Ideme do ofenzívy a tisíce pracovníkov sú len ochutnávkou toho, čo príde. Vo Volkswagene sa vedú tuhé boje o budúcnosť automobilky
Problem VAG - beznadejne zastarane auta. VAG nema konkurencieschopny spalovaci motor. Ani benzin, ani diesel.
Kym Mazda si moze dovolit velky dieslovy 6-valec, ktory spotrebuje polovicu toho, co alternativa z VAGu, VAG sa musi spoliehat na elektrinu, aby dokazal udrzat emisie na uzde. O termalnej ucinnosti benzinovych motorov nad 40% sa VAGu moze len snivat.
Problem s elektrickou platformou VAGu je, ze patri k tomu najhorsiemu, co dnes na trhu existuje. Pritom oproti Tesle, ktora BOLA lidrom trhu, zacali na rovnakej urovni ako Toyota. Kym dnes je EV od Toyoty medzi tym najlepsim, co je na trhu, VAG sa neodlepil z dna.
Toyota, globalne jediny konkurent VAG, ma navyse v zasobe hybridy, takze EV ani velmi nepotrebuje. Takze moze pekne diverzifikovat typy pohonu.
A ked vezmem do uvahy, ze najekologickejsie vozidlo, ktore sa dnes kupit, je plug-in Prius... a EV su z dlhodobeho hladiska slepa ulicka....