Tak nás poučte aké míľové kroky zaznamenala batéria v jednom z najlepších elektroáut, a to v Tesle S, ktorá sa vyrába od roku 2012.
A poprosím Vás o fakty nie len všeobecné reči.
Tak nás poučte aké míľové kroky zaznamenala batéria v jednom z najlepších elektroáut, a to v Tesle S, ktorá sa vyrába od roku 2012.
A poprosím Vás o fakty nie len všeobecné reči.
Trochu Vám pomôžem, ak prejde 1/8 cestnej dopravy z fosílnych palív na elektrinu, tak bude treba postaviť nový blok atómovej elektrárne. Tretí blok v Mochovciach sa staval 20 rokov. Na pokrytie rovnakého elektrického výkonu z atómovej elektrárne potrebujete 3 až 5 násobok energie z obnoviteľných zdrojov.
A teraz už len akceptujte tvrdenie, keďže sa prenosu elektrickej energie indukciou nerozumiete, že straty pri prenose energie indukciou na tej super diaľnici budú v ideálnom prípade 50% a straty v prívodnom vedení budú ďalších 15%.
Mali by ste si prestať zatvárať oči pred realitou, ktorú sa nám tu snažia nanútiť súdruhovia z NDR.
Ešte raz. Cheopsova pyramída sa dá postaviť, tak isto ako indukčná diaľnica, ale zmysel to bude mať len pre vladára a pár vyvolených, obyčajný ľudia, ovce čo nerozmýšľajú, to len zaplatia.
Ospravedlňujem sa, myslel som si, že komunikujem s človekom, ktorý má elektrotechnické vzdelanie, bavíme sa o indukčnej diaľnici. Inú vysokú školu, nie elektro, môžete mať. Ako ste sám napísal "... lebo zo skoly si uz skoro nic nepamatam.", tak som si uvedomil, že som sa Vám snažil vysvetliť niečo čomu nemôžete porozumieť, pretože táto téma potrebuje znalosti, ktorými nedisponujete. Keďže máte obmedzené znalosti, tak aj realitu okolo seba adekvátne vnímate Vami obmedzeným uhlom. Vaše osobné skúsenosti s EM Vám neberiem. Moja skúsenosť je, že EM sú len na mestskú a prímestskú dopravu, investícia do EM 40000€ a viac je pre mňa nezmysel. Na záver Vám uvediem len pár čísiel na zamyslenie, aby ste mali trochu širší obzor.
Výhrevnosť 1kg nafty/benzínu je 12kWh/kg. V roku 2019 bola ročná spotreba uhľovodíkových palív použitých na dopravu na Slovensku 2,6mil.ton, čo predstavuje priemerný výkon 3251MW. Jeden blok Mochoviec má výkon 440MW.
Buď Te rád, že ešte môžete nabíjať Váš EM kedy chcete.
Stavím sa s Vami o jednu 100g horkú 80% čokoládu, že tá indukčná diaľnica bude prepadák.
Idete do toho?
20ks áut na jeden kilometer
Zabudol som Vám zaslať ešte jeden poznatok k indukčnému nabíjaniu na diaľnici:
Skúste si predstaviť ako sa indukčne nabíja elektromobil, ktorý potrebuje na diaľnici pri rýchlosti 130km/h takých 50kW. Straty odhadnime na 20kW. Na diaľnici bude iba 20ks áut v jednom smere, čo je 2,8MW v oboch smeroch. Predstavte si len náklady na vybudovanie infraštruktúry.
Ja nehovorím, že sa to nedá, ale ozaj potrebujeme stavať pyramídy za každú cenu?
Ešte mi prosím menujte technológie o ktorých rozprávate:
"Pocas svojho zivota som uz videl vela technologii ktore sa na zaciatku zdali ako hlupost, nemozne a nikto by si to nekupil, ale postupom casu ich vyvojari dokazali vylepsit tak ze sa stali samozrejmostou."
