Kua, trawler viezol VA 111-tky ?
Kua, trawler viezol VA 111-tky ?
Jazdil som s 33 aj 35 kW motorom. Nemal som ziadny vaznejsi problem, no ked ma v kopci na Makove vyblikal a potom predbehol Case II s plnou vleckou hnoja, pochopil som, ze problem mam :) Teraz zasa maju problem ini imbecili na tunenych Fabiach a Octavkach, ked nechapu, ze nemam potrebu sa s nimi pretekat.
Ked kupis mojho jazdeneho Focusa, na Duster sa nahovorit dam.
Taktiez si myslim, ze ako SUV je Duster daleko lepsia volba nez Yeti - AWD lock, vyssia svetlost, jednoduchost a nenarocnost, extremne priazniva cena. Uvidime, ako to bude s dlhodobou spolahlivostou.
Mal som tu cest s Fabiou 1.2 TSI 63 kW (slabsi model). Tiez som sa najprv uskrnal, co, jedna-dvojka - to predsa nemoze ist. No velmi prijemne ma prekvapil. Fabia zrychlovala uplne bez problemov, ziadne podradovanie ako na atmosferickych motoroch s kubaturou aj o hodne vyssou. Skratka pohodova prijemna jazda. Motor ihned reagoval na plyn, prakticky bez turbodiery, takze v kopci pred Hlohovcom som si trufol a nalozil to aj 1.6/74kW Focusu. Jeho majitel sa potom pytal, ci to mame RS-ku :)
No dat takyto motor do auta velkosti a hmotnosti Yetiho, hmmm, a potom povedat :
"Základná Škoda Yeti sa najlepšie cíti v meste."
hmmm, niekde je chyba. Ako sa moze velka krava Yeti citit dobre v meste ? Ked chcem auto vyhradne do mesta a prave Skodovku, tak urcite Fabiu TSI. No konkurencia je vsadepritomna - Chevy Spark, Hyu Atos atd.
A ked SUV, tak jedine so slusnym pohonom, nie Haldexom. Uzamknutie pohonu druhej napravy je jednoducho nutnost. A to Haldex nevie...
Dennodenne sa stretavam s ludmi, ktori maju tituly z masmedialnej komunikacie a inych paodborov na nasich slavnych univerzitach, aj to porobene vecerne len vo vidine vyssich platov. Nechtiac som bol aj svedkom rozhovoru, ako magistra dva mesiace po ziskani titulu dosla za svojim sefom s diplomom, ze uz ma titul a chce vyssiu mzdu. A jej sef s velkym Š sa jej spytal : A za co ? Ved mnozstvo a narocnost prace sa Ti nezmenila, robis tie iste kiksy ako pred tym. Bola maximalne rozcarovana, pretoze plat jej nezvysil...
A takychto pripadov je strasne vela. Ja si myslim, ze neexistuje skola, ktora nauci ministrovaniu, takze VS potrebna naozaj nie je. Ved nejde navrhovat mosty, ci projektovat priehrady alebo vypocitavat tlakove nadoby jadrovych reaktorov...
Kua, kedy konecne vyrobcovia pochopia, ze do kombika je 70 koni malo ? Staci, aby tam boli 4 ludia a v kopci neudrzi ani 90tku bez toho, zeby siel motor vyskocit zpod kapoty. V piatok na R1 medzi Seredou a Sopornou jeden magor na Cliu 1.2 skoro vyrobil buracku - od Galanty sa pripojil na dialnicu a hned sup do rychleho pruhu. Myslel si, ze za 10 sekund vytoci 130. Esteze jazdim predpisovo, inak by som ho potlacil, dementa. Kym to rozbehol na 130, boli sme pri odbocke do Soporne. Auta s malolitraznym benzinovym motorom, ktore nemaju vykonovy pomer aspon 100 koni na tonu by na dialnici nemali co hladat - kazde predbiehanie trva pridlho, do kopca ich vyblika aj kamion. Su skratka nebezpecne.
Vaz. p. Redaktor,
Ja proti clanku ako takemu nemam absolutne nic, dokonca tvrdim, ze by to malo byt povinne citanie pre kazdeho nestastnika, ktory kupi HTP a Skodovka by to mala pribalovat ako povinnu vybavu do Fabii s tymto motorom.
Nepacilo sa mi ale, ze to bolo napisane ako cez kopirak z nizsiespomenuteho PDFka BEZ UDANIA ZDROJA. Nic viac, nic menej.
Kua, nejako to nefunguje, este raz :
www.cimbu.cz/clanky/auto-moto_htp.pdf
Lepsia linka je http://www.cimbu.cz/clanky%2%20Fauto-moto_htp.pdf
Stare ako republika, autor mohol aspon uviest zdroj podstatnej casti clanku. Takto to smrdi plagiatom.
Stacilo pripisat :
Zdroj http://www.google.sk/url?sa=t&source=web&cd=2&ved= 0CCEQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.cimbu.cz%2Fclanky%2 Fauto-moto_htp.pdf&rct=j&q=hromada+technickych+pro blemu&ei=tWwrTJqXBdKPOMLB8LID&usg=AFQjCNHZIMrgOAC1 Tj2wUQVT71dARZfFqw&sig2=Snb1qgRjx-YgTR1h2MFnqg
Z neznameho dovodu je v linke na obrazok medzera pred 6.png
Co mam z KO ak su identifikacne znaky nezmenene a auto je sposobile, ked je ukradnute niekde v Spanielsku ? Iba problem. A KO ma mala od takychto problemov uchranit.
