Ja som socializmus zažil. Stočilo tohoto experimentu vlády hlupákov a zločincov. Tých nostalgických spomínačov zrejme mýli fakt, že dnes sme si sem nainštalovali niečo veľmi podobné. Dobrovoľne. Tak nech sa nedivia, že sa im až tak nepolepšilo.
Ja som socializmus zažil. Stočilo tohoto experimentu vlády hlupákov a zločincov. Tých nostalgických spomínačov zrejme mýli fakt, že dnes sme si sem nainštalovali niečo veľmi podobné. Dobrovoľne. Tak nech sa nedivia, že sa im až tak nepolepšilo.
Konkrétne myslíš, ktorú krajinu? Bol si vlastne už za hranicami katastra vešej dediny? Keby sa nám tu darilo aspoň tak ako v Holadsku, Dánsku, Švédsku, Fínsku, UK alebo Nemecku, tak by tam neodchádzali naše deti.
Súhlasím s tým designérom. Elektromobil nemá mať nič spoločného s autom so spaľovacím motorom. Elementárna logika hovorí, že už skladanie pekidžu (package) musí mať úplne inú logiku. ...a aj komponenty, z ktorých sa to auto skladá musia vyzerať úplne inak - koleso, sedačka, volant, pedálová skupina - úplne iné koncepty. Dôraz musí ísť na zníženie jazdných odporov pod 15kWh/100km v reálnej prevádzke. Nie kvôli úspore peňazí majiteľa, ale kvôli tomu aby ten elektromobil vôbec dával zmysel. A hlavne zabudnite na rýchlosti cez 150km/h. Po dialnici na dlhé vzdialenosti optimálne 110km/h. Prejdete 2,5krát dlhšiu vzdialenosť na jedno nabitie. Zbytočnosti musia ísť z auta preč - krytka zakrývajúca krytku, lišta zakrývajúca medzeru k lište, osvetlenie osvetlenia, plastový držiak na všetko a na nič, odkladacia schránka o ktorej nikto ani nevie, háčik na zavesenie bohviečoho, organizér nákladu v kufri... Exteriér sa musí podriadiť aerodynamike. Žiadne nefunkčné ornamenty, čo najnižšia silueta.
Šutaj-Eštók sa chová ako dobytok. Dostal to, čo rozdáva okolo seba. Inak sa tomu hovorí karma... Netreba nič obhajovať, stačí to len správne pomenovať.
Elektromobil spáli menej ako 20kWh energie na 100km. Spaľovacie auto spáli 7 litrov benzínu. to je 63kWh energie na 100km. Lepšie ako páliť benzín a naftu v autách by bolo páliť ich v kogeneračných jednotkách a vykúriť dom počas jedného dňa v zime, ohriať vodu a vyrobiť elektrinu do elektromobilu na 100km jazdy.
Spaľovací motor v automobile je nehospodárne plytvanie energiou. 2/3 energie paliva idú do vzduchu. Spaľovací motor do auta v 21. storočí nepatrí!
Všetkých odvoláva, ale Fico ostáva. Vlaky sa zrážajú, mosty padajú, zdravotníctvo nefunguje, kriminalita rastie, štát bankrotuje... Nenapadlo toho Fica, že by mohla byť chyba práve v ňom?
Takýto gauneri ako Fico by nemali oblbovať naše deti.
Po 41 rokoch sme sa vytrhli komančom z pazúrov. To je asi dosť veľký dôvod na oslavu pre každého normálneho človeka. Lenže potom sa tu objavil komunisticko - nacistický birmovaný chameleón a tomu sa to nezdá byť dôvod na oslavu.
Nie je externista. Bol zamestnanec RWE a teraz je zamestnanec BP.
To je možné, čo píšeš, ale ja som reagoval na to, že "veterná turbína sa nezaplatí". Zaplatí sa aj za trhovú cenu vyrobenej energie. Keď im platia 400€ za MWh, tak sa im zaplatí o to viac. Takže sú pravdepodobne v nehoráznom zisku.
Ja im to prajem, pretože nečakajú na ruský plyn, ruské jadrové palivo a ani na ruskú ropu, ale urobili niečo pre svoju vlastnú energetickú sebestačnosť,nezávislosť a slobodu. Nemusia čakať,kým ich nejaký gauner predá do otroctva vojnovému zločincovi.
Podľa info čo mám od človeka, ktorý robil na off shore veterných parkoch pre RWE a British Petrol v UK je dnes nedotovaná cena elektriny vyrobenej veternou elektrárňou úplne v súlade s trhovými cenami. Teda, nielenže nepíšeš pravdu, ale ešte si aj úplne mimo misu.