Už sa objavil článok, že museli odpájať niekde v EU FV elektrárne lebo im to rozhodilo distribučnú sieť.
Toto je len začiatok. V sieti musia byť takzvané nosné zdroje, ktoré dodávajú el. energiu. Potom potrebujete aj špičkové zdroje. Všetko ostatné môže byť na začiatok obnoviteľné.
Predstavte si, že milióny domácností budú mať FV na streche. Ako sa to bude regulovať keď prestane/začne svietiť slnko? Čo tá distribučka s tým spraví? Čo vypne jadrovky, alebo odpojí veľké FV. Teraz všetci podporujú FV na domoch a o chvíľu to budú zatracovať.
Sedliacky rozum nám akosi chýba.
Čo sa týka tej diaľnice. Keďže pracujem v automatizácii, tak si položte otázku.
Ako sa bude riadiť celý ten kolos. Zoberte si iba mýto na diaľnici. Koľko miliónov stojí iba prevádzka. A pritom je to iba "pár kamier na vjazdoch a výjazdoch". To v "" berte ako pritiahnuté za uši. Diaľnica je počas prevádzky pokrytá možno na 5% vozidlami. Ani ja doma nemám celý deň zapnutú indukčnú varnú dosku. To riadenie bude brutálne.
Oprava gramatickej chyby:
Nemyslíte?
Obhajujete elektromobilitu. Súhlasím s touto myšlienkou, ale treba myslieť racionálne, lebo to dopadne ako stou fotovoltickou diaľnicou.
Nemíňajme nezmyselne zdroje v mene EKO.
Osobne si myslím, že by bolo najlepšie zrušiť fosílne palivá na výrobu elektriny. Presne vieme kde sú dané elektrárne. Treba rozdistribuovať zdroje elektriny k spotrebičom. Ale tam je háčik inde, ako som už niekde písal - Potrebná kapacita.
Keď si zoberiete fotovoltaiku na rodinnom dome. Má to zmysel čakať, že investícia sa mi vráti po 15 až 20 rokoch? To je holí fakt. Kolega v práci to má na rodinnom dome a musel spotrebu prispôsobiť tomu ako svieti slnko. Má to premakané, ovládanie a celý management cez smartfon, trendy, samé meranie.
Nebolo by jednoduchšie postaviť FV/veternú elektráreň pri spotrebičoch: napríklad mesto, fabrika. Takáto FV/veterná elektráreň má omnoho kratšiu dobu návratnosti. Podporme toto riešenie, ktoré je centrálne a jednoduché na správu.
Nemislíte?
Pokiaľ sa nevyrieši vyššia kapacita akumulátorov v elektroautách, tak sa nepohneme.
Ako príklad uvediem DACIA Sandero 26,8kWh akumulátor. Pri rýchlosti 50km/h a teplote 20°C je dojazd 227km. Pri rýchlosti 110km/h a teplote 0°C je dojzad 76km. Nižšie je odkaz
https://www.dacia.sk/vozidla/novy-spring/doj…
Čo z toho vyplýva. Elektromobil do mesta a +-20km mimo mesta na koždodenné dochádzanie.
V meste by som podporoval MHD.
Neberiem do úvahy autá od 40000€ hore, pretože na to normálny človek nemá.
Môj názor je taký, že predtým ako začneme niečo propagovať, tak by sme mali vziať všetky okolnosti do úvahy.
Hlavne by sme mali riešiť hlavné zdroje znečistenia emisiami CO2.
Pohybujem sa v priemysle a dobre vidím, že ak tu zakape priemysel, tak tu bude chudoba a naše ekozmýšlanie bude na dve veci. Niečo treba spraviť, ale prečo robiť vo viere eko všetko.
Sám ste napísal, že máte elektrovzdelanie.
Čo si myslíte, koľko poslancov má aspoň také vzdelanie a skúsenosti ako Vy?
