problém nie je koľko má poslanec...........ale kto je to...........ak tam bude elita národa, nech majú aj 20000€...........ak výsledkom ich práce bude všeobecná spokojnosť obyvateľstva
problém nie je koľko má poslanec...........ale kto je to...........ak tam bude elita národa, nech majú aj 20000€...........ak výsledkom ich práce bude všeobecná spokojnosť obyvateľstva
Ľudia, ktorí odmietajú liberálny kapitalizmus sa radi odvolávajú na ruku štátu. Ale čo je to ten štát? Nie náhodou malá skupina politikov a úradníkov, ktorí majú za chrbtom ekonomickú oligarchiu, ktorá si robí čo chce, najmä udržiava ľudí v nevedomí???????
Je to cieľ, ku ktorému budeme smerovať. Ale predbehli ste dobu. Zatiaľ to nemá žiadny štát na svete, je to vízia budúcnosti. Niet pochýb, že dofinancované súkromné školstvo produkuje nepomerne viac vzdelaných ľudí s rozvinutým nadaním. Avšak, ak by sme to chceli realizovať skokovo, viac ako polovica populácie by nemala dostupné vzdelanie, nedokázali by platiť súkromné školy. Vzdelanie by bolo len elitárske a to v časoch doznievajúceho socializmu je ťažko cez čiaru. Ale, je vysoko pravdepodobné, že sa smerom k duálnemu vzdelávaniu dopracujeme v priebehu pár dekád. Akonáhle sa trh práce zredukuje na informatiku, robotiku a automatizáciu a väčšina profesií stratí zmysel, súkromné korporácie budú financovať súkromné školy, aby si školili ľudí pre svoje sofistikované technológie. To ale už bude čas, keď polovica ľudí bude na nepodmienenom príjme a celoživotne bez práce. Aktuálne scifi, ale aj pred 2000 rokmi si ľudia ťukali na čelo, že by mohlo existovať niečo ako lietadlo:)))).
Dobre, už len v krátkosti...............na základe čoho sa vyhodnocujú svetové univerzity? nie náhodou aj za to, koľko učiteľov je zapojených do vedeckých projektov? A čo tak Vysoká škola podníkaní v Ostrave................kvalitu tam učí manažérka kvality s Mittal Steelu.............manažment tam učí riaditeľ banského závodu..................manažment HR tam učí riaditeľ Úradu práce Ostrava.................divné však?
keby sme mali dobrých učiteľov, tak sme svetová veľmoc, sme vo všetkom dobrí, bohatí, úspešní.........plní vzdelaných a šikovných ľudí..........jednotka vo vesmírnom priemysle, robotike.............spomínam si na fim Dobrý Will Hunting...............keď sa ho spýtali, prečo nevyštudoval Harvard, keď je tak nadaný..............povedal niečo ako............načo dávať za štúdium 100000 dolárov ročne, keď si zaplatím 10 dolárov za členské v knižnici a načítam si tie isté znalosti ako absolvent Harvardu...............táto veta je skvelá, obsahuje celú pointu.................ak učiteľ nedá žiakovi pridanpú hodnotu v podobe životných skúseností a výraznej odbornosti..............je zbytočným článkom vzdelávania
pipko.........výsledkom každej činnosti musí byť konkrétny stav zlepšenia, zmeny.............ak si dobrý obchodník, firma zarobí peniaze........ak si dobrý vedec, vymyslíš patent.........ak si dobrý lekár............pomôžeš vyliečiť, alebo aspoň zmierniť utrpenie.................tak poďme spolu vymedziť, čo by mal byť produktom práce učiteľa na druhom stupni ZŠ, aby to bolo hmatateľné a spoločnosť to vnímala ako prínosné.................prečo má učiteľ v súčasnosti také postavenie ako má?.............nejaká náhoda?...........niečo, čomu nikto nerozumie?..............dúfam, že nemám IQ vyššie ako 145, to by som bol sociálny psychopat..............ale taktiež dúfam, že budem stretávať najmä ľudí, ktorí nedisponujú mentálnou podnormou................pre svoje psychické zdravie:))))...........
doplním.............prvý stupeň základného školstva je o nadobudnutí gramostnosti...........takže tam môžu byť teoretici............potom by už mali byť profíci zo svojich odborov
Reformu reforiem..................učiť by mali mať právo len ľudia, ktorí niečo dokázali vo svojom odbore. Tak ako akademici musia naháňať granty a realizovať výskumné projekty, mali by to robiť aj na úrovni základného a stredného školstva. Pestúnky tam predsa nepotrebujeme. Resp. áno, ale potom sú ich platy skoro nadhodnotené.
