ADAC: Prevádzka elektromobilov je stále drahá. Na vine je jeden dôležitý faktor
Nesledujem to, tých 1E/kWh som postrehol asi rok dozadu v nejakom článku porovnania cien, bol to extrém. 0,59E je prakticky rovnako zlých ako 1E. Si nad palivovými nákladmi spaľováku.
Koľko spraví Tesla na diaľnici pri GPS 137km/h. Mám pocit, že tých 25kWh/100 spraví. Minule som takto jednu uštval D1 pri Levoči, smer BA. Mal BA SPZ, pri 130 GPS sa ma držal asi 30km, pri 139km/h už po chvíli odpadol.
Keďže evidentne išiel do BA a čakalo ho ešte 340km cesty tak som vedel, ze s nejakým 450km papierovým dojazdom to 139km/h nespraví.
Ako som napísal pri dotovanej cene pre domácnosť to s výhodnosťou môže dochádzať.
Čo sa týka batérií, aj Tesla už prechádza na Litium Železo Fosfátové, ktoré majú zhruba dvojnásobnú životnosť ako li-ion, uvádzajú 15 rokov a spravia 4 násobný počet cyklov ako li-ion. Čo u automotive nie je také kritické.
S LiFePO4 už nejaký rok pracujem a nemal by som s nimi žiaden problém v aute. Napríklad li-ion má thermal runaway 120C, LiFEPO4 majú 250C.