Veď toľko ich UA nemá ani na celom fronte
Veď toľko ich UA nemá ani na celom fronte
Kolega kupoval zimné gumy na elektrický VW. Najlacnejšie stáli cca 200 eur jedna. K tomu výmena bude ďalších vyše 100 lebo sú veľké a ťažké a niektoré pneuservisy ani nemajú také vyvažovačky.
No ono aj kým mal mobil vďaka batérii 5 kg a stál 5000 eur sa nik nehrnul do jeho kúpy. Ľudia ich masívne začali používať až keď cena klesla na rádovo 200 eur a hmotnosť na 200 gramov. Podobne to bude aj s elektromobilmi.
Ono si treba otvorene povedať či v tej fabrike budú zamestnaní Slováci alebo sem budú voziť Indov a Pakistancov a Slovensko len daruje časť svojej krajiny aby to Číňania nemali doma resp. aby sa vyhli clám.
Akurát že Čina sa na príchod elektromobility desiatky rokov pripravovala. Koľko elektrární sa dokončilo za posledných 10 rokov v Čine a koľko v EÚ? Koľko je rozostavaných ? Štatistika je to žalostná, rozdiely sú v desaťnasobkoch. K tomu rozvodné siete atď. V EU každým rokom rastie cena elektriny a pri takom trende do elektroáut nik rozumný nezainvestuje. Aby sa to stalo, museli by aj v EU byť ceny elektriny podobné ako v USA alebo Čine. A to nebude skôr ako sa postavia nové elektrárne a vedenia. Čo sú v pomeroch EÚ desiatky rokov.
Elektrovozidla môžu mať budúcnosť. Lenže to budú musieť začať vyrábať oveľa ľahšie batérie s dlhšou výdržou z rýchlejším nabíjaním. Ono aj prvé digitálne fotoaparáty či smartfóny boli z dnešného pohľadu nepoužiteľné. Pamäť zaplnilo už pár desiatok fotiek navyše v miernej kvalite a v mobile sa dal hrať nanajvýš Tetris. Lenže vtedy nik nikoho nenútil že do roku 2000 si tie drahé šmejdy musia všetci povinne kúpiť a foťáky na film ako aj tlacidlove telefony prestať používať. Vyhrala evolúcia. Zatiaľ čo pri autách diktuje byroktat.
Tak Činska polícia v Činskej fabrike je problém. Prečo potom nie je problém Americká vojenská polícia, ktorá je jediná oprávnená stíhať vojakov USA na Slovensku podľa obrannej zmluvy ?
Nemyslím drevený bungalov ale skutočný dom. Z tehál a s poschodím.
Akurát že z pamätnej mince sa veľmi rýchlo stane štandard. Nejako musia ľudí na to pripraviť.
Myslím štandardné auto na tú dobu. Trabant alebo Maluch stali vtedy podstatne menej, aj Moskvič.
Za socíku sa môj ujec, vtedy primár v nemocnici, chválil že mesačne zarobí 4000 Kčs, a že za 150 000 Kčs postavil rodinný dom a za 55 000 si kúpil Škodovku. Časy sa vrátili. Aj dnes primár v nemocnici zarobí 4000, akurát za 150 000 už rodinný dom nepostaví a za Superba či Kodiaka opäť zaplatí 55 000.
Za 15 rokov od jeho prijatia hodnota toho slávneho Eura ktoré sme menili za 30 SkK dostala na úroveň kúpnej sily Československej koruny z čias socializmu. Onedlho očakávam uvedenie 10 eurovej mince.
Akurát som si spomenul že jazda v MHD vtedy stala 1 Kčs a dnes do automatu za základný lístok hádžeme 1,10 EUR.
keby, keby... ale stalo sa. A treba sa pozrieť za príčiny a minimalizovať následky. A nie len slepo sypať mäso a bankovky do mlynčeka.
Nájdi jediný môj príspevok kde vyjadrujem prokremeľské názory podporujúce vojnu. Správaš sa presne ako Putin ktorý trestá a osočuje každého kritika bez ohľadu na to či má pravdu alebo nie. Ukrajina túto vojnu financuje aj z mojich daní a mám preto právo na kritiku Zelenskeho neschopnosti rovnako ako neschopnosti západných vlád ktoré cez "zdrvujúce sankcie" voči Rusku sľubovali koniec vojny ešte v roku 2022. Je koniec roka 2024 a zdrvujúce sankcie zastavili vojnu asi tak ako jednoeurova minca na kolajnici vlak.
To je ich problém. Mňa Ruské straty a koľko minú na vojnu absolútne netrápia. Sú to ich životy a peniaze. Ale trápi ma že ja musím od vojny platiť viac za plyn, elektrinu, potraviny... lebo EU a NATO z mojich peňazí sponzorujú Zeleného šaša a Amerických akcionárov zbrojoviek. A on namiesto toho aby viedol efektívnu obranu Ukrajiny podniká z našich peňazí drahé a neefektívne výpady do Ruska.
Pozri si mapu na https://www.understandingwar.org/
Alebo chceš vari tvrdiť že ISW je nejaký Kremeľský propagandistický sračkomet ?
Obsadenie Vuhledaru je pritom zo strategického hľadiska nevyčísliteľné. Vďaka nemu je Železnica z Donecká cez Volnovachu a Tokmak na Krym mimo dostrelu a ohrozenia konvenčným delostrelectvom a tak môže byť naplno využívaná na prepravu tovarov a vojenského vybavenia na Krym a do Chdersonskej oblasti, čo činí prípadné zničenie Krymskeho mosta vojensky bezbiznamné. Hlavne v kontexte takmer súčasného otvorenia novopostavenej železnice z Rostova do Mariupolu. Rusi tak dnes majú na zásobovanie Krymu k dispozícii už 3 železnice ktoré môžu ohroziť už len rakety dlhého dosahu SCALP či ATACMS ktorých je ale málo a sú veľmi drahé.
Pravda zrejme dostala od EU alebo NATO nejaký grant na propagáciu UA armády. A potom sa im stávajú také lapsusy že dajú video akejsi Ukrajinskej "super zbrane" Skynex s nadpisom že "Ruské ciele padajú ako hrušky" a hneď vedľa dajú článok s nadpisom "padol Vuhledar".
"údajne“ To je podstatné.
Vladko odjakživa vnútorne túžil byť autobusárom. Želam mu za volantom autobusu značky Mercedes veľa šťastných kilometrov bez nehody.
Odporúčame