Čo sa týka kamiónovej prepravy, už pôvodný text Smernice, v bode Amendmenť 5 - Recital 10 definoval, že
"Because of the highly mobile nature of work in international road transport, the posting of workers raises particular legal questions which should be addressed through sector-specific legislation."
Takže naozaj zásadná bude iná Smernica (nie 96/71 o vysielaní pracovníkov) - http://www.telecom.gov.sk/inde... Pri tej sa ale legislatívny proces iba začína.
Šanca zastaviť túto Smernicu v Európskom parlamente je zrejme minimálna. Už predchádzajúca Smernica znížila konkurencieschopnosť SK spoločností v západnej Európe (htt ps://blog.etrend.sk/radovan...iesi-schrankov e-firmy-a-subdodavat elov--eu-also-deals-with-letterbox -companies-and-subcontractors.html). Táto Smernica, s povinnosťou poskytovať vyslaným zamestnancom porovnateľnú mzdu ako je mzda v krajine vyslania, môže byť pre SK spoločnosti na západných trhoch likvidačná.