Upozorním, že pre tie autá to platí ako najväčší podiel z dopravy.
Celá doprava (nákladná + osobná, lode, lietadlá, vlaky, kamióny aj osobné autá)
má podiel od 20-30% podľa zdroja, zbytok je výroba elektriny a tepla, priemyselná výroba atď.
Podľa:vlákien iba prvá úroveň času |
najnovšie po najstaršie najstaršie po najnovšie |
Jááj a mozoček a logiku sme kde nechali? To mi chce niekto nahovoriť, že vývoj stagnuje?
Čo tak bezdrôtové nabíjanie napadlo, hmm? Alebo indukčné nabíjanie? Atď.
Odporcovia elektriny absolútne nepochopili, že elektro je na krátke trasy do mesta,práce a späť.
No kde sa bude nabíjať, bude o to sa nebojím, to len že si to teraz niekto nevie predstaviť ešte neznamená že to nie je nereálne.
Ale to co ste napisali nema nic spolocne s ekologiou tych lodi, ze by nemuseli krizovat moria je vec ina. Ani vlaky by tu dopravu nezvladli lepsie co sa tyka produkcie CO2. Mimochodom, odkial prislo zariadenie na ktorom ste napisali ten prispevok? Priniesol ho kurier na tave z Taiwanu alebo z Ciny?
Vobec nesuhlasim s clankom. V jednom ma pravdu, velke auta maju vacsiu spotrebu, ale zdaleka nie v pomere vykon/objem. Mam dve SUV, BMW X3 a VW Tiguan, jedej benzin, druhy diesel. Vykon 316 a 269 ps. Spotreba na oboch okolo 8 litrov. Ked budem velmi skromny, dostanem sa na 7.
A teraz mi povedzte, aku vyhodu ma trojhrncek 1,0 tsi? Ze ma spotrebu 6,6 na liter objemu? Dajte ho do BMW X 5 a bude mat spotrebu 10 litrov, ak sa vobec pohne.. velke motory su ovela uspornejsie, mal som aj octaviu 2,0 tdi 103 kw, a ta isla na 5 litrov.. tak na co je maly trojvalec?
Ropy je dosť možno aj na 300 rokov lenže nie tej ľahko dostupnej,a bude sa ťažiť pokiaľ to bude ekonomicky únosné, čiže ropa bude viac menej stále akurát vyťaženie jedného barelu bude stáť 200 dolárov+špekulácie na trhoch=350-400 dolárov za barel a je po paráde.
A kde si ich budeme všetci v mestách nabíjať? Je to logistický nezmysel. Elektromobily sú C-H-ujovina pokial neexistuje infraštruktúra zabudovaná priamo do ciest. A sukromne SUV elektromobily ci spalovace sú C-H-ujovina v každom prípade, pokial majitel nie je farmár.
Žiadne zásoby nie sú neobmedzené a vzácnych materiálov, potrebných na výrobu baterii, je podstatne menej ako ropy.
Jeden človek denne vydýcha cca 1-1,5kg CO2 - záleží od záťaže. Je to vedecky podložený fakt. Na planéte máme momentálen niečo málo cez 7,5 mld ľudí. To je 7,5 milióna ton CO2 denne.
Existuje jeden dokumentarny film (tusim francuzskej produkcie odvysielany ak si dobre pamatam na National Geographic) kde je zdokumentovany medzinarodny obchod zalozeny na sucasnej globalizacii s prepravou obchodovanych produktov nakladnymi lodami. Tych obrovskych lodi je vyse 2000 a su neustale v pohybe po celom svete. Niektore stroskotaju a sposobuju obrovske ekologicke katastrofy. Spotrebou paliva znecistovanim su na spicke sledovanych sposobov dopravy. To je ta ich ekologicka skodlivost. Ruinuju vsak aj vyrobu a teda pracovne prilezitosti hlavne v statoch Europy. Film je komentovany aj v Cestine.
Vo vyuzivani tejto dopravy spocivaju aj hospodarske uspechy Ciny. Najvacsim vlastnikom tychto lodi je nejaky Nor, ktory vsak nezije v Norsku. Videl som ten film iba raz, mozno si nepamatam vsetky informacie presne.
madesk
Najväčšia sranda je, že ,, JEŽIŠKOVI " to nevadí a buvinká, a buvinká !
Nemáš pravdu - Mal som malé Suzuki Ignis 8 rokov - teraz 5 rokov SUV Nissan Qashqai 1,2 - spotreba išla dole podstatne napriek tomu, že je omnoho väčší Nissan. (Priemer celkový 6,6 litra). Ak si kúpiš 1.9 resp. 2 litra ,alebo máš ťažkú nohu tak budeš mať spotrebu aj 12 litrov aj na "eko" aute.
... nevadí koľko zožerú aj tak budú paliva preaditivované z plničky☺ ...
K vete "Agentúra vidí riešenie vo výrobe elektrických SUV."
Práve minule bol kdesi článok od tuším šéfa Land Rovera v duchu, že elektrické SUV je začarovaný kruh - v zmysle:
SUV je veľké, ťažké, má vysokú spotrebu, zákazník vyžaduje dynamiku...
Ak SUV spravíme elektrické, bude o min 0,5 tony ťažšie = potrebuje viac výkonu = vyššia spotreba. Aby bol zákazník spokojný, potrebuje väčšie baterky kvôli dojazdu = znova vyššia hmotnosť + spotreba + nutnosť výkonu...
Riešenie? Elektromobily by mali byť iba malé autá na krátke vzdialenosti, zvyšok na nejaké iné palivo (vodík...). Dnes už máme okamžité riešenie = hybrid / plugin hybrid. Nechápem, prečo ho výrobcovia prehliadajú. Také autá by sa mohli predávať hneď zajtra a za priateľne peniaze, navyše by zákazník ani veľmi nemusel meniť svoje zvyky.
Alebo je to preto, že nie každý výrobca zvládol hybridnú technológiu?