Prešli by ste testom v autoškole?
No, slovensky vodic by sa s kruhacov z 3-4 pruhmi (bezne v Britanii) asi potento :)
Princip je jednoduchy - ak planujes z kruhoveho objazdu odist na poslednom exite, radis do najvnutornejsieho pruhu (napr. do 4teho) a postupne prechadzas do vonkajsich, aby si bol pred svojim exitom v Prvom alebo Druhom (ak ma exit 2 pruhy).
Ono to celkom funguje, za predpokladu, ze to dodrzuju vsetci, nikto nechaosi a nikto sa nepcha dopredu a nevynucuje si prednost. Navyse su pruhy casto oznacene ciarami, a vodorovnym znacenim, takze ono to akosi kazdeho vedie.
Okrem toho, z praveho pruhu, resp. z vonkajsieho, nemas dovod sa radit do laveho/vnutorneho. Nikdy.
Fakt je, z v Britanii to maju ulahcene tym, ze mozu na kruhovom objazde pouzivat OBE smerovky. Ked vchadzas (treba si ovedomit, ze v UK sa tocis v smere hodinovych ruciciek) a neopustas objazd na prvom exite, blikas smerovkou doprava - tym jasne davas vodicom najavo, ze sa radis do vnutorneho pruhu a ze oni mozu vojst do kruhoveho objazdu.