Nedovolí kradnúť, preto je pre všetkých toxický. To je všetko.
Nedovolí kradnúť, preto je pre všetkých toxický. To je všetko.
DB vždy fungoval ako vrátenie daní. Kto dane neplatil, nemohol dostať vrátené. Ceny stúpli všade na svete, no jedine u nás sa nezvýšili poplatky za energie. Niektorí ľudia pocítili stratu kúpyschopnosti, no najviac ohrozené rodiny s deťmi nie. Detské prídavky boli tiež viac ako zdvojnásobené. Dôchodci dostali viaceré extra platby. Ak chcete, použijem inú formuláciu. U nás mali ľudia v priemere najmenej zníženú životnú úroveň v celej Európe, ak vôbec.
Nikto s ním nechce vládnuť keďže nedovolí kradnúť. Príde však k tomu, že budú musieť.
Táto štatistika v sebe zahŕňa všetky ekonomické aspekty a argumenty. Je to komplexný výsledok a dôkaz. Žiadny iný podriadený ekonomický aspekt teda nemá význam ani spomínať. Pri súčasnom zachovaní kúpyschopnosti občanov, čo v iných krajinách nedokázali, to je doslova malý zázrak.
Najväčšiu sekeru v histórii SR zaťal Fico v roku 2009. Výška hrubého dlhu verejnej správy na Slovensku dosiahla v roku 2009 úroveň 35,7% HDP. V porovnaní so stavom ku koncu roka 2008, kedy dlh dosahoval hodnotu 27,7% HDP, došlo len za ten jeden rok k nárastu o 8,0% HDP.
V porovnaní s tým, Matovičovci za 3 roky urobili čistý dlh len 4,6% HDP. Boli sme v tom období druhý najlepší v Európe (za Poliakmi). Opakujem čistý. Kasu totiž zdedili s jednou miliardou a nechali tam deväť miliárd. To treba zarátať a z hrubého dlhu odpočítať. Následne pripočítať progresívcom a smerohlasákom.
Hnutie Slovensko je jediný voliteľný subjekt. Za necelé 3 roky Matovičovho pôsobenia ako premiér či minfin sme podľa Eurostatu v rokoch 2020 až 2022 jediný krát v histórii Slovenska hospodárili lepšie ako priemer EÚ. Naviac sa u nás vďaka vládnym opatreniam neprepadla kúpyschopnosť obyvateľstva ako inde. Súčasne sa konečne presadila spravodlivosť a rodinná politika, čo prináša dlhodobú prosperitu pre všetkých občanov.
Toto sú jasné a nespochybniteľné fakty. Kvalita hospodárenia sa dá zmysluplne porovnať jedine s inými krajinami v tom istom čase. Všetky naše vlády do roku 2019 hospodárili s väčším deficitom ako bol priemer EÚ. Všetky. Keď iné krajiny, napríklad aj Česko v rokoch 2016 až 2019, hospodárili s prebytkami, ficovlády mali stále deficity.
Táto štatistika je na webe Eurostatu voľne dostupná: https://ec.europa.eu/eurostat/databrowser/vi…
Pozri na vec komplexne.
Je to napísané dobre: "Dnes je viac prihrávok dozadu, do strán, dlho sa drží lopta." Myslím, že to je dobrý nápad. Ja by som zrušil aj ofsajd a vybiehanie brankára von zo šestnástky.
Zbytočne píšeš hlúposti.
Druhý pilier je u nás nespoľahlivý, potreboval by ústavnú ochranu pre vládami a možnosť vybrať si typ fondov a fondy aj kedykoľvek meniť. V Austrálii sa mu hovorí Superannuation, pracujúci majú možnosť sami riadiť investície, meniť fondy od kešového, dlhopisových, realitných, miešaných až po 100% akciové. Zamestnávatelia každému platia extra 11,5% k platu do fondu aký si zamestnanci vyberú. Investovať sa dá aj mimo druhého piliera.
