Aj Ježiša nazvali "Kráľom židovským" - posmešne, a aj Elvis je King of Rock´n Roll...
Aj Ježiša nazvali "Kráľom židovským" - posmešne, a aj Elvis je King of Rock´n Roll...
Hej, Ďurkovský je vizionár - svojej peňaženky... Pán architekt je alebo do seba straáášne zahľadený alebo dobrý biznismen. Eurovea ako architektúra nevyniká ničím - je to konglomerát druhotriednych realizácií po celej Európe a doma - nezvládnuté po výrazovej stránke ako aj urbanisticky - také poleno pri rieke... Ak architekt Kaliský myslí pod "rekonštruovaním starého domu s vežičkami" Sklad č. 7 a zasvetene hovorí, že bol návrh na jeho zbúranie - tak by mal vrátiť diplom, resp. komorovú pečiatku a nekecať o tom ako architekt nemá slepo slúžiť investorovi... Ten dom s vežičkami - pre neho a pre toho nenažranca primátora len "City auditorium" je kultúrnou pamiatkou a o búraní nemohlo byť ani reči. Obnovili ho síce vcelku dobre, ale v druhej etape malo dôjsť nadstavbou (auditórium) skladu v podstate k jeho likvidácii. To akosi pán Kaliský zabudli povedať...
Panasonic Neo PDP jednoznačne!
už ho ponúkajú za 940,-, až padne na 700,- a všetky stanice prejdú na kvalitný digit. signál, nie je prečo váhať...
aj majster tesár sa raz utne...
III veže naozaj nie sú to pravé orechové - to je tá balada o neslobodnom "umelcovi". Pôvodná architektonická skica bola lepšia - ale podobala sa príliš na moskovský "originál". no tie realizované oválne "sudy" sú dosť veľká bieda - azda sa nájde dosť odvahy (vlastnej) a sebakritického pohľadu dotyčných a stavba nebude nominovaná na žiadnu cenu, aj keď je v rámci mesta neprehliadnuteľná.
Re: fiiiiha
to myslite zničenie častí múrov Nových Zámkov Osmanom vezírom Hošostanom..?
výborné auto
obrovský priestor, vysoká úžitkovosť, dobré jazdné vlastnosti - strmé riadenie, o kt. sa väčšine bežných áut môže len snívať, dobrý výhľad (zvýšený posed), dobrá spotreba, malá hlučnosť, vyššia svetlá výška podvozku, kt. však nie je hlučný ( a to hovorím o výjazdovom modely...), proste fajn.
mal som Bravo 1,6 16V
bolo to výborné auto, v nižších otáčkach nebolo nejak extra živé, ale v strednom a hornom spektre šlapalo poriadne, držať krok s podstatne silnejšími vozmi nebol problém - dobre sedelo v zákrutách... Spotreba bola niekde okolo 6,5l/100km. Pri cca. 40tis. km som musel meniť riadiacu jednotku a pri 95tis. km odišiel výfuk tesne za katalyzátorom. Inak pohoda - olej nežral vôbec - menil som vždy po 20tis.km, síce v tom intervale klesol medzi min. max. ryskou o cca. pol cm, ale nikdy som nemusel dolievať.
vždy lepšie ako motor s nepárnym počtom valcov
3- a 5-valce sú katastrofa. Ten dvojvalec bude veľmi fajn - dôležité bude len odhlučnenie, zvládnutie vibrácií. O výkon a spoľahlivosť sa nebude prečo obávať. Taktiež dôležité bude aj odľahčenie auta - malé autá ako Punto, Polo, P307, Clio by nemali ani pri "plnej poľnej" vážiť viac ako 1000kg - dnes majú v pohode o 150kg viac...
chybu riadenia na mojom GP
som mal tiež - najprv prevodku riadenia, potom elektroniku pri zapnutí účinnejšieho posilovača (modus City) volant po zastavení, napr. na križovatke, "lietal" zo strany na stranu... Počas jazdy ste chybu nezaregistrovali.
zlé informácie - opravte si to
1,3 MultiJet I. generácie so 6-stupňovou prevodovkou má výkon 66kW a točivý moment 200Nm pri 1750ot/min výkon však nastupuje s miernym opozdením (na cca. 2000ot) a najmä na dvoje a trojke je turbodiera citeľná. Nie je to žiaden trhač asfaltu - to nie je účelom tohto motora ani tohto auta - ale na slušnú dynamiku stačí. Nová generácia bude mať opäť "len" 200Nm ale pri 1500ot/min, čím sa zredukuje turbodiera a pribudne o 5 až 10 koní vyšší výkon. Spotreba je podľa jazdy - v teréne od 3,9 do 5,3l/100km, väčšinou jazdím za cca. 5,0l...