Nikomu zo Slovákov nevadí, aké bludy sa učia deti napr. na dejepise? za 2. svetovú vojnu je zodpovedný Hitler? To naozaj? A čo to financovanie amerických a anglických bánk a dohody so Stalinom. príčinou 1. svetovej vojny bol atentát na člena kráľovskej rodiny? Ha..........je mi zle, keď len počuješ tieto drísty, ktoré papagájujú učitelia. Žiadna sebareflexia, žiadne štúdium dejín...........nič. Celé školstvo potrebuje totálnu reformu.
Súhlasím, preto otáčam otázku............za toto by mali učitelia mať 2000€ mesačne? Ak pridaná hodnota ich výkonu je 0,0000001? Ja musím v práci ukázať, že viem........a potom si môžem pýtať peniaze. Dopredu mi nikto nezaplatí s tým, že ja budem pracovať výkonne, až ma niekto vysoko ohodnotí. Školstvo by malo fungovať úplne inak. Vyštuduješ fyziku, zamestnáš sa v nejakom výskumnom pre jadrovú energetiku, tam odpracuješ 20 rokov a potom sa môžeš uchádzať o prácu učiteľa fyziky..........samozrejme s adekvátnym ohodnotením. Potom bude super, ako a čo sa naučia naše deti v školách. Chceš učiť dejepis? Zamestnaj sa v oblasti archeológie alebo histórie, skúmaj dejiny, urob nejaké významné práce a objavy a potom sa uchádzaj o prácu učiteľa............a realita súčasnoti. Vezmem si týždeň dovolenky, prečítam si nejakú dosť biednu učebnicu dejepisu a po týždni to idem papagájovať deťom..........a chcem za to plat ministra..........ja v tom vidím sakra rozdiel
sledujem už 5 rokov svoju dcéru a nevychádzam z údivu, čo sa deje v ZŠ.........musím sa pýtať na rodičovských združeniach, prečo nedostávajú domáce úlohy.............prečo nerobia poriadne projekty...........samé suplované hodiny...........trikrát sa im za rok vystrieda učiteľ na predmete............vôbec sa neučí a má jednotky...........keď sa jej spýtam, prečo nečíta knihy...........vraj nemajú žiadny povinný zoznam............je mi jasné, že ZŠ mojim deťom nič nedá..........snáď sa to zlepší potom na strednej
Problematika učiteľstva má dve tváre. Na jednej strane by bolo fajn, ak by boli viac ohodnotení, ako aj ostatní ľudia v SR....na strane druhej, školstvo je v takom odbornom úpadku, že z pohľadu biznisového si nezaslúžia nič len 25 na zadok. Porovnajme si bonitu lekára, ktorý vyštuduje fakt ťažkú školu, čo zvládne ani nie 1% populácie, k tomu potom musí absolvovať rôzne cirkulácie, stáže, navštevovať medzinárodné sympóziá, konferencie, prednášať a veľa, veľa sa učiť, neustále. Oproti tomu, taký učiteľ, rýchlokvasený absolvent VŠ, ktorý sa doslova nabiflí nejakú učebnicu pre 5. ročník dejepis a potom to 40 rokov papagáguje, ani nerozmýšľajúc, či je pravda to, čo rozpráva deťom........pardon, učiteľ, ak by mal mať top bonitu, musel by to byť nejaký vzdelaný, rozhľadený, skúsený človek.....čo vie o svete "učiteľ", ktorý nikdy nikde reálne nepracoval? Je to čistý teoretik. To môže byť potom učiteľ každý. Ak áno, táto profesia nemá väčšiu hodnotu. Skutočných učiteľov máme málo.........
to je pravda.........ja by som bol za, aby bol ekomost aj každých 5 km po celom SR............ale pravda je aj to, že zvieratá treba regulovať, aby nevznikala v prírode nerovnováha
ak myslíme aj na druhých, udrživaame sociálny zmier, tým chránime aj seba aj svoje rodiny, aby sme sa mali dobre a bezpečne.............tešme sa, ak sa máme dobre.......a nezabúdajme, že príroda nenadelila každému rovnako!!!!!!
ak chceme samých seba považovať za rozumných ľudí, demokratickú a sociálnu spoločnosť, tak rozhodne platí, že nikto nesmie žiť na ulici, muž, žena ani dieťa.........ľudia majú rôzne príbehy, lepšie aj horšie........na SR snáď žijú aj krestania..........čo tak láska k blížnemu? súcit.......snaha pomôcť........zdieľať svoj štát.........
zle nastavený systém............nemotivujúci pracovať
A životné minimum je tušim 205€.....
Rudy, roboty je dosť, ale problém je náklad na logistiku...............ty budeš dochádzať denne niekam 50km, dostaneš potom minimálnu mzdu, z ktorej Ti polovicu zožerú cestovné náklady? Takže budeš robiť celý mesiac za 200-250€ mesačne a strácať tak 10-11 hodín denne mimo rodinu???
Odporúčame