Uz som to pisal ! Takze este raz a po lopate :
www.ko.sk, klikni na Overenie vozidla, zadaj VIN z toho protokolu a citaj :)
Ak by si mal problem, tu je ukazkovy obrazok :
http://img638.imageshack.us/img638/1304/5687398 6.png
K servisnym historiam - ano, uvedene znacky to maju, ale iba vtedy, ked bolo auto kupene na Slovensku. Pre dovezene auta to neplati, aspon mi to povedat nechceli so szdovodnenim, ze k takymto informaciam zo zahranicia pristup nemaju.
Bajky - predajcovia su teda riadni bajkari - "Ja nestacam, co by som z toho mal" alebo "Rychlo si auto zoberte, pretoze poobede si pren pridu az z druheho konca republiky" atd. To samozrejme bajky su, a krasne...
Suhlasim, ze su znacky, ktore poskytnu info o servisnej historii v zahranici, no ja som na taku stastie nemal (Ford, Hyundai ci Peugeot), vsetko som musel riesit cez rozne internetove fora.
Este raz KO - dobre si pozri nejake vozidlo, ktore preslo KO na www.ko.sk. Je tam jasne napisane dokonca cervenym : VOZIDLO NEPREVERENE V ZAHRANICI - celkom pokojne moze pochadzat z trestnej cinnosti. Takze Tvoje vyjadrenie "nato je KO, aby sa zistilo, ci nepochadza z trestnej cinnosti zo zahanicia....." je uplne mimo. S tym poslednym ale bezvyhradne suhlasim :(
Pozadujte garanciu najazdenych kilometrov - hmmm, to na Slovensku potom nekupim asi ziadne auto :)
Inak linka www.zkontrolujsiauto.cz nefunguje. Preco asi ?
K tomu KO - vsade pisu, ze vozidlo nie je preverene v zahranici. Tym padom je KO nepostihnutelna a sluzi iba na vytahovanie penazi z vrecka ludi.
Viem, ze servisy poskytuju info o historii, no vo velkej vacsine bohuzial iba v krajine servisovania. Ten navrhovany portal by cele toto velmi zjednodusil - pridem do bazaru, vyhladnem karu, VIN supnem do portalu a hned viem, na com som. Maly priklad - mal som vyhliadnute celkom slusne Mondeo, motor bezvadny, predajca Auto Studeny Nitra svatosvate vyhlasoval, ze on nestaca a ze si servisku mozem uverit priamo v nitrianskom Forde. Samozrejme som tam volal, chlapik po chvili zahlasil, ze o aute nema zaznam, takze mi nic nevie zistit. A to som volal zo svojho mobilu, takze ma tam nepoznali. No stacil dotaz na spravne miesto a zrazu bolo jasne, ze z tych nadhernych 117 tisic km malo rok po vyrobeni (2007), nie 02/2010 :) Nezobral som ho, hoci by to bola super kupa, mal menene minimalne vstrekovace a dvojhmotu. A 160 koni je 160 koni.
V mojom pripade tento problem stihania nehrozi, kedze na nove nemam, kupim bud na 100% overenu jazdenku (v pripade naftaku takmer nemozne), alebo aj stocenu jazdenku, ale v luxusnom stave, ziadnu vrazdu. A jazdit na nej budem do zodrania, takze predam ju ak tak iba do srotu a tam im stocene kilometre vadit nebudu. :) Tymto postupom iba zarobim, pretoze to nemusim servisovat v superdrahych znackovych servisoch, nemusim cvakat za servisne prehliadky, aby mi platila zaruka a hlavne - po takomto aute ani pes nestekne, leda tak fetak. A na toho Zeder postacuje.
Biznis s jazdenymi autami je velmi ale velmi vynosny a dovozcovia sa stale snazia maximalizovat svoje zisky. Uz sa to tu x krat sklonovalo, no pomohol by jednoduchy zakon :
- za kilometre je zodpovedny posledny predavajuci
- v pripade, ze nesedi servisna historia so stavom kilometrov (jedno ci pocet km na tacho, alebo pocet najazdenych km) na kupno-predajnej zmluve, tvrdy trest pre predajcu
- celoeuropsky portal, kam by sa zaznamenavali VIN, datum navstevy servisu za akymkolvek ucelom a stav tachometra, to iste technicke kontroly, zadavanie zabezpecene dosledovatelnym certifikovanym podpisom
- zrusit kontrolu originality - stali sa pripady, ze zlegalizovali aj auta ukradnute v zahranici
Cele to musi byt prespekulovane tak, aby to bolo co najjednoduchsie, iba tak sa to nebude dat obchadzat
Treba davat pozor na moderne naftaky s CommonRailom. Ak nie je na 100% znama servisna historia, v ziadnom pripade nebrat - vymena cerpadla a vstrekovacov moze byt aj stvrtina ceny jazdenky. Okrem toho je tam este turbo a dvojhmotovy zotrvacnik so spojkou. Takisto sa nesmie zabudnut na novu modu - DPF filter (inymi slovami FAP). Specialne na Ford Focus 1.6TDCi 80kW je predpisana vymena po cca 120 tisic km, pri stalych jazdach na dlhe vzdialenosti vydrzi maximalne 160 tisic. Nuz a vymena kostuje cca 2000 €.
Prajem vela stastia pri nakupe jazdenky, podla moznosti benzinovej.
Odporúčame