Tvoje drzé hodnotenie mojej osoby je vo všetkom nepravdivé a nezmyselné. Mám vysokú školu, štát ma nikdy neživil, pracoval som v súkromnej sfére, vždy platil dane a odvody a nadpriemerne zarábal. Nikdy nie na čierno. Som dôchodca, za celý život som bol nezamestnaný asi 5 mesiacov a nemal som žiadne dlhé PNky. Do krčmy nechodím vôbec, sú tam tak hlúpo domýšľaví a agresívni tupci ako ty sám. Pozeraj na veci z nadhľadu, rozmýšľaj a potom píš. Ak si to nedokážeš dať dokopy, daj otázky, vysvetlím. Nepozeraj na veci sebecky, určitá solidarita musí byť. Ak zarábaš nadpriemerne, investuj 10%. Možnosti sú rôzne.
Treba ustanoviť jednotný dôchodok 500 Eur pre každého bez ohľadu na predošlé zárobky a dĺžku zamestnaní. Každý rok ho zvyšovať/znižovať v súlade s infláciou. Pracujúci nech si zo svojich zárobkov počas života šetria a investujú sami ako chcú. Súčasne treba zaviesť daň z príjmu vo výške 10% do výšky hrubého zárobku 800 Eur, 20% zo zárobkov od 800 do 1500 Eur a 30% zo zárobkov nad 1500 Eur mesačne. Podpora v nezamestnanosti nech je tiež 500 Eur pre každého rovnako bez ohľadu na predošlé zárobky a obdobia. Po roku by sa znižovala na nejaké životné minimum. Dane by v sebe zahrnuli aj doterajšie odvody.do zdravotnej či soc. poisťovne. Zdravotníctvo by malo byť zadarmo. Firmy by mali menšie náklady na zamestnancov, podporilo by to investície a biznis, platy by zamestnancom rástli. Štát by reguloval svoje príjmy len nepriamymi daňami.
Podobne to dobre funguje v Austrálii, čísla sú však iné.
Systém treba drasticky zjednodušiť a prepustiť polovicu štátnych úradníkov, hlavne papalášov..
V akom zmysle si bol pokusný králik? Odchádzajúca smerácka vláda vyhlásila v marci 2020 núdzový stav a začala zavierať prichádzajúcich do štátnej karantény v Gabčíkove. Ag testovanie prebiehalo takmer všade, nebolo povinné, mohol si namiesto toho zostať týždeň v karanténe podľa návadu smerákov a všetkých ostatných krajín. Častejšie víkendové testovanie by zabránilo drastickým lockdownom pri ktrorých sa aj všetci zdraví ľudia zavierali do karantény. Nielen pozitívne testovaní.
Nezavádzali. Len porovnávali dĺžku diaľnic v SR so Švajčiarskom, kde majú 3x toľko diaľnic a menej ako polovičný ročný poplatok. Nehovoriac o násobne vyšších platoch.
V minulosti Fico mnoho krát kritizoval zvyšovanie DPH. Keď vládne on, je to v poriadku.
Táto štatistika v sebe zahŕňa všetky ekonomické aspekty a argumenty. Je to komplexný výsledok a dôkaz. Žiadny iný podriadený ekonomický aspekt teda nemá význam ani spomínať. Pri súčasnom zachovaní kúpyschopnosti občanov, čo v iných krajinách nedokázali, to je doslova malý zázrak.
Fico exceloval v zadlžovaní v roku 2009. Výška hrubého dlhu verejnej správy na Slovensku dosiahla v roku 2009 úroveň 35,7% HDP. V porovnaní so stavom ku koncu roka 2008, kedy dlh dosahoval hodnotu 27,7% HDP, došlo k nárastu o 8,0% HDP.
Hnutie Slovensko je jediný voliteľný subjekt. Za necelé 3 roky Matovičovho pôsobenia ako premiér či minfin sme podľa Eurostatu v rokoch 2020 až 2022 jediný krát v histórii Slovenska hospodárili lepšie ako priemer EÚ. Naviac sa u nás vďaka vládnym opatreniam neprepadla kúpyschopnosť obyvateľstva ako inde. Súčasne sa konečne presadila spravodlivosť a rodinná politika, čo prináša dlhodobú prosperitu pre všetkých občanov.