Nákladné autá doslova popraskali vrchnú vrstvu - Kamienky a piesok v pneumatikách.
Na toto by mal prísť každý normálny človek, ale ak máte peniaze a odhodlanie, tak fakty zrazu nikto nevidí. To čo robili nákladné autá rok, to by spravili osobné za 5 rokov. Po piatich rokoch je investícia úplne mimo.
Tak to dopadne aj s indukčným nabíjaním. Ak má byť nabíjanie efektívne musí splňovať:
1. Prijímač a vysielač musia byť čo najbližšie pri sebe. Zoberte si do úvahy iba zastavovaciu výšku v diaľnici pre vysielač. Potom vysielači musí prejsť aj nákladné auto keď mení smer jazdy. Musí byť dostatočne chránené.
2. Prijímač a vysielač musia byť v pôdorysne prekryté (presne nad sebou). Ak nebudú pôdorysne prekryté, tak to opäť nebude fungovať. To by autá museli jazdiť po koľajniciach.
Pokus je to pekný, ale prečo chceme stavať pyramídy?
Vzdelanie máme rovnaké. Ak nepoznáte Maxwellove rovnice, tak predpokladám, že máte stredoškolské vzdelanie. Na vysokej škole sa učia Maxwellove rovnice, a je to úplný základ.
Z vašim tvrdením:
"Pocas svojho zivota som uz videl vela technologii ktore sa na zaciatku zdali ako hlupost, nemozne a nikto by si to nekupil, ale postupom casu ich vyvojari dokazali vylepsit tak ze sa stali samozrejmostou."
súhlasím a má reálnu vypovedaciu hodnotu.
Problém je, že ak nemáte adekvátne znalosti, tak Váš názor sa stáva zavádzajúci. Presne ako som písal o diaľnici pokrytej fotovoltaickými panelmi. Od začiatku som bol presvedčený, že je to nezmysel, pretože podľa sedliackeho rozumu sa ten povrch panela musí poškodiť. Dal som si do súvisu znalosti o materiáloch, s ktorými bude vozovka vstupovať do kontaktu a jednoznačne mi vyšlo, že človek zo strednou školou by mal prísť na to, že to nebude fungovať. Akonáhle poškodíte povrch panela, tak tento defekt sa bude šíriť viac a viac.
EU vyprodukuje 8% CO2 z celosvetových skleníkových plynov.
Je na smiech, že ekoteroristi riešia 1,04% CO2 skleníkových plynov vyprodukovaných v EU z osobnej dopravy a pritom neberú do úvahy, že aj elektro autá potrebujú elektrinu, ktorá produkuje emisie CO2. Budeme riešiť stovky miliónov áut namiesto toho, aby sme riešili iba tisíce zdrojov elektriny. V tomto duchu budeme šikanovať ľudí.
Však nech EU zainvestuje do obnoviteľných zdrojov a zruší elektrárne na fosílne palivá. Osobne by som zakázal aj atómové elektrárne.
EU mala dosť času na toto rozhodnutie.
Háčik je však inde. Na pokrytie spotreby 1kW potrebujete mať nainštalovaný výkon 3kW až 5kW obnoviteľného zdroja.
Jeden blok v Mochovciach má projektový výkon 440MW. Jedna vetrná eletráreň má výkon približne 1MW. Jeden blok Mochoviec nahradí 1320ks až 2200ks veterných elektrární. V Rakúsku bolo v roku 2022 v prevádzke 1374ks veterných elektrární.
Vypnime jeden blok v Mochovciach a postavme toľko vrtúľ koľko je v Rakúsku.
Pre Vás ako laika na elektrickú indukciu:
1. Autá nejazdia ako vlaky po koľajniciach, ale po celej šírke vozovky.
2. Efektivita prenosu energie indukciou je závislá od vzdialenosti medzi zdrojovou cievkou, ktorá vytvára elektromagnetické pole a cievkou, ktorá prijíma toto pole.
