Moskva však stále napreduje!
Je to len bábka tento pellegrin... Vplyv na geopolitiku našťastie nulový.
Extrémna europeizacia či anglikanizacia im nevyrieši hlboko zakorenené problémy...
V Rakúsku naučím hovoriť po nemecky...
"Marto Kelbl" je ON či ONA?
nepochopili ste, že už 30+ rokov nie sme ničím viazaný tejto pseudo-"tradícii"!? Každý jeden prezident SR tak nihilizuje rozvíjanie vzťahov s inými štátmi, najvyššia politika takto preferuje len jeden-jediný zahraničný štát - Čechač...
nuž, ale potom sa nečudujte, keď lós určí kapacity ako Remišová a pod.
"spolupráca " v energetike? Teda zase chcú expandovať české energetické podniky!?
A aký význam pre "česko-slovenské vzťahy" má summit NATO, Okrajina a Blízky východ!? Niekto si asi pomýlil formát návštevy...
v slovenskej perspektíve píšeme vždy o 'slovensko-českých vzťahoch' a skratka SR musí stáť pred skratkou SR. to by však redaktori TASR, ďalších agentúr a médií museli pracovať v záujme Slovenska...
Otázkou ostáva, aký slovosled používa Pelegrína, a kedy stihne zradiť svoju otčinu.
Zase musel ako hus v rade cestovať akurát do Čechače? Na druhej strane, kam by šiel, keď inde ho neberú... To však platí na všetkých tunajších "štátnikov"...
Návrhy tohto typu ukazujú, ako mnohí poslanci a ministri (vrátane predsedov parlamentných politických strán!) nedorástli na rozmer štátnika. A tak aj vyzerajú ich slávne návrhy...
Minister Eštok má určite dosť čo riešiť v rámci rezortu vnútra, a predseda Prešovského samosprávneho kraja Majerský (napokon sám príklad "regionálneho zastúpenia" v NR SR) by tiež nemusel okupovať 2 verejné a 1 hlavnú stranícku stoličku - sotva stíha byť všade a plnohodnotne...
celoštátna parlamentná/vládna politika nemá byť o chýbajúcej lávke cez miestny potok...
Skôr sa zdá, že mnohí poslanci a ministri (vrátane predsedov strán!) nedorástli na rozmer štátnika. A tak aj vyzerajú ich slávne návrhy...
Štandardná politická strana je spravidla hierarchicky budovaná štruktúra, od centra/ústredia až po miestne organizácie. S tým musia straníci jednoducho počítať. Navyše, miestny stranícky aktivizmus neznamená automatické danosti na prácu parlamentného poslanca so všetkými právami, povinnosťami aj úlohami. Nevraviac o prípadných schopnostiach zúčastňovať sa politických debát v médiách.
Nejedna strana obmenila kádre a na zvoliteľné miesta straníckych kandidátnych listín pre celoštátne parlamentné voľby nasadila nové tváre, ktoré uspeli - takže nemožno tvrdiť, že nedostáva sa miesta drobným straníkom. Napokon, rozhoduje agilita a oddanosť straníckej orientácii a volebnému programu, nie jednoduchá príslušnosť k nejakému regiónu, najlepšie čím viac vzdialeného od Bratislavy...
Slovensko je jedna krajina; neviem o žiadnych relevantných celkoch, ktoré v jeho rámci by mohli byť vnútornou krajinou. Naozaj neporovnávajte so Spolkovou republikou Nemecko, ani so Sovietskym zväzom, či niekdajšou česko-slovenskou federáciou.
A naozaj chýba Vám, aby minimálne v 8 krajských mestách (Bratislava, Trnava... Prešov, Košice) zasadali "regionálne" vlády s vládnym aparátom a ministerstvami!?
Voľby podľa viacerých volebných obvodov jednoducho vylučujú volenie s voličským preukazom. Asi ťažko by volil "regionálnu kandidátku" napr. Trnavčan na dovolenke vo Vysokých Tatrách.
Preto aj volebné vlaky by museli vyrážať z Práglu nielen do Bratislavy, ale do každého krajského mesta, či dokonca do všetkých okresov...
zastupiteľstvá samosprávnych krajov sú dávno volené podľa okresných volebných obvodov; samozrejme, menší okres má menej mandátov ako väčší okres v konkrétnom kraji, takže i tak sú poslanci z menších okresov vždy v menšine a mizne tak proklamovaná "regionálnosť" a presadzovanie regionálnych záujmov, hoci na úrovni samosprávneho kraja...
V Bratislavskom samosprávnom kraji má najviac poslancov Bratislava (BA I. - V.), a nikdy ich neprehlasujú poslanci zvolení vo "vidieckych" okresoch Malacky, Pezinok a Senec - takto možno prejsť všetkými krajmi.
aktuálne sú zákony prijímané poslancami zvolenými v celoštátnych voľbách - za poslancov môže hlasovať volič v Skalici i v Snine. To im dáva CELOŠTÁTNU legitimitu.
Ak niekto chce rozdrobiť Slovenskú republiku na konfederáciu 8 krajov/regiónov, nerobí nič iné, len deštruuje tento štát a jeho jednotnosť a nedeliteľnosť.
Napokon, ťažko si vôbec predstaviť zákon, ktorý by zvýhodňoval niekoho na západe proti iným na východe. Poslanci by sotva boli združení v "regionálnych kluboch" (komorách). Tým pádom končí argumentácia regionálnosťou a presadzovaním miestnych záujmov. NR SR totiž rozhoduje o záujme celku - Slovenska, nie záujmov jednotlivých dolín...
Diaľničná sieť sa buduje v celoštátnom meradle a posudzuje pritom intenzitu na tom-ktorom mieste. Nič však nebráni postaviť novú cestu napr. samosprávnemu kraju. Najviac diaľnic inak pribudlo na východe, a práve sa stavia severný obchvat toho miliónového Prešova. Naozaj niet zdrojov na stavbu diaľnice v každej doline...
'regionalnost' poslancov spochybní prijímané zákony a NRSR sa zmení na komoru regiónov. Tým pádom zanikne ako najvyšší zastupiteľský orgán CELÉHO štátu a celoštátny jediný zákonodarný zbor.
Poslanci nehlasuju...
Odporúčame