Toto sú jasné a nespochybniteľné fakty. Kvalita hospodárenia sa dá zmysluplne porovnať jedine s inými krajinami v tom istom čase. Všetky naše vlády do roku 2019 hospodárili s väčším deficitom ako bol priemer EÚ. Všetky. Keď iné krajiny, napríklad aj Česko, hospodárili s prebytkami, ficovlády mali stále deficity.
Táto štatistika je na webe Eurostatu voľne dostupná: https://ec.europa.eu/eurostat/databrowser/vi…
Matovič nič nezbieral a na Fica, Pellegríniho, Kaliňáka a ďalších bolo dosť, no prvý krát v histórii SR slobodne pracujúce OČTK to nestihli dotiahnuť do konca. 40 právoplatne odsúdených nominantov Smeru a smerákov nestačí? A ďalších vyše 100 obvinených? Správne píšeš, že Fico mal prístup do daňových záležitostí Matoviča, mával jeho daňovými papiermi v priamom prenose. Čiže dá sa povedať, že spáchal trestný čin. Fico osobne a nezákonne roky išiel po Matovičovi, ovládal OČTK - a nič. Čiže Matovič je určite čistý. Fico s Kaliňákom oddávna manipulovali políciu. Na druhý deň po napadnutí Malinovej obaja vystúpili v TV a tvrdili, že si útok vymyslela. Je šokujúce že premiér a min. vnútra toto urobili. Nemali o veci nič vedieť a nie hneď na druhý deň polícii aj verejne oznámiť, aký má byť výsledok vyšetrovania.
Doterajšie 13. dôchodky boli adresné, vyjadrovali solidaritu s chudobnejšími dôchodcami. Efektívne nakladali s financiami štátu. Smerohlasáci aj túto dobrú vec pochádzajúcu z dielne sociálne konajúceho Matoviča pokazili. Rozsah bol 50 pre bohatých a až do 300 pre najchudobnejších. Extrémne pravicový a skorumpovaný smerohlas sa chystá pridaď vyše 550 najbohatším a len cca 300 chudobným...
Logické a sociálne či solidárne riešenie by bolo celú škálu dôchodkov jednoducho zdvojnásobiť. 13. dôchodky by tak boli vo výške 100 pre najbohatších a až do 600 pre najchudobnejších. Ušetrili by sa stovky miliónov.
Toľko bolo kritiky o tom, že Matovič zastropoval ceny energií rovnako pre všetkých a nie adresne. Napriek tejto kritike antisociálny smerohlas zmenil adresný 13. dôchodok na rovnaký pre všetkých! No a ceny energií? Ako inak, stále rovnaké pre všetkých.
Píšete hlúposti.
Ministerstvo financií Slovenskej republiky
Inštitút finančnej politiky
Ceny potravín začali rásť celosvetovo v dôsledku vojny v Ukrajine a následného narušenia
svetového obchodu s agrokomoditami a energiami.
Analýza cenového vývoja základných druhov potravín
Ceny potravín na agregátnej úrovni
Ceny potravín v SR dosiahli v roku 2022 priemer EÚ: v roku 2022 v Česku dosiahli 96 % priemeru EÚ,
v Maďarsku 90 % a v Poľsku 72 %. V Estónsku, Lotyšsku a Slovinsku boli nad priemerom EÚ.
Pri medziročnom porovnaní vidíme, že vo východnej EÚ rástli ceny potravín rýchlejšie než v západnej
EÚ. Napriek prudkému nárastu sú ceny potravín na Slovensku v priemere nižšie než v Rakúsku,
či Nemecku.
Čiže ceny potravín za rok 2022 keď v decembri prakticky skončilo pôsobenie Matoviča a hnutia Slovensko v politike boli presne na úrovni priemeru EÚ. V roku 2023 už vládli de facto Demokrati Heger, Naď a spol., úradnícka vláda PS Čaputovej a ku koncu terajšia smerohlasácka vláda.
Odporúčame