3. Na indkučnej varnej doske tiež používate hrniec približného preimeru ako je veľkosť platničky.
4. Skúste si dať hrniec 15cm nad indukčnú varnú dosku a zistíte, že to zrazu nehreje.
5. Ako často sa opravuje povrch diaľnice? Po koľkých rokoch? Pri oprave diaľnice tie zariadenia vyhodíte, alebo čo spravíte.
Ak chcete nabíjať autá indukčne, tak nech stoja na parkovisku na jednom mieste a nech sa nabíjajú. Toto by so možno skúsil, ale diaľnice sú útopia.
Ako príklad uvádzam indukčné nabíjanie áut na diaľnici. Už iba vyriešte aby sa nezohrievali kolesá od tej indukcie. Stačí keď pochopíte tie Maxwellove rovnice. Čo všetky kolesá budú plastové? Ráfik kolesa je najbližšia kovová časť k vozovke.
Všetko sa možno dá spraviť, vyriešiť, ale otázka je, či to má zmysel. Či má zmysel plytvať zdromi len preto, že to chcem dosiahnuť. Vy ste človek, ktorý nemá problém stavať pyramídy. Ja sa pýtam "Načo?".
Aby ste si ukojili svoje chute. Presne ako tvorcovia diaľnice pokrytej fotopanelmi. Hlavne, že to niekto zaplatí.
Správate sa ako Matovič, obhajujete hlúposť a pritom ani neviete o čom hovoríte. Ak sa to podarí, tak mi strielajte ohňostroj, ak sa to nepodarí, tak čo, ideme ďalej.
Žiadna zodpovednosť za Vaše rozhodovanie.
Ak si pomocou Googlu vyhľadáte niečo o Maxwellovich rovniciach a nebudete rozumieť čo tam píšu, tak si z toho nelámte hlavu. Jednoducho na to nemáte. Textu nebudete rozumieť a na vzorce sa budete pozerať ako teľa na nové vráta. A to je rozdiel medzi mnou a Vami.
Dokonca Vás nenaučili v základnej škole ani čítať s porozumením.
Ja som nepovedal, že to nebude fungovať, nebude sa to dať spraviť, ale že straty budú enormné. Rozumejte energetické straty.
Tak isto ako dávno tvrdím, že diaľnica pokrytá fotovoltaickými panelmi je nezmysel. A presne sa to aj stalo a dajú tam pekne asvalt. Ale to by ste zase museli niečo vedieť o teórii materiálov a o pevných látkach.
Patríte medzi ľudí, ktorí idú za svojim cieľom bez ohľadu na náklady a okolnosti, bez sebakritiky. Nezaujíma Vás druhý názor a tvrdohlavo presadzujete ten svoj v presvedčení, že je správny, pritom odborne ste podľa všetkého na mizernej úrovni.
Hovoria Vám niečo Maxwellove rovnice?
Alebo sa opýtam ináč.
Viete a rozumiete aspoň prvým štyrom základným Maxwellovim rovnicia?
Dopadne to rovnako ako 500m dlhý úsek dialnice so solárnymi článkami. 500m museli vybúrať a položiť asfalt. Vyskúša sa to a prídu na to, že je to hlúposť.
Fyzika politikov nezaujíma. O elektromagnetickom poli politik nevie nič. Indukčná doska ohrieva len hrniec, ktorý je na nej položený, ak je položená iba 1/2 hrnca na indukcii, tak sa ohrieva len tá časť. Diaľnica by musela byť celá vyhotovená ako indukčná. Tie straty by boli enormné
Palec hore.
Debata sa zvrhla na vzťah rodič-dieťa.
Problém je ale nezákonné konanie štátnej organizácie. Nič sa nikomu nestane.
Občana by dali na súd a do basy.
Je to výsmech zo štátu.
Odporúčame