Crash Test
Neviem si predstavit vysledok crash testu - ta baterka vpredu je na moj vkus dost nedeformovatelna, ocakavam, ze po naraze skonci v naruci posadky...
Crash Test
Neviem si predstavit vysledok crash testu - ta baterka vpredu je na moj vkus dost nedeformovatelna, ocakavam, ze po naraze skonci v naruci posadky...
Lumix
Jeden Lumix som mal, sumel uz na zakladnych 80 ISO. Musim ale uznat, ze objektiv mal naozaj vyborny, ovladanie v style zrkadlovky, rychly start, mechanicky zoom. Ano, tusite spravne, bol to FZ30. Rok na to som kupil opat vyrobok Panasonicu - malu mini DV kameru NVGS27. Opat to bola zla kupa - kamera bola pouzitelna iba vonku, ked som nieco natacal v miestnosti, odsumenie bolo nevyhnutne a s nim aj strata detailov. Nastastie som za nu dal iba 6k SKK. Panasonic uz nikdy viac.
Re: 1.2
1.2 TSI sa vraj ma montovat iba do 4x2, pretoze v 4x4 by soferovi zozral aj gate...
Cena
Uz sa tesim na Duster, ten bude mat takuto cenu v plnej vybave. Nech sa na mna nikto nehneva, no za takuto nalestenu kopu srotu je to jednoducho privela. Co tam ma taku hodnotu ? Asi iba logo vyrobcu. A aj o tom by sa dalo debatovat. Tuto krabicu v terene nakopne aj Panda 4x4. Strasne som zvedavy na zivotnost toho motora a naklady na udrzanie v prevadzke po 100 tisic km
Dakujem, toto nechcem, pre Yetiho iba 2 - litroveho turbochrochta...
Motor
Atmosfericky dvanastvalec ? Preco mu nedali aspon 2 turba ? Tych 700 koni by potom dostali z objemu o 1/3 mensieho a teda aj lahsieho (motora), co by malo za nasledok mierne vylepsenie akceleracie. Ale zasa nie je nic krajsie, ako zvuk dvanastvalca bez turba...
Kradnutie
Preco sa vsade hovori o kradnuti ? Kradez je predsa cin,po ktorom povodnemu majitelovi chyba ukradnuta vec. M$ by to mal nazyvat pravym menom - neopravnene pouzitie software. A to je diametralne odlisne od kradeze. Okrem toho, kedy konecne budem moct reklamovat chybnu cinnost software ??
Inak mat doma M$ Office je pre 95% ludi vyslovene mrhanie diskovym priestorom. OO je rovnako dobry a vykonny. Da sa pouzit prakticky na vsetko, nielen doma, ale vo vacsine pripadov aj v kancelarii vacsej firmy. Su samozrejme specialne aplikacie, ktore jednoducho OO nezvladne, jedna sa hlavne o rozne veci v Exceli, ktore sa nedaju skonvertovat do OO.
Re: Vážený V 12
Teoria o "uzavreti sil v tele spojky" je naozaj pravdiva, pretoze spojka ma stit, o ktory sa opieraju elementy centralnej pruziny, takze jej silove posobenie naozaj klukovku axialne nezatazuje. V mojom predoslom vyjadreni, ze klukovka je axialne zatazena centralnou pruzinou som bol naozaj nepresny, to iste plati aj o vyroku, ze ani pri vysliapnuti spojky nie je axiale zatazena.
Zatazena je, ale iba zlomkom sily potrebnej na vyvodenie trenia prenesajuceho krutiaci moment, pretoze elementy centralnej pruziny posobia ako paka redukujuca sily. Takze poskodenie lozisk klukovky naozaj nehrozi v ziadnom pripade.
Re: autor má trochu pravdu,ale ani nevie v čom
Neviem ako na Mercedesoch, no v nakladiakoch tazko vytlacis spojku, ked nemas vzduch - tu pruzinu bez posilovaca jednoducho nepretlacis.
Re: Spojka
Redakcia
Pozrite si konstrukciu spojky, ulozenia klukovky atd. a potom tu tlacte ludom do hlavy kaleraby. Po uplnom vysliapnuti spojky NIC opakujem NIC nesposobuje axialne zatazenie klukovky. Jedinu axialnu silu na klukovicu vyvija centralna pruzina pritlacneho taniera spojky. A tuto silu eliminujem vysliapnutim spojky. Priemerne inteligentny stredoskolak tie obrazky pochopi behom minuty..
Prosim Vas, odpustite si taketo clanky, pretoze odbornici si zacnu mysliet, ze tiez mate turboskoly podobne tej v Plzni a Trencine.
Spojka
Dalsi nezmysel o axialnych loziskach klukovky motora.
Autor, videl si niekedy ako vyzera spojka s centralnou pruzinou ? Ak nie, pozri si prosim http://images.google.sk/imgres?imgurl=http://www.automotivearticles.com/uploads/clutch__2_.jpg&imgrefurl=http://www.automotivearticles.com/Clutch_Operation_Explained.shtml&usg=__3wJW5AJ0PUwc0m1G6oLegPD6uuo=&h=306&w=334&sz=46&hl=sk&start=19&um=1&itbs=1&tbnid=KymhpimXS7_ppM:&tbnh=109&tbnw=119&prev=/images%3Fq%3Dclutch%26hl%3Dsk%26sa%3DX%26um%3D1 a potom pis nezmysly o axialnych loziskach klukovky motora. Iba jedine axialne lozisko dostava zabrat - a to je vytlacne, ktore je na tuto namahu stavane. A jedine, co mu vadi je blbec za volantom, ktory nechava nohu na spojke aj za normalnej jazdy. Lozisko potom spolahlivo odide po 30 - 40 tisic km...
