Ďakujem za článok.
S tým chlebom máte pravdu: ja som zažila len 70- roky a máte pravdu, že chlieb bol oveľa lepší ako teraz.
A často ho vozili ešte teplý.
Ja tie decká neodsudzujem, že sa zachovali tak, ako sa zachovali. Niekto ich vychoval a ten im mal vštepiť, ako sa chovať v krízových situáciach a že za chyby sa bohužiaľ platí.
Oni za to kruto zaplatili. Keďže to bola bohatá oblasť, tie decká určite nebolí z chudobných rodín. Okrem toho, ako som písala, bol to vraj drahý bar.
A majiteľka zachraňovala hlavne tržbu...
https://www.cas.sk/spravy/nepochopitelny-cin…
Ja som si dávala i otázku, či v tom bare nebolo priveľa ľudí v tom čase. Predsa len má určitu kapacitu.
Už dávnejšie som čítala zaujímavú vetu: "Ubavíme sa k smrti". Teraz sa to stalo: baviť sa za každú cenu, lebo to je in.
Chcela som tým napísať, že oproti Slovensku sú v Švajčiarsku iní v tom, že viac sa bavia vonku, ako v súkromí domovov. Do súkromia si cudzích ľudí len tak ľahko nepustia. Držia si odstup.
Čo sa týka Švajčiarska, doplním info od jednej bývalej kolegyne, ktorej sa dcéra vydala do Švajčiarska.
Dcéra jej chodila na hotelovú akadémiu a mala prax vo Švajčiarsku počas školy v jednom hoteli. V tom hoteli sa zoznámila s prevádzkárom a vydala sa za neho. Takže žila vo Švajčiarsku.
Bolo to ešte v 90- tich rokoch. Pýtala som sa jej, ako sa jej tam páči.
Ta kolegyňa mi hovorila, že dcéra má po materiálnej stránke všetko, že chodí pekne oblečená(opísala to tak, že z auta vystúpila v krásnom kabáte), ale že jej je tam smutno. Lebo na Slovensku bola zvyknutá, že sa stretávala s kamarádkami buď doma alebo u nich doma. Vo Švajčiarsku taký zvyk nie je. Tam keď sa niekto s niekým chce stretnúť, tak sa stretnú v kaviarni. Nenavštevujú sa tak doma. Tým, že ona bola pre nich cudzinka, tak si od nej asi držali väčší odstup.
Možno aj preto sa mládež bavila v klube a nie v domácom prostredí.
Niekto v českej diskusii písal, že to boli deti domácich alebo tí, čo tam majú "dovolenkový" dom.
Ja som mala šťastie na mnohých učiteľov a profesorov, ktorí sa nám snažili nejaké základy dať aj do bežného života. Nie je to u učiteľov samozrejmosť.
No nestačilo to: učila som sa tiež na svojich chybách.
Ale v tej puberte je vplyv okolia podstatný: pubertiaci sa chovajú tak, aby "zapadli" medzi rovesníkov. To im mali vysvetliť ich rodičia, že vplyv okolia nemusí byť vždy dobrý pre nich.
Doplním ešte to, že tie decká sú len také, aké ich vychovali dospelí a okolie.
Ustáť tlak okolia tie deti musia naučiť dospelí: ich rodičia a starí rodičia, prípadne niekto z rodiny.
To, ako reagovali je vplyv výchovy. Ono sa často výchova podceňuje, ale tu sa ukazuje, aká je doležitá, aby dieťa vedelo reagovať hlavne v krízových situáciach a nečakať, že sa to nejako vyrieši.
Väčšina rodičov to decká neučí, alebo ich naučí vychcanosti, sebeckosti.
To len konštatujem, lebo ani mňa to nenaučili.
Može to byť aj tým, že bohatí si myslia, že možu všetko. A ich deti si tie návyky a pravidlá osvoja od nich.
Niekedy majú ľudia pocit, že za peniaze sa dá kúpiť všetko. Aspoň ja som si všimla tento pocit u niektorých bohatších.
Taktiež som si u niektorých bohatších a vyššie postavených všimla, že si myslia, že pre nich pravidlá neplatia: že tie platia len pre chudobných.