Dokedy bude celé Slovensko robiť psychoterapeuta Ficovi? Idiotovi, ktorý sa vyžíva v postupnom gradovaní svojich nezmyslov až do nebeských výšin.
Viac fyziky menej emócií. To potrebuje elektromobil. Obávam sa, že tento hlupák vedie Jaguar do záhuby. Smutné je pozerať sa na koniec značky. Najmä keď si spomeniem na roky strávené na projektoch X760, X260, X351,X391... (XE, XF, XJ, nerealizovaný následník XJ,...). Škoda, že stále niekto verí tomu, že elektromobil predajú emócie. Elektromobil predajú technické parametre a tie emócie len zbytočne zvyšujú jazdné odpory!
Toto auto nebolo nikdy zabudnuté. S NiMH batériami vážilo 1319kg a malo spotrebu 13kWh/100km. To ešte dnešné elektromobily nedosahujú. Vtedy žili a pracovali múdri ľudia, ktorí vedeli, že jazdné odpory sú pre elektromobil rozhodujúce. Vedeli to ľudia v GM, ale aj u nás v Európe v Škodovke, v BMW alebo v Mercedese. Dnes na ich miestach sedia už úplne iní ľudia. Ľudia, čo riešia elektrické SUV! Čo asi mali na skúške z fyziky?
Nie je dôležité ako človek vyzerá, ale čo robí. A Blanár si podáva ruky s Lavrovom. Keď vyzerá ako doktor, tak potom jedine ako doktor Mengele.
Nebolo by lepšie vyskladať Slovan z domácich odchovancov namiesto legionárov z celého sveta, ktorým Slovan nič nehovorí?
Vencel, Pivarník, Ján a Jozef Čapkovičovci, Ondruš, Gögh, Jokl, Masný, Švehlík... To boli odchovanci Slovana. Dajte šancu našim chlapcom. Nečakajte na úplatky. Nerobte zákulisné intrigy a podvody.
Mikuláša Černáka nepozvú?
Viac úsilia venovať do techniky vozidla, ktorá súvisí s energetickou účinnosťou, viacej AI, viacej aktívnej bezpečnosti, viacej sa sústrediť na redefiníciu požadovanej prepravnej kapacity. Skončiť nezmyselné navyšovanie hmotnosti (EuroNCAP je len potemkinovská dedina podobná dízelgejtu), menej nezmyselných a nefunkčných ornamentov.
Jendoducho povedané: viacej fyziky a racionality, menej umenia a emócií. Toto treba podporiť osvetou a vzdelávaním zákazníka, momentálne úplne osprosteného zmätenou komunikáciou automobiliek, záujmových skupín, propagandou ropnej lobby a konšpiráciami.
Všade na svete sú nekritickí náboženskí fanatici bez zrnka empatie a sebareflexie. ...lenže len na Slovensku sa prepracovali až do vrcholnej politiky a ničia životy normálnym ľuďom. Islamský štát odsudzujeme, ale keď si nasadíme domov podobné zverstvo, tak to nevidíme.
...a Marek Krajči sa ešte bude cítiť ako mučeník. Je len obyčajný hlupák. Škoda.
Auto je dnes zbytočne prekomplikovaný nezmysel. Dôraz je na NEZMYSEL. Svieti ako hodová strelnica. Napríklad osvetlená maska chladiča to sú niekedy aj dva plošné spoje (PCB). Osadené čipmi. Svetlomet s ozdobnou DRL (denné svietenie) funkciou, alebo dokonca samostatné DRL svetlo. To sú samostatné zdroje svetla so samostatnými PCB. V niektorých svetlometoch dva a viac na každej strane. Ďalšie čipy a niekedy aj chladiče. Plus je, keď je funkcia DRL spojená s STI (smerovka). Zadné svetlá, niekedy svetelná rampa cez celú šírku vozidla. To sú často stovky LEDiek na jednom aute - pozičné svetlá. A k tomu často 5 a viac PCB. Ambientné osvetlenie interiéru. PCB a LED radšej ani nepočítajme...
90% týchto vecí je na aute preto aby sa predalo. Nie preto, že by si to vyžadovala funkcionalita auta. Autá by mali predávať hlavne ich technické parametre. Na Michelangelovej soche Dávida nie je nič navyše. Žiadne hlúpe ornamenty. Auto sa musí zmeniť. Podobne ako sa zmenilo po 2. svetovej vojne.
Odporúčame