možno počas dovolenky?
možno počas dovolenky?
kombinácie signálov sú početné a zrejme príliš zložité.
Pokiaľ na úseku Nitra - Leopoldov fungujú mechaniky(!!!), nanajvýš červená, žltá a zelená, tak od Leopoldova je potom dramaticky zvýšený level náročnosti...
spravodlivosť mala hneď osoby na takomto poste...
nuž, najmä v počtoch obetí...
Minister dopravy Jozef Ráž plánuje inštalovať do rušňov kamery, ktoré by sledovali rušňovodičov. Po dvoch nehodách vlakov ZSSK sa chystá zaviesť i elektronické karty, aby rušňovodiči čerpali voľno a nerobili fušky u iných dopravcov. Ráž nápad s kamerami zdôvodňoval tak, že budú sledovať, či sa rušňovodiči naozaj venujú riadeniu a nie napríklad mobilnému telefónu. Pripustil, že poctiví rušňovodiči doplatia na svojich kolegov.
Ďalšími opatreniami má byť preškoľovanie rušňovodičov. Návrhy chce minister do dvoch týždňoch predstaviť aj v písomnej podobe, dnes o nich hovoril na tlačovej konferencii po vláde.
Takže Kubáčkovia, CSc., dopravné inštitúty a podobní prišli skrátka, spasenie nemožno očakávať akurát z predraženého systému ETCS!!!
správa celkom nulového obsahu a "priblíženia", navyše málokto asi tuší, kto je táto osoba...
hlavne, že na most natrepali gýčovitý pseudopomník - atrapu Ľudovíta Wintera, ktorým sa pamiatka akurát devalvuje a odvádza pozornosť od Barlolamača...
Hádam precitli po zistení reálneho stavu...
neomieľajte hlúposť dokola: motorová jednotka patrí Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s. (ZSSK) - národný dopravca...
nikto nikdy železnice na Slovensku neprivatizoval...
Kubáček & Co., na trať vrátane ŽSR 120 občas vyjde i parný rušeň alebo iná muzealita - majú ETCS inštalované i tieto mašiny!?
Kubáček, CSc., zohrieval celý život stoličky na vyšších postoch železníc od čias Č-SD až po ministerstvo dopravy, bude teraz tvrdiť, že nemáme "serióznu komplexnú koncepciu"? A čo robil sám a jemu podobní celý kariérny čas!? Naozaj by Liďáková mohla byť viac kritická, než len tárať podľa týchto neschopákov!!!
konkrétny motorák odchádzal z Nitry, kde závory na cestnom prejazde v obvode stanice sú ovládané ručne, vlak dostáva signalizáciu mechanickými návestidlami, ale od Leopoldova pokračuje na trati s premávkou 160 km/h...
Aktuálne je časť nitrianskej trate v rekonštrukcii na rýchlosť 100 km/h, podstatný je však vyššie popísaný princíp značnej rozdielnosti traťovej kvality.
vybavenie tratí ETCS znamená v našom prípade ich komplexnú prestavbu, výmenu celého zabezpečenia a techniky, vylúčenie kolíznych miest, peronizáciu staníc atď., jednoducho výstavbu železničného telesa a dráhy úplne odznova...
Motoráky boli určené na trate, kde počas ich životnosti nebude zavedený žiadny ETCS, takže systém by nemal žiadnu užitočnosť a využiteľnosť. Pravda, zmeny grafikonov, požiadavky na vedenie priamych vlakov - z nelelektrifikovaných tratí(!) do Bratislavy hl. st. (Nitra - Hlohovec - Leopoldov), resp. požiadavky na odstránenie preprahov, spôsobili vedenie motorákov na trate s podstatne vyššími nárokmi na bezpečnosť, než sú regionálne lokálky...
dieslak bez ECTS alebo iného zabezpečenia, navyše prejdúci na červenú, sa nedá veľmi zastaviť...
pochybujem, práve aj staré "odborné" štruktúry spôsobili zastaranosť tunajšej železnice, mnohí petrifikujú "progres" z čias Č-SD v dobách Husáka. Nevraviac, že akýkoľvek nominant sa nepohne ďalej, ak sa nezmení podfinancovanie a zároveň sa neodstrihnú najrôznejšie obchodné záujmy a kartely, odsávajúce i to málo zdrojov!
Ľudia ich kontinuálne volia, takže je to vôla národa a súhlasí s tým...
Už by naozaj stačilo novinárskej a "expertnej" hystérie!!
nijako, so žiadnym sa nepočítalo od výroby a podľa určenia prevádzky vlaku...
Odporúčame