? ? ?
Pan Marcincin, ciele to boli vyborne, len skoda, ze system, rezim, v ktorom ste vladli, a aj ten sucasny, este stale sa nenapravil, co sposobilo ako pisete, ze "Nakoniec sa v NRO minulo násobne viac miliárd eur, skutočne koordinovaných však bolo len niekoľko stovák miliónov a umne využitých ešte menej, pričom hlavným dôvodom bol náš náhodný systém rozdeľovania európskych dotácií." Podotykam, ze nie nahodny system rozdelovania, ale cielene realizovany tak, ze prvoradu ulohu v nom vykonavaju politicke, zlocinecke financnicke, rodinkarske vztahy a z nich prameniaca korupcia. Pritom absentuje kontrola, rovnako zverejnovanie vsetkych podrobnosti z investicnych zamerov, zmluv. Takze neprebiehaju sutaze, ale tak ako pisete, len ste to mali dat do uvodzoviek, ale pouzivany "nahodny system" rozdelovania europskych dotacii.
Tak tentoraz ste to tak prekombinovali, ze sa tomu skutocne neda rozumiet. Treba zvazit, ze co Vas k tomu vedie?
Preto sa caka na oznamenie prezidentky co dalej? Este nedostala z ambasady prikaz ako ma zasiahnut?
To je taky povrchny pohlad na tento problem. Z clanku: "V.P. v minulosti pôsobil ako šéf kancelárie ministra vnútra Vladimíra Palka, neskôr aj Daniela Lipšica. Bol tiež predsedom Ústrednej volebnej komisie pre voľby do orgánov samosprávnych krajov. Celé jeho profesijné pôsobenie však známe nie je. Dlho sa hovorilo, že má blízko aj k tajným službám a viacerým osobám z tohto prostredia. V minulosti sa dokonca kvôli tomu objavili špekulácie, že bol stále aktívnym členom SIS. Pčolinský to síce opakovane poprel, ak by však aj pre spravodajské služby pracoval, priznať by to nemohol." Z toho ako funguje SIS sa ukazuje, ze to je utvar statnej bezpecnosti, ktory moze a velmi pravdepodobne aj funguje uplne nespolahlivo, mozu z neho vychadzat nepredvidatelne zasahy ci rozhodnutia. Je vsak mozne, ze v celej historii fungovania tajnych sluziev v nasich statoch , ci uz to bola StB alebo SIS, vzdy bola podriadena cudzej statnej moci. Prva SSSR a terajsia USA. Cinnost vykonavali vzdy nesvojpravne.
Co sa Vam konkretne nepaci na predlozenej analyze popisanej v clanku? Su tam uvedene doporucenia, s ktorymi nesuhlasite? Napiste nam prosim preco.
Tie nevyuzivane byvale fungujuce fabriky, opravaranske priestory, su v najvacsej miere v menej rozvinutych regionoch. Chatraju, "caka sa"ci nezacnu padat vyrobne haly. Reagovat na trendy v oblasti inteligentného priemyslu a zvyšovania produktivity sa da prave rychlou a lacnou adaptaciou takychto infrastruktur.
Opäť taketo navrhy novych zakonnych predpisov evokuju pochybnosti o skutocne ekonomicky efektivnom procese na Ministerstve hospodarstva pod vedenim Sulika. Stale vyklicia pochybnosti ci taketo argumentacne formulacie obsahujuce napriklad taketo slovne vazby "strategicke uzemie","pravnicka osoba zriadená ministerstvom hospodárstva","výrazne znižuje niektoré podmienky","Situácia sa podľa ministerstva hospodárstva za viac ako 20 rokov zmenila vo väčšine vstupných atribútov", nie su iba rafinovane zahmlievania a "udice"pre politikov. Vyrobari, vyvojari a vyskumnici na taketo definicie podmienok statnych dotacii reaguju s velkou nevolou. Zase im chcu "velit" hochstapleri. Cez peniaze.
Sulikovi zrejme vobec nenapadlo, ze zmeny v trendoch pripravy takychto tzv. vyznamnych investicii by mali v prvom rade obsahovat podmienky, proces a kontrolu vydávania osvedčení o významných investíciách prioritne s obsahom hodnotenia jestvujucich kapacit pre planovane ciele. Kapacit jestvujucich vyrobnych priestorov, odbornych personalnych kapacit. My nepotrebujeme bez takychto hodnotiacich analyz budovat nejake vzletne nazyvane strategicke parky, ked po doklanom zmapovani nevyuzivanych vyrobnych priestorov v obrovskom rozsahu po celom Slovensku bude tieto ucelne revitalizovat, prisposobit ich potrebam tych tzv. vyznamnych investicii. Bez zaberu, teda likvidacie polnohospodarskych pozemkov, s ovela mensimi investiciami ako do novych vyrobnych priestorov budovanych na zelenej luke . V celom tom popise vraj noveho pristupu k investiciam vidime iba snahu pomenit pravidla vydavania osvedceni, aby vraj sa postupovalo strategicky, aby investicie smerovali do menej rozvinutych regionov.
Srdecna vdaka za tuto osvetu. Ked to citam, tak vo mne narasta presvedcenie, ze tieto metody, to je vlastne legalizovana kriminalita. Ako je mozne, ze to vacsine ludi, ktori musia na tie takto vyprodukovane akcie, dane, najmy, vyvazane zisky do schranok v danovych rajoch pracovat - robiac uzitkovu cinnost alebo sluzby, nevadi. Najskor preto, ze o tom absolutne nevedia ako ich okradaju. Ako je mozne, ze aj pri sucasnych moznostiach zdielania informacii cez internet, ktore trvaju uz tiez desiatky rokov, sa o tom medzi ludmi vie takto malo.
