Mne sa Golf páči aj bez inovovaného dizajnu - som konzervatívny typ a snahu o nové tvary za každú cenu vidím ako samoúčelnosť bez pridanej hodnoty. Ale v ostatnom s diskutujúcimi súhlasím -čoho a kde je Golf etalónom? Kde - v strednej Európe, kde pozornosť autonovinárov venovaná produktom VW a Škoda je vysoko nadpriemerná (tu je na mieste otázka prečo). Vo svete v tejto kategórii spoľahlivosťou i počtom kusov kraľuje Toyota Corolla, podvozkovo a i predajmi je lepší zase Ford Focus, motoricky sú v dieseloch lepší Peugeot-Citroen, v benzínoch Japonci. Golf vyniká len v jedinom- celkovej vyváženosti, keď v žiadnom parametri nie je špičkový, ale tiež nemá výraznú slabinu. Otázka je, či to stačí na tak vysoké ceny, aké si tu udržuje hlavne zásluhou motoristických PR časopisov tváriacich sa ako nezávislé a odborné.