Pripominam, ze je to stale len prototyp - vysledny vzhlad sa moze este menit.
Pripominam, ze je to stale len prototyp - vysledny vzhlad sa moze este menit.
Doplnim - lebo ak nieco zdedim, nadobudnem hodnotu a nadobudnutie hodnoty je tiez zisk. Zvacsi sa moj majetok. Rovnako, ako keby som viac zarobil.
Nemam problem s danou zo zisku, ktory sam generujem svojou pracou. Ale mam problem s danou zo zisku, ak nieco zdedim.
Nuz, paradoxne pri pravicovej vlade sa vraciame hned o nieklko krokov spat spred rok 1989... To len na margo.
A ked budu peniaze nadalej chybat, tak sa bude zdanovat cokolvek, co este ludom zostava. Dan za auto - ved mat auto je dens tiez luxus (mozno to bude mat podobu envirodane, ako napr. v Cechcach), dat za pocitac, za mobil (vsetko premietnute do ceny podobne ako spotrebna dan), dan z dovolenky (kto si moze dovolit dovolenku, moze platit aj dan, lebo system mu umoznil ist na dovolenku...) atd.
Si nastuduj nieco skor ako napises. Jedine, co je na ziguloch talianske, je diazjn karoserie a interieru. A zakladna koncepcia.
Taliansky FIAT 124 bol na ruske podmienky uplne nevhodny, Fiat preto vyrobil niekoko prepracovanych aut a tie zaslal do Ruska. Vydrzali tyzden. Az ked prisli ruski inzinieri, tak motor, podvozok, prevodovku a dalsie komponenty odpodlahy prepracovali. Az potom to auto dokazalo prezit statisice kilometrov v ruskych podmienkach.
Taliani su skveli na dizajn, to skutocne vedia. Ale tam to aj konci (az na par vynimiek).
Aby sme to uzavreli, 2105, 2104 a 2107 sa budu nadalej vyrabat, hoci len v obmedzenej serii, a to najma pre vidiek a oblasti na Sibiri. Dokonca sa vo vyrobe udrzia verzie s obycajnym karburatorom (dvojkomorovy) a bez akejkovlek elektroniky - opravu zvladne kazdy Rus v domacich podmienkach. Lahkoopravitelne auto v oblastiach, kde je najblizsia dedina vzdialena 50-70 km a cesta v zime trva vyse 2 hodin, je otazkou elementarneho prezitia.
A NIVY sa budu vyrabat aspon dalsich 20 rokov. A mozno dlhsie.
No, este aj v robustnosti povozku - kamosana Fobii sme museli z lesnej cesty tahat na lane, takmer kazdych 15 metrov mu auto lezalo na podvozku...
Nuz co, Miklos si mysli, ze vytiahne peniaze od ludi. Mozno, ale ja mu veru nic nedam. Uz teraz vidim, ako idem do minusu. A coze mi potom zoberie? Vari len nie oblicku???
Miklos je ekonom ako ja astronaut, takto len sposobi, ze ludia budu hladat o to intenzivnejsie sposoby, ako odrbat system.
A ked ma este viac nastve, tak sa dam na urad prace - nech ma zivia ini... Hehehe!
A coze za 3 hodiny robili? Menili ti zastrcky?
Nam vyhoreli droty v stene, trvalo 4 mesiace, kym sme nasli elektrikarov, ktori sa tomu rozumeli. Od prveho navrhu mladeho zivnostnika, ktory to chcel robit tyzden za 92 tisic SKK sme sa dostali k dvom chlapom, ktori odhadovali robotu na 3 dni a 35 tisic SKK. Nakoniec to zvladli za dva dni.
Podotykam, ze sme menili komplet droty v stenach, ziadne frezovanie, ale pekne sekerkami hlbili kanal do omietky. Videl som ich robit, tie peniaze si zasluzili.
Hahaha! A vie to uz Galko povedat aj po anglicky?
