Dobrá správa: ‘Padajúci‘ diaľničný most pri Mýtnej sprejazdnia už v júni
Otázka znie či NDS v zmluve zhotoviteľovi presne špecifikovala do akej hĺbky majú piloty osadiť - v tom prípade ide o maslo na hlave NDS, alebo či zhotoviteľ naceňoval jednotkovú cenu za meter a NDS mala platiť podľa skutočnej hĺbky pilot. V tom prípade je možné že zhotoviteľ šetril na prieskume ak si ho nezapočítal do ceny.
Ono v snahe vyhrať verejné obstarávanie sa dosť často stáva že firmy niektoré položky jednoducho nenacenia hoci stavba sa bez nich nezaobide a potom na stavbe improvizujú.
NDS totiž do zadania súťaže dáva výsledky orientačného geologického prieskumu, ale ten málokedy skutočne vystihuje reálny stav. Ten by si mal vždy overiť zhotoviteľ, čo sa málokedy deje.