Modela čiernej pleti z Lidl letáku kauza v Česku šokovala
Podľa reakcií tu i inde je zrejmé, že ľuďom nevadí jeden černoch v letáku, ale čas, v akom sa Lidl rozhodol pre takú "kampaň". Keď sa do Európy hrnú státisíce Afričanov a ľuďom postupne dochádza trpezlivosť, tak takéto skryté provokovanie a vzdorovitý prístup (kde zmizlo náš zákazník - náš pán? Naozaj nás idú nemecké obchodné reťazce učiť, čo je správne a čo nie?) ničomu neprospeje. Dám krk na to, že pár rokov dozadu by si farebného modela v letáku až na pár jedincov nikto ani len nevšimol.
Reakcia Lidlu, že robí jeden leták pre všetky krajiny je smiešna - takému veľkému reťazcu nemôže robiť žiadny problém si v Česku zaplatiť jedného fotografa a dvoch ľudí, ktorí na seba navlečú pár kúskov oblečenia. Dokážu to i regionálne slovenské obchody a predsa len ich to finančne nezruinuje.
A chudák černoško, ktorého reakcie Európanov šokovali - dal podobné vyhlásenie aj ohľadom svojich vzdialených príbuzných v Afrike, pre ktorých je znásilňovanie, vraždenie a korumpovanie denným chlebíčkom?