Slovensko za členstvo v NATO zaplatilo obetovanim VSŽ do rok USA. Ukrajina svojou pôdou.
Slovensko za členstvo v NATO zaplatilo obetovanim VSŽ do rok USA. Ukrajina svojou pôdou.
Jedine čo USA a celé NATO dokážu je kobercove bombardovanie. Lenže to funguje len tam kde je všetko obyvateľstvo sústredené na malom území, ako v Lýbií či Srbsku. Vo veľkých štátoch je to ale nanič, tam dokáže najviac výbušnín na jednotku plochy dopraviť jedine pechota a delostrelectvo. A v tom USA aj NATO zlyhávajú na celej čiare, ako sme mali možnosť vidieť v Afganistane. A aj Ukrajina bude čo nevidieť bez pechoty. Dúfajú že situáciu na fronte zmenia F-16. Lenže každý vzlet F-16 stojí rádovo milión USD. Takže denne by vojna na Ukrajine zhltla ďalsie stovkyilionov USD aby sa to nejako prejavilo. A kto to zaplatí ?
Vlani na jar som tu čital že do jesene 2022 Rusi nebudú mať vďaka sankciám rakety, tanky, delá ani čo jesť, a bojovať budú buď poľnými lopatkami alebo prosiť západ a Zelenskeho o milosť.
Dnes čitam že sankcie dosiahli akurát to, že Európske automobilky stratili odbyt za mnoho miliárd ročne.
Aj VW už ruší, zatiaľ našťastie len Seat.
Zvyk je železná košeľa. Ruskí úradníci odmietajú presadnúť z BMW a Mercedesov, a naši tiež nie a nie presadnúť z tých 15-ročnych fabií.
A čo ? Veď sankcie fungujú. Na pravde každý deň propagandistický článok o tom aké je Rusko chudobné. Len v ekonomickej tlači iný pohľad - Mercedes, BMW či Volkswagen potichu plačú že im chýbajú miliardy z Ruska a Nemecka ekonomika je v recesii. Ale sankcie vrak fungujú. Lenže žiaľ opačným smerom.
Rovnako ako západ. Tiež z Ruska len kupoval suroviny. Akurát Rusi od neho navyše aj kupovali auta. Dnes už nekupujú a západ kupuje suroviny drahšie. Tak západ prišiel naraz tak o zdroj surovín ako aj odbyt výrobkov.
Aj u nás sa dá stavať lacno. Príkladom je D4/R7 u ktorej nik na Slovensku neveril že to za ponúknutú cenu Španieli postavia. Lenže oni odmietli platiť výpalné. A stavbu napriek nárastom cien materiálov a miezd tak dokončili napriek buzerácii štatnych orgánov na politickú objednávku. Ešte ani na jednej diaľničnej stavbe nebolo toľko rôznych kontrol vrátane polície a trestných oznámení. Dodnes niektorí manažéri čelia vyfabulovaným trestným stíhaniam. Pritom nerobili nič inak ako sa robí na iných stavbách. Cieľom bolo dokázať že za tú cenu sa to postaviť nedá aby nevznikol precedens že to ide aj lacnejšie. Tučné provízie "našom ľuďom" predsa nemôžu skončiť a musia pokračovať. A čim vyššia cena tým vyššie provízie.
Používajú rozum, nejde len o dĺžku ako takú, ale aj stúpania a klesania. Spotreba kamiónov je vysoká hlavne keď ťahaju do kopca, potom brzdia z kopca a opäť zrýchľujú do kopca. Keď idú rovno je ich spotreba minimálna lebo len udržiavajú straty z trenia a odporu vzduchu.
No a tá rýchlostná cesta z BB do RK je práve takáto húsenkova dráha. BB má nadmorskú výšku 350m a tunel v Hiadelskom sedle je plánovaný vo výške viac ako 800 m.n.m. Oproti súčasnej ceste cez Donovaly úspora ani nie 100 výškových metrov.
V Čine vari stávajú diaľnicu do každej dedinky s pár sto obyvateľmi ? Určite nie. Ale stávajú ich tam kde je to potrebné z hľadiska súčasného a plánovaného počtu vozidiel. Ono to musí ísť ruka v ruke s plánovaním nových sídlisk a priemyslu. Akurát že u nás sa každá vláda správa impulzívne a populisticky. A tak sa priemyselné centrá budujú bez diaľnic a diaľnice sa sľubujú tam kde ubúda počet obyvateľov a neprichádza žiadny priemysel.
Samozrejme každá krajina by mala byť prepojená diaľnicou z jednej strany na druhú, to je bez diskusie.
Lenže načo sú Slovensku 4 diaľnice a 8 rýchlostných ciest, keď nie sú navzájom poprepájané ani súvislé a po diaľnici sa nedá dostať ani zo západu na východ ani z juhu na sever ? Keby bola aspoň jedna diaľnica v smere V-Z a jedna S-J úplne by to stačilo a na ostatných by stačilo postupne riešiť obchvaty a preložky. Teraz človek síce ide pár km po diaľnici a na jej konci stojí hodinu v zápche, takže do cieľa príde rovnako akoby žiadna diaľnica nebola.
A také Bernolakovo má dokonca hlavnú trať a v tesnej blízkosti diaľnicu a napriek tomu je to stále len dedina, napriek tomu že má 10 000 obyvatelov
Ale veď aj "naši ľudia" musia zarobiť na kávu.
Akurát sa análytici zabudli vyjadriť k otázke kadiaľ by vodiči jazdili keby tie úseky postavené neboli. Keďže bez ohľadu na vývoj nezamestnanosti počet áut výrazne stúpol a napríklad ten prvý úsek R1 je už dnes preťažený a kapacitne už nestíha v špičkách. Druhý úsek sa staval namiesto "cesty smrti" ktorá nestíhala kapacitou už pred výstavbou R1. Takže bez ohľadu na nezamestnanosť ich bolo treba postaviť kvôli vysokej intenzite dopravy.
Morálne, neexistuje patová situácia.
Akurát treba Zelenskemu pripomenúť že vojna nie je morálna. A EU nie je povinná do nekonečna sponzorovať jeho boj.
A prečo jej robíte reklamu ?
Samotné USA berú 20% jadrového paliva z Ruska.
A ja blbec som kovidové úspory nerozflákal ale som ich použil na predčasné splatenie hypotéky. Mohol som ísť aj s rodinou tiež niekam do exotiky ako Ficovoliči s potom tu žobroniť aby mi Fico prispel.
No teraz neviem, ak mám rodinný dom, k nemu záhradu a v nej garáž tak už vlastním 3 nehnuteľnosti a budem platiť extra daň ? A úplne sa desím toho že mám ešte 1/6 istej starej barabyzne v hladovej doline čo som vlani zdedil.
Na Slovensku sú státisíce neobývaných bytov a pritom státisíce mladých nemajú kde bývať. Kto chce chrániť peniaze pred infláciou nech ich investuje do podnikania a nie do skupovania nehnuteľnosti. Aj tak ťa ich bublina raz praskne.
Rovnaké ? To asi ťažko, keď dobre platení manažéri Slovenských elektrární vypredali domácu produkciu na 3 roky dopredu za 35 eur za MWh vrátane produkcie ešte nedokončeného 3. bloku Mochoviec a nakoniec museli sami elektrinu nakupovať po 1500 aby ju mohli nasledne dodať za tú sľúbenú cenu 350 tým ktorým ju predali, keďže tretí blok 3 roky meškal.
Odporúčame