Re: vcelku nevidim
Tak skús tentokrát z iného konca: chces slusne vybavené a priestranné auto s dynamickým motorom za 10 - 12 t. eur: co si vyberies? Rád si precítam, co lepsie ako SX4 1,5 nájdes.
Re: vcelku nevidim
Tak skús tentokrát z iného konca: chces slusne vybavené a priestranné auto s dynamickým motorom za 10 - 12 t. eur: co si vyberies? Rád si precítam, co lepsie ako SX4 1,5 nájdes.
Re: vcelku nevidim
Skúsim Ti to priblízit. Predstav si, ze chces malé, nie velmi drahé auto. Segment B (Polo, Fiesta) sa Ti zdá relatívne malý a na nizsiu strednú nemás (Golf, Octavia). A hla, zrazu objavís Suzuki, ktoré Ti za necelých 11000 eur ponúka slusne vybavené a priestranné auto, ktoré cenovo poráza i tie z kategórie malých áut. Ved zváz: klíma, rádio s MP3, elektrika, základná bezpecnostná výbava, vsetko v laku... a najma motor, za ktorý sa nemusís hanbit: 1,5 s variabilným casovaním ventilov a 112 konmi. Za túto cenu dostanes napr. Fiestu 1,2 16v - 82 k ci Polo s trojvalcom HTP a 70 konmi. Nevyzerá zle (na rozdiel od takej Fabie) a velkostne je blizsie k nizsej strednej ako k malým autám. To, ze podobný pohlad na vec má i znacná cast kupujúcich, dosvedcujú ostatne aj predaje.
Re: TEST C3
Stojím si za tým, čo som napísal. Je to na základe skúsenosti, nie na základe fotiek alebo PR kecov. Ak chceš porovnanie, tu je: Fabia (napriek tomu, že na ňu osobne nemôžem ani pozrieť pre jej dizajn) je pri +/- rovnakom rázovre osí kolies (ako určujúcom rozmere pre vnútorný priestor) vzadu oveľa priestrannejšia. Samozrejme že tam nesedím ako kráľ, ale vojdem sa tam bez toho, aby som kolenami robil dieru do predného operadla a aj nad hlavou mám nejaký centimeter rezervy. Pri C3 som si jednoducho nemal tie nohy kam dať a hlavu som mal vykrútenú v 45° uhle. Ten rozdiel je skrátka rozdielom triedy (čo do miesta vzadu). A to porovnanie s Octaviou snáď nemôžeš myslieť vážne.
TEST C3
Ja som si bol novú Cé trojku vyskúšať osobne. Mal som 1,4 Vti v strednej výbave so Zenithom naviac. Auto príjemne prekvapilo; kvalitný interiér, špičkový volant, už v strednej výbave tempomat, výborné predné sedadlá. Motor svoj pôvod u BMW nezaprie: točivý, živý a pritom už odspodu dostatočne pružný, na voľnobehu som si myslel, že zhasol, lebo som nič nepočul. Naopak za veľa nestojí prevodovka (bohužiaľ typicky francúzska), čelné sklo Zenith je reklamná zbytočnosť, ktorá znižovala miesto nad hlavou a o priestore vzadu sa radšej nerozpisujem, poviem len, že je to jediné auto v triede, kde som sa dozadu nevošiel. Áno, vôbec som sa tam nevedel nasúkať. Preto neviem, koľko meria autor testu, keď sa mu zdá, že nová C3 má vzadu viac miesta (možno mysle viac ako Smart)
Celkovo hodnotím ale veľmi kladne a pri výbere v tejto triede by bol v prvej trojici spolu s Fiestou a za Polom.
Na koho nadávat?
Predtým, nez sa zacnú sypat nadávky na nenazraných vlastníkov pody, treba si uvedomit, kto túto situáciu sposobil. Za socializmu vlastnícke právo k pode nemalo fakticky nijaký význam, bolo mozné postavit druzstvá, bytovky, cokolvek v záujme rozvoja socialistickej spolocnosti na cudzej pode, ved ostatne nikto nikomu podu neodnal, zostala stále vlastníkovi, nie? Avsak takéto vlastníctvo bolo na dve veci a vlastník síce mal podu, ale nemohol ju reálne vyuzit, skor ho to zatazovalo a sposobovalo mu problémy (vlastnil podu).
To, ze teraz sa restituenti, resp. ich právni nástupcovia domáhajú svojich práv, nemozno vycítat im. Oni túto situáciu nesposobili, ale chcú zo svojej pody nieco mat. A kedze je poda zastavaná a nijak inak sa vyuzit nedá, majú len dve moznosti: ponúknut to na predaj vlastníkom bytov, alebo od nich ziadat nájomné. Nie je totiz mozné, aby som mal postavenú stavbu na cudzom pozemku a nic mu za to nemusel platit
Takze treba si uvedomit, aký rezim túto situáciu sposobil.
Re: Ako sa stal vlastníkom?
A predáva vlastník pozemky niekomu inému? Nie, ponúka to vlastníkom bytov. Len za trhovú cenu. Nie je totiz viazaný obmedzeniami zákona o vlastníctve bytov (ako sú mestá ci bytové druzstvá).
Re: VW Golf dostane pod kapotu motor 1.2 TSI
Mýlis sa. Doterajsí motor 1,6 MPI je technicky velmi jednoduchý (nepriame vstrekovanie, dvojventilový rozvod OHC), naviac sa vyrába uz nekonecne dlho, takze jeho vývoj sa niekolkonásobne vrátil. Novinka 1,2 TSI má komplikovanejsiu konstrukciu (priamy vstrek, turbo), vyssí výkon i moment plus je to novinka. Logicky preto bude drahsia ako 1,6 MPI. Síce si nebudú moct dovolit velký cenový nárast, ale pár stoviek eur naviac to bude. Ostate pozri sa na príklad Octavie 1,6 TDI, ktorá je drahsia ako stará 1,9 TDI, ktorú nahrádza.
Drobná chybička
Redakcia si možno nevšimla, že píše o hatchbacku Lancer Sportback, na obrázkoch je ale všade sedan...
Odporúčame