Tie decká boli naivné, ale to je výsledok výchovy ich rodičov a prarodičov. Taktiež je to dosledok ich rovesníkov, lebo ako som si všimla v puberte, i v školskom veku spolužiaci a kamaráti posudzujú konanie ostatných okolo nich. A kto sa nespráva rovnako, alebo nemá rovnaké veci, tak nie je in.
Ten vplyv okolia je väčší ako si mnohí dokážu pripustiť, bohužiaľ. Je to stádovité konanie a očakáva sa, že sa prisposobia tomu, čo je in.
Prvý článok dnes sa Vám Ferro akosi rýchlo stratil z titulky....alebo sa mi to len zdá?
Oprava, John Pilger nebol Američan, ale z Austrálie a žil a pracoval v Londýne. Bol to novinár, spisovateľ, dokumentarista.
Natočil tento dokument:
Súhlasím, že to nie je o len Rusku. Je to i iných věľkých a mocných štátoch a ich politikoch, ľudí v pozadí.
Všetci používajú klamstvá a podvody. Popisoval to aj vo svojom dokumente austrálsky novinár, dokumentarista John Pilger, ktorý žil a pracoval v Londýne.
https://popelka.blog.pravda.sk/2025/05/08/vo…
A metody médii popisuje v prvom videu i český novinár:
Súhlasím, že to nie je o len Rusku. Je to i iných věľkých a mocných štátoch a ich politikoch, ľudí v pozadí.
Všetci používajú klamstvá a podvody. Popisoval to aj vo svojom dokumente austrálsky novinár, dokumentarista John Pilger, ktorý žil a pracoval v Londýne.
https://popelka.blog.pravda.sk/2025/05/08/vo…
A metody médii popisuje v prvom videu i český novinár:
Tu je ešte jeden zaujímavý dokument o médiach, politikoch, manipuláciii informácií....
Nemá nič spoločné s Ruskom, natočil ho američan....
https://popelka.blog.pravda.sk/2025/05/08/vo…
Tu sú tiež zaujímavé dokumenty:
https://popelka.blog.pravda.sk/2024/03/10/co…
Asi ste ste čítala a videla, keď hovoríte o konšpirátoroch....Keď naznačujete, že medzi nich patrím, tak by ste mala čítať moje články, poznať fakty a argumentovať.
Inak budete vyzerovať neseriozne Vy. To asi nechcete.
Na wikipedii je uvedená táto informácia ohľadne jeho smrti:
According to the Windsor Star, he died of a "massive heart attack following a life-long fight with alcoholism", on Tuesday, January 5, 1993.
Preložené:
Podle deníku Windsor Star zemřel v úterý 5. ledna 1993 na „rozsáhlý infarkt po celoživotním boji s alkoholismem“.
U takýchto agentov, ktorý hovoria, čo sa deje v pozadí tajných služieb sa často stáva, že zomrú na vymyslenú príčinu a nečakane.
Predčasne skonal, aspoň podľa wikipedie.
Takže dúfam, že využijete aj moje iné typy na články a napíšete články aj na témy, ako to funguje na Slovensku, rozoberiete jednotlivé osoby, ktoré som Vám spomínala teraz v diskusii. Ale prosím precízne a tak, aby to pomohlo Slovensku. Azda nie ste protislovenská?
Rovnako dúfam, že podrobne rozpíšete v článku informácie z knihy nemeckého novinára Udo Ulfkotte...a potom zistíte, pokiaľ premýšľate, že hovoril o podobnej manipulácii ako bývalý agent KGB. Lenže on písal o Nemecku a USA, nie o Rusku.
Dúfam, že o tom nebudete mlčať, lebo sú to tiež doležité témy, i keď nekolujú po sociálnych sieťach a nie sú teraz populárne.
Prajem príjemné zháňaie informácií. Keď to neurobíte, tak to bude vyzerať, že ste manipulatívny človek a používate metody, ktoré kritizujete u Bezmenova...To asi nechcete, však? Veď Vy ste seriozny človek, ktorý to so Slovenskom myslí dobre, však?
A mohla by ste napísať zaujímavý článok aj o známostiach Roberta Fica: jeho svokor bol vysokopostavený sudca. Najvyššieho súdu ....Uviedla som to v jednom svojom článku, ak ste si to nevšimla.
