Test: Škoda Scala 1.0 TSI. Manuál litrovému motoru svedčí, cena je prijateľná
Nie, nemyslel. Chcel som tým povedať iba to, že kvôli predsudkom sme schopní dehonestovať čokoľvek, nielen autá. Historky o tom, že trojvalcový motor je vhodný iba do kosačky alebo, že ich automobilký montujú do svojich vlajkových lodí ako motorčeky na stierače sú už otrepané a trápne. Myslím si, že ak by koncern VW nebol presvedčený, že tie motory niečo vydržia, určite by ich nedávali do takého širokého spektra modelov, vrátane oveľa ťažších ako je Scala. Ďalšie problémy si po Dieselgate nemôžu dovoliť. S týmto motorom som zatiaľ precestoval polovicu Európy, zatiaľ bez akýchkoľvek problémov s diaľničnou reálnou spotrebou 5,5 - 5,7 L a to vždy s plne obsadeným a naloženým autom. Ešte raz pripomeniem, že to auto porovnávam s Golfom 1.6 TDI, ktorý som mal predtým. Scala má aj s trojvalcom lepšiu dynamiku, motor je výrazne tichší, kombinovaná dlhodobá spotreba nepatrne vyššia (Scala 6,0 L, Golf mal 5,7 L).