Re: digi-park patrí
mesto je organizmus a nie všetky jeho časti - zákutia musia byť apriori ľuďom priateľské - nakoniec to ani nikdy nebolo. Pokusy o ideálne mestá končili vždy utópiou - na rysovacej doske alebo sa realizovali v redukovanej forme s rôznymi nevhodnými a doplňujúcimi riešeniami. Petržalka bola k BA pričlenená administratívne po 2SV a do dnešných dní sa ju nepodarilo k mestu urbanisticky vhodne pričleniť - výsledkom sú potom utilitárne a parciálne riešenia, ktoré len málokedy pomôžu riešit problém celku
byty nové i staré
sú stále veľmi predražené - najmä pre tých, ktorí si na ne musia požičať. Ak si kupujete 3-izb. byt (75m2) povedzme za 100tis. a z toho si musíte požičať 35tis., tak vás ten byt (bez úprav, zariadenia, mesačných nákladov) vyjde na cca. 125tis. a 20-30rokov nervov, či sa vám ho podarí splatiť. Toto ani súkromní predajcovia, ani developeri nechcú brať v úvahu a myslia si, že budú predávať tak ako donedávna. Žiadne nákupné eldorádo, ani žiadny realitný Klondike sa už konať nebude - iba ak by ceny nehnuteľností paušálne klesli o uvedený hypopreplatok - t.j. cca. 25%, čo znamená 3-izb. nový byt 75m2 = 75-100tis. eúr (podľa prevedenia a lokality) a starý za 50-65tis. eúr...
digi-park patrí
skutočne k tomu lepšiemu, čo sa tu za posledných pár rokov postavilo - urbanizuje problematický priestor a je hrádzou betónovej džungle za ním... Vtesnali sa tam, kde sa mohli a urobili to dobre - za to, že sa pozeráte na diaľnicu, železnicu, či paneláky vlastník budov, ani ich projektanti nemôžu - to je balast predošlého obdobia - takto komunisti ničili obraz miest, životné prostredie a dehumanizovali bývanie v mestách. Do práce sa nechodí nakupovať ale pracovať. Najväčším problémom súčasnej architektúry (a aj jej hodnotiteľov) je jej (ich) formalizmus a tvorba na efekt - z vonka dnu - potom sa často stáva, že pôdorysné a dispozičné danosti sú zlé a tentokrát pre zmenu dehumanizujú samotné pracovné prostredie. Napriek tejto polovičatosti objekt získal cenu - tie projekty, ktoré cenu nedostali musia byť potom asi fakt dosť zlé a to je na pováženie... O kvalite prevedenia je zbytočné písať.
predok je trochu preštylizovaný
a ani interiér ála Bravo nie je práve to, čo by mňa osobne očarilo, ale stále je to asi "najdizajnovšie" malé auto na trhu s výborným podvozkom a motormi s nízkou spotrebou. Ak tie Multiair-motory budú také ako o nich píšu, tak sa už teraz teším na 1,4 motor so 6-rýchl. prevodovkou...
prepadák
jazdil som na "starej" fabke - benzín - 1,4 8V a 1,4 16V - auto v pohode, v podstate nemám nič proti ale traktor tdi? - ďakujem, neprosím. teraz som bol na cestách - na jednu nádrž (45l) som prešiel 870km, pričom všetky diaľničné úseky som išiel 135km/h (tacho, 2500ot./min.) a v teréne (okresky) 105-110km/h + časté predbiehanie (120-140km/h) - motor nemá žiadne nežiadúce vybrácie, je tichý, žiaden športovec, ale šlape (kopce, zrýchlenie) a výborný podvozok (najmä zadok sedí ako priklincovaný) kombinovaný s ostrými brzdami - treba vyskúšať...
Re: totálny prepadák
pozrite si štatistiky predaja napr. v takom nemecku, kde naozaj "makarónov" nemusia (nemajú na to dôvod pri ich domácej výrobe)... A možno polovica predaných Oplov Corsa má namontovaný spomínaný motor... práve včera som za jedným išiel, ktorý mal na zadnom skle hrdo napísané, že Opel je najkvalitnejšie nemecké auto v segmente malých a stredne malých áut (Corsa, Golf trieda...). Všetko sú to mýty - treba skúsiť a vyskúšať a potom hodnotiť...
je to o (pre-)dispozícii
ja mám kompletný chrup, 3 zuby majú plombu, je to 30-rokov (v puberte) čo mi ich robili, pri jednom zube mi vypadla asi po piatich rokoch a tak mi dávali novú, odvtedy mi len raz za čas odstraňujú zubný kameň. Zuby si umývam len tak cca. 8x za týždeň-ráno a príležitostne, ked idem do spoločnosti. Mám ich relatívne biele, nepáchne mi z úst - nefajčím, ale pijem čiernu kávu, tu a tam čaj, veľa červeného vína, neohrdnem pivom ani tvrdým a rád používam cunilingus...
totálny prepadák
cenovo, technicky, komfortom. Stačí na porovnanie "normálne" Fiat Grande Punto - 1,3 - 90k, 6-kvalt., plná výbava s klímou za cca. 15tis. eur a máte plnohodnotné, tiché, dostatočne výkonné auto so spotrebou v pohode za 3,9l/100km a pri rýchlej jazde (nie športovej) za 5,0l/100km...
aké zvyšovanie zárobkov pre úradníkov?
v januári sme dostali smiešne 4% - valorizácia. Od 1. júla nám zvýšili tarifný plat o triedu (podľa predošlého zaradenia medzi 30 až 65 eur)a súčasne nám zobrali osobné ohodnotenie presne vo výške tarifnej triedy. To sa rovná NULA celá NULA... Na nižších úradoch, ktoré robia "špinavú robotu" v prvej línii pre ministerstvá (ergo štát), teda prakticky nezvyšovali platy vôbec. Ak sa zvyšovali, tak len na ministerstvách, kde za menej roboty majú úradníci o 2 triedy vyššie tarifné zaradenie, pravidelné odmeny (u nás raz do roka cca. 70-100 eur), z čoho rezultujú o 100% vyššie ročné príjmy. Tu už nestačí nič iné - len defenestrácia...
Odporúčame