Re: Obmedzovac otacok
Uvediem priklad - motor je vypocitany tak, aby dlhodobo zniesol 6000 rpm. No obmedzovacom je "zabrzdeny" na 4500. A prave tu aj konci cervene pole. Ako som uz pisal, pri nakladiakovych motoroch je tento rozdiel este vacsi kvoli motorovej brzde. Motor je napocitany na 4000 rpm, obmedzovac ho kroti na 1900, pricom na motorovke sa da vytocit na 2800 az 3000.
Re: Obmedzovac otacok
ERG - nehadam sa, netvrdim, ze je otvoreny v max. otackach, to som nikde nepisal. Na mojej starej fordke (motor ENDURA DE 1.8 TD bez intercoolera) je otvoreny od cca 2500 do 3000 rpm, citim to na tahu motora. Tah zacne na 1800 a rychlo rastie po 2200, do 2500 to uz nie je az take markantne. Potom motor relativne "zvadne", aby chytil druhy dych nad 3000 do 4000, kde uz z tahom konci. Maximalne otacky ma 4500, su dosiahnutelne na 1 a 2, na 3 horko - tazko, 4 a 5 bez sance.
Re: Obmedzovac otacok
K vstrekovaciemu tlaku a otackam - dalsia blbost ! Zvysovanie vstrekovacich tlakov je potrebne pre co najjemnejsie a najrychlejsie rozprasenie nafty v spalovacom priestore, co vedie ku kvalitnejsiemu spaleniu zmesi a tym k mensiemu podielu skodlivyn v spalinach a nizsej spotrebe. Uz motory nakladiakov zpred 20 rokov dosahovali vstreky 1800 az 2200 barov - napr. Detroid Diesel C60, kory sa s velkou pompou montoval do LIAZ-ov. Jeho maximalne otacky boli iba 2000 za minutu. To iste plati o ktoromkolvek motore nakladiaku aj dnes - preto sa minimalne pouzivaju klasicke vstrekovacie cerpadla, ale hlavove vstrekovace, s ktorymi je mozne riadit okamih pociatku vstreku pre kazdy valec zvlast v zavislosti od jeho teploty a tlakov.
Re: camiony
Ano, ale netreba zabudat na jednu dolezitu vec - pri 80-tke sa ma ten motor kamionu na najvdlhsom prevode 1300 az 1400 otacok, pretoze prave tu ma najnizsiu mernu spotrebu a vacsinou tamer najvyssi krutiaci moment. Cize ziadne zurive tocenie az k obmedzovacu, co je vacsinou 1900 az 2100 otacok. Inak pri brzdeni motorom sa da ist aj na 2500 az 2800...
Re: Obmedzovac otacok
Spalovanie vo vyfukovom trakte je nekvalitne, takze vznika obrovske mnozstvo NOx, tuhych castic a ostatneho svinstva. A prave od toho su cidla merajuce vsetky prevadzkove hodnoty motora, na ich zaklade RJ upravi parametre (predvstrek, casovanie ventilov, otvorenie / zavretie wastegate ci EGR atd.), aby okamzite zabranila takejto situacii
Ak niekto odrovna 313CDI, moze si buchat hlavu o mur, ze tankoval smejdovu naftu, ktora poskodila vstrekovace. Moderne motory su veeelmi haklive na kvalitu paliva. Staremu stacilo nacurat do nadrze, zriedit to s brzdovou kvapalinou, olejom a benzinom, pridat trochu nafty a islo to, cmudil sice ako rozhaseny traktor, ale isiel
Synovec ma Patrol 2.8 TDI, taha za nim 3 tonovy prives, jazdi dost mimo ciest na redukciu a plny plyn, ani po 200 tisicoch na tom motore nic nevidno - kompresne tlaky ako na novom. Vsetko je to otazka kvality paliva a mazadla. Iny znamy ma zasa stare Vito s dieslom a to iste - voz je uz hrdzavy, ale motor ide ako cert.
Re: Obmedzovac otacok
Vazeni, nastudujte si, ako to s tymi motormi je. Potom sa mozeme porozpravat. Motor riadeny elektronikou sa takto znicit neda, od toho su tam cidla.
Hovori Vam nieco stredna a maximalna piestova rychlost, wastegate ci EGR
Kazdy jeden motor, jedno ci benzin alebo diesel ma obmedzovac otacok. Dovodom je prave zabranenie neefektivnemu spalovaniu zmesi aj vo vyfukovom trakte a podpaleniu ventilov, ci odpisaniu turba. Ako je potom mozne, ze napr. Ford TDCi na volnu akceleraciu vytoci 4 a pol tisica (plyn na podlahe, nafta ide do valcov "prudom") a pod zatazou tiez iba 4 a pol ? Podla Vasej teorie by sa bez zataze mal rozbehnut na 10 tisic. A preco sa nerozbehne ? Pretoze OBMEDZOVAC OTACOK...
Obmedzovac otacok
Vazeny autor
co myslis, na co ma kazdy diesel obmedzovac otacok, ktory je nastaveny na 3/4 konstrukcnych, na ktore je ten motor vypocitany ?
Odporúčame