V roku 2021 Matovičov režim navrhol škrty vo financovaní železníc, čo vyvolalo nesúhlas vtedajšieho ministra dopravy Andreja Doležala.
Minister dopravy Andrej Doležal sa proti tejto úprave ohradil s tým, že navrhovaná úspora bude veľmi malá, ale následky pre rozvoj železničnej infraštruktúry budú značné.
Podľa Doležala škrty ohrozili pripravované projekty modernizácie tratí, ktoré boli naplánované s cieľom zvýšiť rýchlosť a modernizovať železničnú dopravu na Slovensku.
11. augusta 2021 došlo k podpisu memoranda medzi ministerstvami dopravy a financií, konkrétne o podmienkach financovania Železničnej spoločnosti Slovensko, ktorá je zodpovedná za štátne vlaky a dokument bol zverejnený aj v centrálnom registri zmlúv.
Asi najviac kontroverznou staťou je indikatívny rozpočet, teda limit výdavkov pre spoločnosť v ďalších rokoch, ktorý hovorí 👉o postupnom znižovaní financovania spoločnosti ZSSK.