Rovnako aj iní slovenskí predstavitelia médií sú takzvane protekční: Flašíková z RTVS jej otec bol Fedor Flašík, ktorý spolupracoval s Mečiarom. Vicelová z RTVS jej otec bol vysokopostavený komunista, tiež som to uviedla vo viacerých článkoch. Okrem toho šéfka marketingu v RTVS moderovala Mečiarové mítingy a nebohý šéf Rady RTVS bol Mečiarových hovorcom. Šéfka správ RTVS zase spolupracovala s Hrušovským....
Títo ľudia, ako vidíme nie sú kritický k politikom, ktorí majú "skutočné máslo na hlave" a na Slovensku nič nezmenia k lepšiemu.
Ale Vám asi ten bordél nevadí a vadí Vám nejaký dnes už mrtvy bývalý agent KGB, lebo si dovolil povedať pravdu. Preto z neho je potrebné urobiť nedoveryhodnú osobu.
Názorne ste nám previedla článkom, ako tajné služby, média, politici manipulujú.
Nemecký novinár Udo Ulfkotte vo svojej knihe popisuje nemecké prostredie a to nemá nič spoločné s Ruskom:
V této knize se dozvíte, v jakých lobbistických organizacích jsou zastoupeni jací novináři. Autor uvádí stovky jmen a pohlédne do zákulisí těch organizací, které naše média propagandisticky jednostranně ovlivňují: Atlantik-Brücke, Trilaterální komise, German Marshall Fund, American Council on Germany, American Academy, Aspen Institute a Institut pro evropskou politiku (Institut für Europäische Politik).
A úplne náhodou je to podobné, ako to popisuje bývalý agent KGB. A Vy to nazývate metódou Bezmenova? Nie sú to náhodou metody všetkých tajných služieb?
Názorne ste v článku predviedla, ako viete manipulovať s faktami a informáciami.
Dávno som počula takú zaujímavú vetu: Ak ich nevieš presvedčiť, tak ich aspoň popleť.
Pani blogerka, je slušnosť na diskusiu odpovedať, hlavne ak ste v článku uviedla nezmysly a som Vám oponovala v tejto diskusii.
To, že sa neviete zaregistrovať je len výhovorka. Keď ste si vedela zaregistrovať blog a blogovala ste už aj predtým na iných serveroch, tak tam ste sa zaregistrovať vedela?
Takže to beriem ako výhovorku, aby ste nemusela odpovedať na nepríjemné otázky ohľadom Vašich informácii v článku.
Uviedla ste v článku informáciu o konšpirátoroch:
To ste tým myslela mňa?
Aha, takže toto sú konšpirácie? Alebo je to fakt, ako to v skutočnosti na Slovensku funguje dlhé roky?
https://popelka.blog.pravda.sk/2022/08/25/ro…
https://popelka.blog.pravda.sk/2012/01/21/pr…
https://popelka.blog.pravda.sk/2012/07/30/re…
https://popelka.blog.pravda.sk/2022/08/29/vl…
https://popelka.blog.pravda.sk/2022/08/28/pr…
https://popelka.blog.pravda.sk/2022/08/25/pr…
https://popelka.blog.pravda.sk/2022/08/24/be…
Čo na tomto je konšpirácia?
Tu ste nám názorne predviedla, ako funguje manipulácia.
Citujem z Vašeho článku:Prečítala som si tu v jednom blogu starý rozhovor s bývalým agentom KGB Bezmenovom, ktorý určite pohladká po duši tunajších úhlavných nepriateľov všetkého rusského. Tento rozhovor z roku 1984 s konšpirátorom G. Edwardom Griffinom sa stal znovu populárnym a široko zdieľaným na sociálnych sieťach ako varovanie pred modernými metódami manipulácie. Paradoxom je, že dnes rôzni konšpirátori a manipulátori s vymytými (paralyzovanými) mozgami vystríhajú svet pred brainwashingom a konšpiráciami.
Moj komentár:
nie som nepriateľ Ruska, ani Ukrajiny, ani žiadnej inej krajiny. Nemám rada len zlých ľudí a je mi jedno akej sú národnosti. Nemám rada ani sebeckých a manipulatívnych Slovákov. To je rozdiel.
Ani som teraz nevidela tento rozhovor s Bezmenovom kolovať po sociálnych sieťach. Ja som ho videla už dávno a teraz som si na neho spomenula. Takže to, že je tento rozhovor populárny, je klamstvo.
Odporúčame