Vy mate cudne predstavy, ze tu ide o nejaku informatizaciu. To, ze sa takto tazko u nas adaptuju i rodia nove spolahlive softwareove produkty je sposobene tym, ze spickovi odbornici sa pokazili, nepracuju poctivo pre uspech nimi produkovanych systemov, ale zneuzivaju moznosti pri dojednavani zmluv zvelicovat narocnost ich tvorby, zvysujuc casy trvania ich produkcie, nafukuju personalne naroky pri ich tvorbe, z coho potom vyplyvaju tazkosti pri sucinnosti priamo zucastnenych tvorcov a aj vedenia tychto prac.
Su urcite na Slovensku schopne mensie skupiny tzv. IT-ckarov, ktori vedia pracovat inac a aj pracuju inac, no tito zrejme nie su vo vyberovych procesoch zadavania uloh takychto systemov, ktorych typickym prikladom je v sucasnosti pozadovany system v zdravotnictve.
Ano zdravotnictvo je v hroznom stave, ale vobec nie vinou riadenia sucasneho ministra. Stav v ktorom je maju na svedomi vlady, ktore vladli posledne 4 volebne obdobia. Zacalo to jeho privatizaciou a pokracovalo vyciciavanim financnych prostriedkov urcenych pre celostatne zdravotnicke sluzby penťakmi cez ich chamtivost zarabat na ludskom nestasti.
Lenze ak ide o stotisicove sumy, tak prvotny povod tychto penazi by mal byt v prvoradom zaujme vysetrovatelov. Tam uz je potom sledovatelne s akou frekvenciou sa taketo transakcie deju a kam smeruju zdrojom dolezitych informacii pre dalsie ovela hlbsie vysetrovanie.
Vcera v niektorej TV uviedli reportaz o tom, ze sa takmer milionove ciastky penazi v hotovsori prevazaju sukromnymi lietadlami do Dubaja. Tiez to zakoncili tym, ze viacej sa o tom nezistilo. To je pristup k tomuto problemu ako v nejakej estrade.
Pravdu povediac takyto postup mi neide do hlavy, nerozumiem ako je vobec mozny. Myslite namiesto prijatia provizie alebo namiesto poskytnutia provizie? Kde v akom trezore moze byt bianko zmluva o kupe tej firmy ? Vsak kazda firma je evidovana v Obchodnom registri Slovenskej republiky. Cize myslite, ze urdnici spravujuci Obchodny register v tom idu tiez? Ci uz to maju podvodnici vymyslene aj cez kupy zahranicnych firiem?
V reale je to vraj, ako pisete, este komplikovanejsie. Pritom tento priklad je iba jedna z mnohych moznych ciest.
Dufajme, ze ste odstartovali vseludovy zaujem o tieto postupy.
Polozili ste si aj otazku ci ten Sulik uz urobil nieco vyznamne uzitocne pre stat? Vsak to je typicky hrabos, mamonar, pre svoje osobne, hlavne majetkove zaujmy. Tiez volebne zaujmy. Takze nie predseda vlady ide po nom, ale jeho ciele nie su po voli vsetkym poctivym vlastencom na Slovensku. O jeho odbornosti rozprava len on sam a jeho tajomnik.
Chlapi, ale vsak pohyby penazi v stovkach tisicoch Eur "zanechavaju stopy" v kazdom pripade. To fakt sa neda vydedukovat kto komu platil tzv. provizie? Ak vsak stale plati zakon v obchodnom zakonniku tohoto posr..... kapitalizmu na Slovensku, ze platenie provizii je v sulade so zakonom, tak plati uplne to co pisete. Aj tak vsak ten pociatocny zdroj financii ostava v polohe, ze obvykle nie je verejne znamy ich povod. Takze ten kto ich poskytol by mal byt vyvlastneny.
Tiez opomenul uvahu ci bolo ozaj nevyhnutne pokracovat v privatizacii len kvoli zadlzeniu. Ine staty svoje zadlzenia zvacsovali, ale zasadne sa nezbavovali tzv. strategickych podnikov a podnikov, ktore bolo mozne privatizovat hromadnou kuponovou privtizaciou. Ani zamedzeniu dalsieho predaja sprivatizovanych podnikov sa nevenuje, potom co sa dostavali do insolventnosti (nemalo byt dovolene ich dalej predavat, najma nie do zahranicia). Jednoducho mal byt zakon, ze sa vracaju exekuciou do vlastnictva statu.
Neviete preco sa mi vybavuje pred ocami stale Miklos, ked o tomto pisem. Teoretik, ktory nas ozobracil. Nema k nemu blizko aj taky vyskumnik ako je pan Bačišin? Mozno, ze este to tu doplni a pokusi si obhajit svoje postoje.
"Nie je podstatný nový systém odpočúvania, ale nová nezávislá kontrolná a vyšetrovacia inšpekcia," zdôraznil exminister obrany z roku 2013 Fedor, podpredseda SDKU. Pripomenul, že dlhodobo navrhuje zavedenie nezávislej Generálnej inšpekcie bezpečnostných zborov. "Znamenala by efektívny nástroj na vyšetrenie pochybení príslušníkov bezpečnostných zborov, ako aj únikov utajovaných materiálov či odpočúvaní z prostredia polície alebo tajných služieb," vysvetlil.
Aktualna poziadavka aj dnes. Mame uz takuto inspekciu?
Pisete: "Toxické konanie toxických ludí, je zakódované v samotných finančných tokoch kapitalizmu, ošetrené "demokraciou" ich toxickej moci."
Napriklad takychto toxickych osob : https://www.trend.sk/spravy/karuselovych-pod… ?
Odporúčame