Presne tak.
Stačí si počkať dáky čas a možno sa dozvieme dôvody.
Treba sa len z odstupu pozerať čo budú robiť jednotlivé strany konfliktu, čítať medzi riadkami.
Presne tak.
Stačí si počkať dáky čas a možno sa dozvieme dôvody.
Treba sa len z odstupu pozerať čo budú robiť jednotlivé strany konfliktu, čítať medzi riadkami.
Ak by ten expert napísal, že hrádzu zničili Rusi, tak by ste s ním súhlasili.
Ten expert iba napísal svoj názor, ktorý je opačný ako Váš a preto Vám to vadí. Nie ste ochotný akceptovať, že by to mohla byť pravda. Potom sa nečudujte, že ste slepý.
Pravidelne sa píše ako rusi bombardujú Záporožskú jadrovú elektráreň, ktorú okupujú a majú tam uskladnenú vojenskú techniku. Do dnešného dňa mi nie je jasné prečo to robia.
Vy by ste si doma bombardovali jadrovú elektráreň?
Ak by ten expert napísal, že hrádzu zničili Rusi, tak by ste s ním súhlasili.
Ten expert iba napísal svoj názor, ktorý je opačný ako Váš a preto Vám to vadí. Nie ste ochotný akceptovať, že by to mohla byť pravda. Potom sa nečudujte, že ste slepý.
Dobrý deň.
Berte môj názor ako nezávislý.
Všetky ideológie, ktoré nie sú agresívne voči ľudstvu sú vo svojej podstate dobré,
Zlo páchajú ľudia v mene dákej viery alebo ideológie a je úplne jedno či budeme hovoriť o kresťanstve, budhizme, komunizme, kapitalizme. V komunizme je každý človek uvedomelí, vykonáva prácu bez nároku na plácu a berie si len toľko koľko potrebuje. Také jedno veľké spravodlivé mravenisko.
Zlo páchajú ľudia v mene dákej viery alebo ideológie väčšinou aby naplnili svoje ambície.
Trochu som as stratil. Ten Putin je teda čo?
Fašista, bolševík, komunista, socialista, alebo ...?
"Najlacnejsie cinske EV sa Europe predava za cenu najlacnejsieho spalovaka."
No daj aj z odkazom, hneď si ho idem kúpiť.
Reálny stav na Slovensku je taký, že v roku 2019 sa minulo na Slovensku 2600 milióna ton paliva, na dopravu, pre spaľovacie motory. Výhrevnosť nafty/benzínu je 12kWh/kilogram. Tepelná účinnosť naftového motora je 40%. Ak viete počítať, tak si spočítajte koľko sa uvoľní tepelnej energie v priemere za hodinu. Výsledné číslo si vynásobte 0,4, to je tých 40%, a dostanete potrebný hodinový výkon. Tento výkon vynásobte 1,15, 15% straty v distribúcii, a 1,1, 10% straty pri nabíjaní. Dajte nám sem výsledok Vášho výpočtu. Tie vypočítané MW podeľte 440, čo je výkon jedného bloku Mochoviec. Tretí blok v Mochovciach sa staval 20rokov. Dúfam, že po výpočte konečne pochopíte o čo išlo v uvedenom článku.
Pán "kolac85" Vám na Vašu otázku odpoveď nedá, ale za to vie, že sa všetko dá a my to dosiahneme.
Pamätám si komunizmus, tam to bolo to isté a skončilo to revolúciou.
Prepáčte, ale vy ste už ozaj odtrhnutý z reťaze.
Ten článok sa snažil vysvetliť nasledujúce informácie, ktoré si nechcete priznať :
1. Na nabíjanie EM nemáme dostatok elektrickej energie, pretože sa nabíjajú omnoho rýchlejšie, ako sa vybíjajú. Ak natankujem 50l nafty, tak tých 50l nafty miniem za 5 hodín jazdy. Ak natankujem 80kWh za 1/2hodiny, tak tých 80kWh miniem za 4 hodiny jazdy. Už tomu konečne rozumiete, na nabíjanie potrebujete 8x viac energie ako keď ju používate na cestovanie.
2. Na nabíjanie musíte vystavať desaťtisíce kilometrov novej distribučnej siete.
3. Pri prenose elektrickej energie a nabíjaní sú straty, ktoré znižujú efektívnosť celej EM.
4. Budem Vás citovať.
"A vystavba ropnych plosin, rafinerii, tankerov a ropovodov je zahrnuta do emisii spalovacich aut?"
Koľko sa postaví nových ropných plosin, rafinerii, tankerov a....? Toto číslo porovnajte s počtom áut so spaľovacími motormi v EU, ktoré sa majú nahradiť s EM.
Dobrý deň, musím na Vás reagovať.
Myslím si, že o energetike neviete vôbec nič, jediné čo viete je opakovať bezmyšlienkovite po iných.
