Multienergetická platforma. Nebude práve toto kameň úrazu?
Multienergetická platforma. Nebude práve toto kameň úrazu?
Pýtam sa teda:
Ako bude, po kolaborantských eskapádach Fica a skupiny koaličných poslancov, garantovaná bezpečnosť Slovenskej republiky, keď bolo mnohonásobne spochybnená naša ochota podielať sa na kolektívnej obrane v rámci NATO?
Európske firmy sa potápajú samé. Odborníci vymreli a to čo tam ostalo, môže akurát tak meetingovať 24 hodín denne a baviť sa o veciach, ktoré nemajú s realitou nič spoločné.
Pred Euro7 tu boli Euro1 až Euro6. Euro 1 bolo v roku 1993. To je vyše 30 rokov konzistentného postoja EU k emisiám. VW Golf III vtedy vážil 1030kg. Dnes VW Golf VIII váži od 1255 kg. ...a to sme s tým Golfom ešte pomerne v pohode. Kto sa môže diviť pokutám? Veď to je úplné nepochopenie technického zadania. Tá hmotnosť mala ísť presne opačným smerom ako sa to vo VW udialo. A vo všetkých ostatných automobilkách to je presne to isté.
Skús nám ukázať dobro, ktoré si ty predstavuješ. Odkiaľ by malo prísť a hlavne kde sa už niekdy v minulosti tak stalo?
Toto sme my Slováci? Po novembri 1989 sme si mysleli, že my sme dobrí, len komunizmus bol zlý. Hovoríme o sebe, že sme v práci šikovní, vynaliezaví a pracovití. Nemáme o sebe problém hovoriť, že sme pohostinní, pobožní a priateľskí.
Pozrime sa okolo seba, kam sme to po 35 rokoch od novembra 1989 dotiahli. Hovorí to o nás, že sme v prvom rade hlúpi. ...a také su aj naše vlády, ktoré sme si zvolili. Už vidím tie reakcie z Foresta Gumpa že "pro hloupého, každý hlupák" . Lenže ani ten Forest Gump nebol žiadny mysliteľ.
Keď ideme ďalej do minulosti, bolo tu v koncentrákoch povraždených 70tis. našich spoluobčanov, ktorí stáli v ceste Tisovi a gardistom. ...a vlastne všetkým, ktorí sa ich nezastali. Tí sa tiež môžu pýtať, kam sme to bez nich dotiahli.
Tak to vyzerá, že sme hlúpi a k tomu aj nadutí.
Vás nepotěším pani Ficová, stále kvoká, stále kvoká...
Čomu si týmto pomohol?
Do kedy ešte? Pane Bože! Prečo tento blázon takto provokuje ľudí? O čo ide tomu Ficovi? Snaži sa za každú cenu vyprovokovať nejaké násilie? Nevšímajte si ho prosím.
OK. So Slovenskom sa zjavne nepočíta. Fico tu bude robiť pandúra. Tu je bičík vaše blahorodie, nech sa páči. Viszlát, Orbán úr.
Každý si to nemôže dovoliť, ale to závisí na prioritách. Ja najazdím ročne asi 2000km. To je tých 120 litrov nafty, čo spomínam. Mám Golfa, ktorého som kúpil v roku 2003. Má teda 22 rokov. Koľko áut za 35 tisíc EUR a viac jazdí po našich cestách? Za každé také auto mohla byť elektráreň ako tá moja a ešte jedno auto za normálne peniaze. Manželka má BMW i3, ktoré nás stálo 24tis EUR ako ojazdené z Nemecka. Mám skoro 60 rokov, tak som mal čas našetriť a porozmýšlať.
Elektrické MPV. Veľká čelná plocha, veľká hmotnosť z toho vyplýva jediné - veľké jazdné odpory. Problémy s dojazdom. ...a teda problémy s kapacitou, rýchlosťou nabíjania a hmotnosťou batérie. Hlavne na diaľnici, alebo kam je toto auto vlastne určené? Namiesto tejto jednej opachy, mohli dať na trh dve alebo tri rozumné autá napr. do mesta, alebo na denné dochádzanie do práce. A potom by sa Mercedesu o niečo lepšie počítali flotilové emisie a možno by sa tie autá aj ľahšie predali.
