Banderovci sú už dávno mŕtvi. Dnes sa bavíme o ľuďoch, ktorých napadol Putin a musia bojovať o svoje životy v krvavej vojne s ruskými fašistami.
Banderovci sú už dávno mŕtvi. Dnes sa bavíme o ľuďoch, ktorých napadol Putin a musia bojovať o svoje životy v krvavej vojne s ruskými fašistami.
Vieš, keď vodca extrémistickej strany ako Fico, s podporou pár sto tisíc zabednených ľudí, blokuje priechod spravodlivého rozhorčenia stoviek miliónov rozumných ľudí, to tiež nie je v poriadku. A už vôbec to nie je demokracia. Zaujímala by ma Ficova motivácia takto konať v prospech Putina, lebo v prospech Slovenska určite nekoná. Benzín a plyn majú v Čechách lacnejší a sú už úplne odpojení od ruska.
Merz ti nevonia a Fico sa ti zdá asi v pohode. Z desiatich vysokoškolských profesorov to desiati majú naopak. Nerozmýšľal si ešte nad tým, že prečo?
A potom čo? Budeme žrať hlinu? Alebo vieš dať príklad prosperujúceho štátu, ktorý by sme mali nasledovať?
Fašisti sú Putin s Ficom.
Lenže tie peniaze, ktoré sa prerozdeľujú sú hlavne nemecké.
Nechcem ti kaziť radosť, ale ľudia s tvojimi názormi boli v gardistických uniformách, pretože vtedy boli a aj dnes sú na strane fašizmu. Pochop, že Fico a Putin sú fašisti.
Ale ani to nie je málo.
Je dobre, že opäť zaznelo "nikdy sa nevzdáme". Nevzdáme sa v boji s Putinom ani s jeho poskokom Ficom. Mimochodom, už Fico vysvetlil prečo máme drahší benzín a plyn z ruska ako Češi, ktorí sa už od ruska odstrihli? A možno by bolo dobré, keby sa vyjadril aj k 500% clu, ktoré nám hrozí z USA ak budeme obchodovať s rusmi.
Takto vykročenie k svetlým zajtrajškom rozhodne nevyzerá. Zabudnite konečne na retro a myslite na budúcnosť. Potrebujeme nové myšlienky, nové koncepty, nové riešenia. Návrat do 20. storočia už nie je možný. Je rok 2025!
Za Mečiara bol zastrelený minister Ducký - kauza Duckého zmenky... Už sme na to asi aj zabudli a odvykli od takýchto správ. Lenže zvykajme si, lebo späť do tohoto sveta nás ťahá Fico.
Na porážke fašizmu mali zásluhu hlavne vojaci a odbojári. Týto traja len dali priestor ľuďom, ktorí vedeli ako na to. Stalin však skvelý človek nikdy nebol. Bol to vrah.
Krvavé oči má tvoj guru.
Ako hovorí môj kolega, pekné bolo, že Konštatín a Metod prišli. Ale krajšie, že odišli. Lebo inak by sme dnes písali azbukou a nebodaj ešte aj patrili do ríše ruského Mordoru.
Ale peniaze za voľby už nie sú peniaze daňových piplatníkov. Sú to peniaze OD daňových poplatníkov, ktoré teraz vlastní politická strana alebo hnutie. ...a môže kludne za ne nakúpiť aj bublifuky.
Dôležité je, že Stalin bol masový vrah a že ho Putin opäť glorifikuje. To, že bol Gruzínec, to vieme ale len ako Gruzínec by nemohol povraždiť toľko ľudí.
Elektropohon je efektívnejší. 7litrov benzínu je 63kWh energie. To spáli spaľovacie auto na 100km. Elektrické auto si bohato vystačí s tretionou. Benzín sa má páliť tam, kde sa zužitkuje nielen mechanická energia, na ktorú tepelný stroj prevedie energiu chemických väzieb paliva, ale aj odpadové teplo z termodynamického cyklu - a toho sú viac ako 2/3.
Tepelná elektráreň, ktorá púšťa teplo do vzduchu je teda tiež nezmysel. Síce vygeneruje veľké množstvo elektrickej energie, ale na jednom mieste vygeneruje obrovské množstvo tepla, ktoré nie je možné efektívne vzužiť. Lepšie je vybudovať tisíce malých zdrojov, ktoré majú síce menšiu účinnosť termodynamického cyklu, ale vyrobená elektrina aj teplo sa využijú bezo zbytku - na vykurovanie alebo ohrev vody. Tomuto sa hovorí mikrokogenerácia a distribuovaná výroba elektrickej energie. Tisíce takýchto malých zdrojov (na benzín, naftu, metanol, plyn, vodík, biomasu, FVE, vietor...) môžu tvoriť tzv. virtuálnu elektráreň.
Zatiaľ ten elektrický powertrain na viacej nemá. Napríklad auto do mesta môže byť aj vysoké, ale v usporiadaní pre dvoch cestujúcich sediacich za sebou a s naklápacím mechanizmom na zvýšenie stability úzkeho vozidla. Spotreba takéhoto vozidla môže byť na úrovni 8kWh/100km.
Ja robím konštruktéra automobilov 34 rokov a každý deň ukazujem aký som frajer.
10 rokov som robil na projektoch JLR. Od roku 2010. Prechod na elektromobilitu takto nemá vyzerať. Určite. Zatiaľ to nikto neuchopil za správny koniec. Snáď len inžinieri, čo robili pred 20 rokmi BMW i3 boli najbližšie, ale na to sa už zabudlo. Aj v BMW. Tí inžinieri sú dnes na dôchodku a tí čo dnes sedia na ich stoličkách... Od tých už nič nečakajte.
Odporúčame