Ten bol dobrý. Palec hore.
Ten bol dobrý. Palec hore.
Váš názor nie je úplne správny a preto budem uvažovať nahlas.
Štát ako taký potrebuje určité množstvo financií na svoj chod. Všetci pracujúci + podnikatelia odvádzajú dane. Chudobných pracujúcich je asi 4x viac ako strednej vrstvy. Preto si myslím, že chudobný pracujúci štátu odvedú približne rovnaké množstvo peňazí ako stredná vrstva. Predpokladajme, že všetci pracujúci využívajú rovnako štátne služby.
Ak štát zavedie dotácie na drahý tovar, tak si ho kúpi len človek, ktorý na to má. To znamená boháč alebo stredná trieda. Z tohto uhla pohľadu sú chudobný pracujúci zjavne diskriminovaný.
V tomto prípade sú vlastníci klasických vozidiel diskriminovaný druhý krát, pretože vlastníci EV majú štátom garantované výhody okrem iného aj, že nemusia platiť spotrebnú daň z uhlíkových palív.
Nesúhlasím. Prosím Vás len to nie. Hlavne to nikde nehovorte, lebo sa to dopočuje dáky úradník z Európskeho parlamentu a všetci papaláši budú jazdiť v 4-8 litrových limuzínach ako doteraz a len bežný obyvatelia budú musieť dodržiavať nariadenia papalášov. Však to je aj teraz. Mazať môj príspevok nebudem už keď som ho napísal.
Klímou by som sa v tomto prípade nezaujímal. Je to taká hypotetická úvaha.
Zaoberať sa treba otázkou je, prečo sa začali v niektorých štátoch ozývať ochranárske hlasy z dôvodu úhyny vtáctva pri zrážke s vrtulami.
A teraz k Mochovciam.
Od konca roku 2008 bol hrubý výkon jadrových blokov EMO1 a EMO2 zvýšený zo 440MWe na 470MWe.
V roku 2020 a 2021 bol hrubý výkon jadrových blokov EMO1 a EMO2 zvýšený na 500MWe
Hrubý výkon jadrového bloku EMO3 je 471MWe
https://www.seas.sk/elektraren/ae-mochovce/
https://www.seas.sk/o-nas/nase-elektrarne/at…
Vlastná spotreba je 8%.
Výsledný čistý výkon:
EMO1 je 460MWe
EMO2 je 460MWe
EMO3 je 433MWe
https://www.seas.sk/o-nas/nase-elektrarne/at…
Poprosím Vás, negatívne komentujte moje tvrdenia iba ak ste si istý, že máte správne údaje a nemýlite sa.
A teraz k tej AE a Číne.
V Číne je diktátorský režim komunistickej strany, plánované hospodárstvo. Samé hnusné veci. V 1989 padol v ČSSR socializmus aj stou "komunistickou háveďou". My tu žijeme teraz v demokracii. Hádam by ste sa nechceli vrátiť o 30 rokov späť?
"Takže Vás nemienim nijako presviedčať." Musíte si len zvyknúť na to, že v demokracii sa stavia AE 20 rokov.
Jediné čo je rovnaké v demokracii a v diktatúre je, že sa môže hlásať iba názor podporovaný aktuálnou mocou.
Aby ste nepovedali, že uvádzam klamlivé informávie:
1. Spotreba na Slovensku:
https://energoklub.sk/sk/clanky/slovnaft-pok…
2. Fyzikálne vlastnosti nafty:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Motorov%C3%A1_…
3. Kombinovaná spotreba Škoda Octavia:
https://www.skoda-auto.sk/modely/nova-octavi…
Škoda octavia, Motor 2.0 TDI 85kW, 6 stupňový manuál,
Kombinovaná spotreba 4,1 - 4,5 litra/100km, to znamená:
kombinovaná spotreba 3,5 - 3,78 kg/100km
4.Kombinovaná spotreba Škodia Enyaq Coupé:
https://www.skoda-auto.sk/modely/enyaq/enyaq…
Kombinovaná spotreba 15-17kWh/100km
5. Účinnosť naftového motora:
Zoboriem priemernú spotrebu z kombinovanej spotreby Octavie: 3,64kg/100km. Vynásobím výhrevnosťou a tepelnou účinnosťou: 3,64*12*0,40 = 17,472kWh
6. Octavia a Enyaq sú porovnateľné autá majú rovnakú kombinovanú spotrebu 17kWh/100km .
7. Dokázal som Vám, že naftový motor má 40% účinnosť?
Odporúčam čítať s porozumením.A hlavne sa poučte
Dobrý deň. Mal by som na Vás jednu otázku.
