. Majú objednaných ešte 8
Chcel som pozrieť ešte aj tlačovú správu Interjetu zo septembra minulého roka, kedy popreli, že by chceli vrátiť SSJ, ale nie je dostupná...
Takže nie je pravda, že kvôli spoľahlivosti. V polovici roku 2017 bola spoľahlivosť SSJ100 na úrovni 97,85%.
Rovnako mi celkom nesedí, že ak by sa ich Interjet chcel zbaviť (majú ich 22, nie 20) kvôli údržbe, prečo by nezrušili zvyšok objednávky (spolu ich má byť dodaných ešte ďalších 18)? Správy, že ich chcú vymeniť za A320neo z dôvodov väčšej kapacity a tiež technických problémov SSJ100, samotné aerolinky popreli.
Ten stroj si určite nezaslúži takúto démonizáciu...
CityJet mali 7 SSJ100, a všetky prenajímali Brussels Airlines.
Z dostupných informácií stojí k odstúpeniu CityJet od používania SSJ100 za zmienku jeden fakt. Pre CityJet bola jednou z hlavných destinácií letisko London City, na ktoré pre svoje neštandardne strmé priblíženie vyžadovalo úpravu SSJ100-viek (modifikácia približovacích pristávacích pravidiel, nastavení klapiek, úprava bŕzd). Testy modifikovaných strojov mali začať v decembri 2017, certifikácia mala byť v priebehu roka 2018 a dodávky týchto upravených mašín mali prísť v roku 2019.
V roku 2017 CityJet zredukovala väčšinu letov na spomínané London City letisko.
V druhej polovici roku 2018 nastali ďalšie zmeny a CityJet už viac neprevádzkuje lety pod vlastnou značkou, lietadlá s posádkou a servisom už len prenajímajú iným leteckým spoločnostiam, ako napr. SAS, Aer Lingus, Air France (HOP!). Brussels Airlines už nie sú ich nájomcom, preto je logické, že všetkých 7 SSJ100, ktoré prenajímali, už CityJet viac nepotrebujú.
Z informácií, ku ktorým som sa dopátral, stojí k tomuto odstúpeniu za zmienku jeden fakt. Pre aerolinky CityJet bola jednou z hlavných destinácií letisko London City, na ktoré pre svoje neštandardne strmé priblíženie vyžadovalo úpravu SSJ100-viek (modifikácia približovacích pristávacích pravidiel, nastavení klapiek, úprava bŕzd). Testy modifikovaných strojov mali začať v decembri 2017, certifikácia mala byť v priebehu roka 2018 a dodávky týchto upravených mašín mali prísť v roku 2019.
V roku 2017 CityJet zredukovala väčšinu letov na spomínané London City letisko.
V druhej polovici roku 2018 nastali ďalšie zmeny a CityJet už viac neprevádzkuje lety pod vlastnou značkou, lietadlá s posádkou a servisom už len prenajímajú iným leteckým spoločnostiam, ako napríklad SAS, Aer Lingus, Air France (pre ich dcéru HOP!). Brussels Airlines už nie sú ich nájomcom, preto je logické, že všetkých 7 SSJ100, ktoré prenajímali, už CityJet viac nepotrebujú.
Nie je pravda, že je to prvý civilný stroj ruskej výroby od rozpadu ZSSR - Suchoj Superjet 100 sa začal vyvíjať v roku 2000 a prvé dodávky zákazníkom prišli cca 10 rokov neskôr - doposiaľ ich bolo vyrobených vyše 170.
Čo sa objednávok na MS-21 týka, už teraz ich je objednaných 175 kusov a ďalších 150 objednávok je v štádiu zámeru. Iste, Boeing a Airbus majú v súčasnosti v segmente stredných a veľkých strojov duopol, avšak bude zaujímavé sledovať, ako sa tento ruský vtáčik bude pasovať s ich konkurenciou. Určite totiž nie je zanedbateľné, že má cenovku nižšiu o 20 miliónov dolárov za kus a deklarované prevádzkové náklady o 10-15% nižšie než priami rivali...
Poopravil by som pár vecí:
- Najbezpečnejšie aerolínie sú Qantas (nie "qUantas", je to častá chyba pri prepise, najmä v našich končinách)
- Nie je pravda, že žiadne lietadlo spoločnosti Qantas nemalo nehodu - mali ich niekoľko. Posledná smrteľná sa stala v decembri 1951. V modernej ére letectva, odkedy sa lieta prevažne s prúdovými lietadlami, mali iba 4 nehody ("incidents"), avšak zaobišli sa bez smrteľných zranení.
- najrýchlejší, oficiálne zaznamenaný pilotovaný let dosiahol rýchlosť 3529 km/h a odohral sa v roku 1976, avšak nejednalo sa o dopravné lietadlo, ale o Lockheed SR-71, špionážne lietadlo letectva americkej armády
Odporúčame