Najviac ELEKTRICKEJ energie sa minie na ohrev vody. Čo sa plynu týka, tak z tých 2000m3/rok išlo na ohrev teplej vody asi 10%. To je tých 200m3 čo pálime dnes. To plánujem tiež vyriešiť cez elektrinu. Preto som pred mesiacom zdvojnásobil úložnú kapacitu elektrárne a pridal som pár panelov. Len pre info. Včera sme vyrobili 26kWh elektriny, čo nie je zlé na január. Aj v januári sa dá vyrobiť veľa ekektriny, keď svieti slnko. Napr. denný rekord mán z polovice marca 2024. To bolo ešte pred rozšíírením a bolo to 35kWh/deň. Niečo som spotreboval v dome (práčka, sušička, umývačka, chladnička), aj na kúrenie klimatizáciou (spotreba peletiek bola nula), niečo som nabil do auta a niečo som uložil do batérií a ďalšie dni, keď nesvietilo.
Spotrebujem ročne 1,5 tony peliet. Keď som kúril v krbe (napojenom do radiatorov) drevom, tak som spálil cez 10m3 dreva. To je veľký rozdiel. Pelety nemusia byť len z dreva. Môžu byť aj z odpadovej biomasy z poľnohospodárstva a drevo na peletovanie sa dá dopestovať aj okolo polí a v remízkach, ktoré v dobrej vôli nariadila poľnohospodárom EU na predelenie veľkých lánov monokultúr. Tam dnes rastie burina, ktorá sa šíri do polí. Čo sa toho dymu týka, tak to tiež nie je pravda čo píšeš, pretože kachle na pelety majú dokonalé spaľovanie a ten dym ani nevidíš ani necítiš, rovnako ako keď spaľuješ plyn. Nepíšem to sem preto abz som sa chválil, ale aby som ľuďom ako ty, otvoril oči. Nežerte Ficovi jeho sprostosti, ale vzdelávajte sa a rozmýšľajte.
Fico sa stále točí v kruhu okolo Putiných plynov. Namiesto dotácií na plyn a elektrinu majú ísť dotácie do budovania alternatívnych zdrojov. Do tohoto programu mali byť už dávno zapojení poľnohospodári, lesní hospodári, samosprávy, spracovatelia odpadu, kompostárne, teplárne a aj domácnosti. Hlavne vidiek. Zníženie podielu plynu na energetickej spotrebe štátu a budovanie zdrojov, ktoré umožňujú jednoduchšie uskladnenie na celú zimu má byť priorita. My sme doma prešli z plynu na drevené pelety, elektrinu máme z 80% vlastnú z fotovoltaiky. Auto sme vymenili za elektrické. Tým sme znížili spotrebu plynu z 2000m3/rok na 200m3/rok, spotrebu elektriny zo siete z 3500kWh/rok na 2200kWh/rok, spotrebu benzínu z 2000 l/rok na 120 l/rok. Nehovorím, že to je možnosť pre každého, ale veľa ľudí tú možnosť má môže tak uľahčiť situáciu tým, čo túto možnosť nemajú. Toto je do budúcnosti jediný spôsob ako dlhodobo vyriešiť situáciu s energiami v našom hospodárstve.
Automobilky to majú na 99% na triku. Prečo európske automobilky nemajú v repertoári autá podobné tým, čo tu chcú vyrábať číňania?
Ved Fico rozprával o skupine ludí, o profesionálnych organizátoroch majdanov po svete. Čo tento jeden človek dokázal zorganizovať takého, čo by sme aj my Slováci nevedeli? Kde sú tí organizátori?
To je aký štát, ktorý je schopný zvrhnúť jeden noname Ukrajinec? Veď tak by nezvrhli ani u nás v dedine starostu? Toto nemôže Ficovi žrať ani posledný idiot, čo prešiel do Smeru od Kotlebu, alebo od Danka. Možno ten Danko...
Zo žiadneho benzínového auta nebude dobrý elektromobil a naopak. Takto to nefunguje.
Odporúčame