Bývate v rodinnom dome?
Pán EVang, tu je odpoveď pre Vás:
Na záver Vám chcem popriať veľa šťastia pri Vašej vedeckej práci.
Môj technický názor je nasledujúci:
Zem stráca ľahké plyny, ako He a H, samovoľne, pretože nemá dostatočnú gravitáciu.
Družice + odpad obiehajúci okolo Zeme majú zanedbateľný dopad na únik ľahkých plynov, ako He a H, vzhľadom na gravitáciu Zeme, pretože hmotnosť všetkého čo vyniesli rakety do vesmíru je zanedbateľný vzhľadom k hmotnosti Zeme. To znamená, že gravitačné sily z družíc + odpad sú zanedbateľné vzhľadom na gravitáciu Zeme.
6. Atmosféra sa neustále vyvíja. Krátko po vzniku Zeme bolo zloženie zemskej atmosféry veľmi podobné zloženiu atmosféry iných planét. Najhojnejšie v nej bol zastúpený vodík a hélium, v menšej miere sa v nej vyskytovali aj amoniak, metán, vodné pary a oxid uhličitý. Voľný vodík a hélium však postupne unikali do vesmíru. Zem nemá dostatočnú gravitáciu na dlhodobé udržanie si týchto plynov. Množstvo vodných pár v atmosfére sa naopak zvyšovalo, pravdepodobne dopadom komét na zemský povrch. Tieto vodné pary sa neskôr skondenzovali a dopadali na povrch Zeme, kde vytvárali oceány. Oxid uhličitý sa za pomoci vody postupne absorboval v horninách.
7. Naštudujte si základné znalosti o atmosfére a o vzdialenostiach, v ktorých sa pohybujú družice.
8. Tu máte základné informácie o zloženie atmosféry a aj zloženie atmosféry vzhľadom na vzdialenosť od zeme.
https://sk.wikipedia.org/wiki/Atmosf%C3%A9ra…
9. Pospájajte si uvedené informácie a popracujte na Vašej teórii.
5. Vzorec pre výpočet hodnôt v bode č.4 je:
Veľkosť rýchlosti je druhá odmocnina zo zlomku (čitateľ: súčin gravitačnej konštanty a hmotnosti centrálneho telesa)/( menovateľ: polomer kruhovej dráhy)
Dobrý deň.
Prečítal som si Vašu teóriu. A dávam Vám na známosť:
1. Princíp gravitačnej sily do dnešného dňa nikto nevysvetlil. Nikto nedokázal odkiaľ sa berie a z čoho vychádza.
2. Gravitačná sila medzi dvoma hmotnými bodmi je úmerná súčinu ich hmotností a nepriamo úmerná štvorcu ich vzdialenosti.
3. Oblasť priestoru okolo hmotného objektu ( zjednodušene zoberte Zem ako hmotný bod, ktorý má nekonečne malý priemer a hmotnosť Zeme), v ktorej pôsobí gravitačná sila daného hmotného objektu, sa volá gravitačné pole.
4. 1.kozmická rýchlosť sa uplatňuje iba na povrchu zeme. Zo zväčšujúcou vzdialenosťou telesa od Zeme sa zmenšuje gravitačná sila, preto sa aj zmenšuje rýchlosť potrebná na opustenie gravitačného poľa. Uvádzam príklady:
200km od povrchu, kruhová rýchlosť 7,784km/s
18 000km od povrchu, kruhová rýchlosť 4,044km/s
36 000km od povrchu, kruhová rýchlosť 3,067km/s
360 000km od povrchu, kruhová rýchlosť 1,043km/s
"Jedine spravodlive zdanenie bude zavedenie elektronickeho myta kde sa urcite zohladni aj hmotnost auta."
Váš názor Vám neberiem. Môj názor je nasledujúci:
"Nepoznám spravodlivé elektronické mýto. Mýto je príjem štátu a tomu je to jedno. Štát zaujímajú iba vybraté peniaze."
Dovolím si odpovedať za Vás. Podnikateľ nie ste, lebo podnikateľ by takú hlúposť nenapísal.