No, poviem to takto. Ma to velku spotrebu a prilis nuzky podvozok na slovenske cesty. Teda okrem dvoch ludi na Slovensku taketo auto nema dovod existovat. Dovi a dopo.
no ked si das 50 kg fo kufra a naucis sa mat lahku nohu, tak aj so zigom vies jazdit bezpecne. Na druhej strane, s predohrabom sa tak nevysantis na snehu, ako so zadohrabom...
No podla jednoeho francuzskeho dokumentarneho filmu viaceri potvrdili, ze ta diera na pravoboku je signatura americkeho torpeda Mk48 ADCAP. Hlavna naloz nevybuchne pri prvom kontakte, ale najprv si hlavica prepali cestu tlakovym trupom a az vnutri vybuchna hlavna naloz.
To by bolo pozoruhodne, lebo medzi hydrodynamickym a tlakovym trupom je na triede Oskar II nejake 2 metre priestoru, kde su ulozene strely (tusim Granit).
Ak by sa jednalo o bezne kontaktne torpedo, tak by to vybuchlo na hydrodynamickom trupe, bola by skareda diera, ale urcite nie skaza celej ponorky.
Vdaka za opravu, ano, nie Svedko, ale Norsko. Fuj, to bol ale omyl!
Este jedno - Kursk bola posledna ponorka triedy Oskar II (Projekt 949A), ktora bola nazyvana zo strany USA ako Carrier killer - zabijak lietadlovych lodi. Bola konstruovana, aby prezila aj v pripade vazneho poskodenia. Aj v pripade poziaru na ponorkach su vysokovykonne hasiace systemy, ktroe dokazu za velmi kratky cas uhasit cokolvek v poskodenej sekcii. Myslite si, ze cvicne torpedo mohlo zavinit jej skazu?
Velmi mi to pripomina oficialne vyhlasenie o 11. 9., podla ktoreho budovy padaju volnym padom (akoby ich nic zvnutra nedrzalo a nekladlo odpor), roztaveny hlinik ma zeravu farbu (hoci vedci potvrdili, ze aj pri 1200 stupnoch je stale strieborny), zeravy roztavny kov, ktory videli desiatky hasicov a zachranarov, tam vlastne nebol, atd, atd...
Story o potopeni Kurska je oficialna verzia.
Ale je vela faktov, ktore su prinajmensom zvlastne.
Proces s americkym spionom, ktory chcel kupit technicku dokumentaciu na torpedo Skval. Nastavenie kormidiel na Kursku, ktore nezodpovedalo vynoreniu sa (ako by bolo logicke v pripade poruchy), ale uhybnym manevrom. Diera o priemere nico vyse 55 cm na pravoboku Kurska, ktora bola preliacena dnu (ak by explozia bola zvnutra, tak plechy by boli ohnute von, ale na jednom mieste bola diera zvonku dnu). Vsetky cierne skrinky boli vyhlasene za nefunkcne. Dve poskodene americke ponorky - Toledo a Memphis - jedna zakotvila pre nutne opravy vo Svedsku, druha sa oproti planovanemu navratu do USA oneskorila o vyse dva tyzdne a hned bola umiestnena do sucheho doku. Odpustenie miliard dolarov ruskeho dlhu voci USA a dalsie miliardove investicie USA do spolocnych podnikov niekolko mesiacov po tragedii...
Kreten je to, uplny deges. So zbranami su vzdy ksefty! To pri oddeleni s pecivom asi nezazil...
Nie, nie. Porovnavat auto a vrtulnik je scestne. Niektore komponenty maju kratsiu zivotnost, ine dlhsiu. Vrtulnik nie je schopny letu, ak aj komponent s kratsou zivotnostou je hin. Staci pritom ho len vymenit a ides dalej.
Ak nasilu chceme miesat aj auta do toho, je to akoby ti na aute odisla bateria - bez nej sa jazdit neda. Lenze ti si mozes kupit novu bateriu, ale do vrtulnika je to predsa len o inom - tam sa to musi odborne riesit. A este jedna vec - auto bez chybneho komponentu je stale na zemi. Vrtulnik vsak moze rupnut na zem... Preto su naroky ovela vyssie.