Najmodernejšie transformátory majú 1% straty. Na prenos el. energie sa používajú minimálne 2 transformátory. Na Slovensku sa používajú desaťročia staré transformátory s väčšími stratami. Tak ako môže byť strata v prenosovej sústave na Slovensku 2%, a to som ešte nezapočítal straty v distribučných vedeniach?
Uveďte nám odkazy na Vaše zdroje.
Dal som sem výpočty, keby prejde celé Slovensko na EM, nákladná aj osobná doprav. Vychádzal som z celkovej ročnej spotreby nafta + benzín na Slovensku a za predpokladu, že by sa nabíjalo kontinuálne 24/7, žiadne rýchlonabíjačky. Potrebujem 8 blokov z Mochoviec
Palec hore. To isté hovorím aj ja.
Nezabudnite ešte podporovať neefektívne indukčné nabíjanie vozidiel počas jazdy na diaľnici.
Mali by ste si dobre prečítať čo som Vám už raz napísal.
Niekto tu napísal "Batérie sú ropou budúcnosti"
Pravda je taká, že batérie sú iba úložiskom energie, tak isto ako je nádrž na aute, a my tú elektrickú energiu pre EM nemáme. Bez elektrickej energie to nepôjde, ale šikanovať občanov v mene stavby EKOpyramídy budeme.
Súhlasím s Vašim názorom.
Mám však pre Vás zlú správu. 80% Slovákov dokáže iba opakovať, čo im povie niekto druhý z médií. 80% Slovákov nedokáže čítať s porozumením a spájať si jednotlivé informácie do celku a vytvoriť si vlastný názor.
V celej EU je to rovnaké. Populisti tu rozhodujú, predtým tu boli komunisti. Žiaľ na Slovensku sa žerieme omnoho viac ako inde, je medzi nami nevraživosť, ktorú politici medzi nami umelo živia.
Prajem Vám veľa šťastia vo Vašom ďalšom živote.
Čo sa stalo, že zrazu všetci začali nadávať na koalíciu?
Kde sú komentáre s vulgárnymi prívlastkami pre kritikov koalície?
Máte dobrý názor. Ale problém je v poradí ešte pred batériou.
Batéria v aute plní úlohu nádrže na palivo pre spaľovací motor. V roku 2019 sa minulo 2,6 milióna ton uhľovodíkových palív na dopravu. Ak by sme prešli na 100% elektromobilitu teraz, tak Slovensko nebude schopné naplniť energiou batérie v elektromobiloch ďalších 100 rokov a to nebudeme môcť používať rýchlonabíjanie.
A teraz k tomu Vášmu nezmyslu čo ste napísali:
"Na absolventa elektrotechniky ste porovnal neporovnateľné.
Výhrevnosť nafty vs. elektrický výkon JE."
Nič som neporovnával, len som sa snažil objasniť aký priemerný kontinuálny elektrický výkon je dodávaný v podobe uhľovodíkových palív motorovým vozidlám. Tento výkon som potom porovnal s projektovaným elektrickým výkonom tretieho bloku Mochoviec.
To že Vy neviete čítať z porozumením je Váš osobný problém.
Straty v distribúcii sú 15%, výkon navýšime na 1618MW. Straty v nabíjaní 10%, výkon navýšime na 1779MW. Nesymetrické nabíjanie áut počas dňa 30%, výkon navýšime na 2312 MW. A nezabudnite, že predpokladám intenzitu nabíjania rovnakú ako intenzitu vybíjania elektromobilu. Ak sa budú používať rýchlonabíjačky, tak si výsledných 2312 MW vynásobte koeficientom neviem akým.
Tretí blok v Mohovciach sa staval 20 rokov. Do roku 2050 postavíte ešte dva nové bloky, tak bude chýbať v roku 2050 1433MW. Ak chcete používať ob.zdroje, tak potrebujete 3-5 vyšší inštalovaný výkon 4299 - 7165MW.
Výhrevnosť nafty je 11,86kWh/kg. Tepelná účinnosť naftového motora je 40%. To znamená, že z 1kg nafty vyrobíte ekvivalent 4,74 kWh elektrickej energie. Ak sa spotrebuje na dopravu 2,6mil.ton palív, tak tieto palivá za pomoci spaľovacích motorov vyprodukujú 12,33 TWh ekvivalentu elektrickej energie nutnej na pohon vozidiel. Ak si celkovú vyprodukovanú energiu vydelíme počtom dní v roku, 365 dní, a 24hodinami tak vypočítame minimálny potrebný výkon v prípade ak dobíjanie elektromobilov bude rovnomerne rozložené počas dňa. Výsledný minimálny priemerný spotrebovávaný elektrický výkon v elektromobiloch je 1407MW.
" akonahle sa zacnu vo velkom vyrabat elektricke auta nizsej strednej triedy"
som unesený z uvádzacej ceny:
https://auto.pravda.sk/novinky/clanok/668002…
Aby som nezabudol na ochranu trhu v mene EKO.
https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/668521…
Ako som už niekde napísal "Slobodne nabíjajte EM pokiaľ ešte môžete"
Odporúčame