Ale viem čo ste. Ste človek, ktorý vie opakovať niečo čomu nerozumie.
Ako podnikateľ Vám poviem niečo čo môžete opakovať a bude to aj pravda:
"Ak je podnikateľ, právnická alebo fyzická osoba ( zapísaná v obchodnom alebo živnostenskom registri), platcom DPH ( platcovstvo DPH povoľuje príslušný daňový úrad), tak DPH pri kúpe vozidla zaplatí, ale štát mu zaplatenú DPH pri ďalšom zúčtovaní DPH ( platcovstvo DPH je napríklad mesačné, 1/4 ročne) vráti.
To znamená, ak som mesačný platca DPH a máji kúpim elektromobil kde DPH je 2000,-€, tak v júnovom vyúčtovaní DPH mi bude štátom VRÁTENÁ.
Každému diskutérovi odporúčam, aby sem nepísali čomu nerozumejú alebo nemajú dostatok informácii, lebo sa potom javia ako totálny hlupáci.
Iba pre Vás pán EVang:
Dávam všetkým diskutérom do pozornosti nižšie uvedený odkaz. Ak sa chcete baviť na odbornej úrovni, tak by ste mali používať "tepelná účinnosť" a nie "tepelné straty". Pri výrobe elektrickej energie vás zaujíma v prvom rade koľko elektrickej energie vyrobíte a nie straty. V odkaze nižšie nájdete "Porovnanie tepelnej účinnosti pri výrobe elektrickej energie" z rôznych zdrojov tepla.
Tepelná účinnosť spaľovacích naftových motor je v súčasnej dobe na úrovni 40%, čo zodpovedá priemernej tepelnej účinnosti pri výrobe elektrickej energie v tepelných ( tam kde sa niečo "spaľuje" ) elektrárňach.
Diskutujúci, ktorí majú väčšie skúsenosti s výrobou elektrickej energie vodnými elektrárňami ako ja, by mohli pridať dáky zdroj, ktorý bude hovoriť o účinnosti výroby el. energie takýmto spôsobom.
Dávam všetkým diskutérom do pozornosti nižšie uvedený odkaz. Ak sa chcete baviť na odbornej úrovni, tak by ste mali používať "tepelná účinnosť" a nie "tepelné straty". Pri výrobe elektrickej energie vás zaujíma v prvom rade koľko elektrickej energie vyrobíte a nie straty. V odkaze nižšie nájdete "Porovnanie tepelnej účinnosti pri výrobe elektrickej energie" z rôznych zdrojov tepla.
Tepelná účinnosť spaľovacích naftových motor je v súčasnej dobe na úrovni 40%, čo zodpovedá priemernej tepelnej účinnosti pri výrobe elektrickej energie v tepelných ( tam kde sa niečo "spaľuje" ) elektrárňach.
Diskutujúci, ktorí majú väčšie skúsenosti s výrobou elektrickej energie vodnými elektrárňami ako ja, by mohli pridať dáky zdroj, ktorý bude hovoriť o účinnosti výroby el. energie takýmto spôsobom.
Citujem:
"Hlavný ekonóm Resolution Foundation totiž upozorňuje, že by takáto záťaž nakoniec dopadla najviac na chudobnejších, ktorí nemajú podmienky, aby vozidlá nabíjali z domácich wallboxov. Preto sa uvažuje nad zdanením elektromobilov za každý prejdenú míľu vo výške šesť pencí, teda asi sedem centov na míľu. Vďaka tomu by nebola elektrina na verejných nabíjacích staniciach zdaňovaná viac ako na tých domácich, čo by bolo spravodlivé."
Nie, nie. V článku sa píše o elektroautách. Čítať s porozumením.
Citujem:
"Hlavný ekonóm Resolution Foundation totiž upozorňuje, že by takáto záťaž nakoniec dopadla najviac na chudobnejších, ktorí nemajú podmienky, aby vozidlá nabíjali z domácich wallboxov. Preto sa uvažuje nad zdanením elektromobilov za každý prejdenú míľu vo výške šesť pencí, teda asi sedem centov na míľu. Vďaka tomu by nebola elektrina na verejných nabíjacích staniciach zdaňovaná viac ako na tých domácich, čo by bolo spravodlivé."
Nie, nie. V článku sa píše o elektroautách. Čítať s porozumením.
Odporúčame